• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HD opnames naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan ook zo nu en dan de harde schijf leegmaken.
Bewaren lijkt mij niet handig op een harde schijf.
Kan je beter op een schijfje bewaren, denk ik.
 
Je kan ook zo nu en dan de harde schijf leegmaken.
Bewaren lijkt mij niet handig op een harde schijf.
Natuurlijk kun je schonen, als je een film bekeken hebt.
Maar als je op vakantie bent, dan wil je wel dat alle geplande opnames passen en dan is 20-32 uur HD niet zo veel.
Maar zelf vind je een grote schijf ook wel wat hebben toch :frons::
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=119700&postcount=3
Kan je beter op een schijfje bewaren, denk ik.
Dan zul je via scart je film moeten 'kopieeren' en raak je de HD-kwaliteit kwijt. En de HD kwaliteit is nou net het voordeel van de cisco tov andere hdd-recorders, die vaak 250 GB of meer aan boord hebben voor SD kwaliteit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan zal ik mijn opnames ook maar ' s gaan controleren ...

Heb er nu 1 testdraaien met een 500 Gb Harddisk btw ... :grin:

Wat is het preciese merk/typenummer van de nieuwe INGEBOUWDE schijf? SATA?

Wat is het preciese merk/typenummer van de ORIGINELE schijf die in de cisco zat?

Wat voor aansluiting zit er voor stroom? Molex(ouw) of dunne sata power connector?

Was het lastig om hem in het apparaat in te bouwen?

Werd hij gelijk herkent en kon je makkelijk formatteren?
 
Natuurlijk kun je schonen, als je een film bekeken hebt.
Films zijn eigenlijk het minst interessant om te bewaren.
Deze zijn toch altijd wel te bekomen via andere wegen (al dan niet legaal) en dan zonder vaste subs en lelijke logo's in beeld.

Maar eenmalige unieke (HD)TV uitzendingen zoals bijvoorbeeld van de laatste olympische spelen zijn nu juist dingen die je gewoon niet meer wil wissen. :wink:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar eenmalige unieke (HD)TV uitzendingen zoals bijvoorbeeld van de laatste olympische spelen zijn nu juist dingen die je gewoon niet meer wil wissen. :wink:

Je hebt helemaal gelijk dat 160GB zonder mogelijkheid van externe opslag erg beperkt is.

Maar toch even als reactie: ook beelden van de Olypmische Spelen zijn nog volop te vinden op Bittorrent. Iig bv de opening en sluiting.

En dat toont meteen aan dat al deze beperkende maatregelen compleet onzinning zijn. Het komt toch wel op internet. Desnoods via bv een China u-bocht.
 
Maar toch even als reactie: ook beelden van de Olypmische Spelen zijn nog volop te vinden op Bittorrent. Iig bv de opening en sluiting.
Je blijft het gemis van (al dan niet HD) archivering goed praten met het zogenaamde bittorrent alternatief. :wink:
Torrents hebben zeker hun nut maar ik wil wel graag zelf bepalen wat ik eventueel wil bewaren of niet.
Daarbij komt ook nog dat ik geen zin heb om daar nog eens extra tijd aan te gaan verspillen.

Je hebt helemaal gelijk dat 160GB zonder mogelijkheid van externe opslag erg beperkt is.
Ik zou zelf inderdaad helemaal zwaar gefrustreerd worden met deze beperking. :shock:

Na enkele dagen opnemen van bijvoorbeeld wat grote Eurosport (HD) evenementen welke midden in de nacht/ochtend worden uitgezonden zoals het Australian-/US Open zou die harddisk al vol zijn bij mij..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je blijft het gemis van (al dan niet HD) archivering goed praten met het zogenaamde bittorrent alternatief. :wink:

Ik praat helemaal niets goed, ik begon de zin zelfs met te zeggen dat ik het helemaal met je eens was.

Wilde alleen opmerken dat het weliswaar een minder alternatief is, maar dat meer op Bittorrent te vinden is dan je denkt (wat bezielt al die mensen om tijd te besteden om het op internet te zetten en wat bezielt mensen daar dan ook nog NL ondertitels voor te maken? Erg dankbaar daarvoor overigens, maar denk wel eens, hebben die mensen niets beters te doen).
 
Natuurlijk kun je schonen, als je een film bekeken hebt.
Maar als je op vakantie bent, dan wil je wel dat alle geplande opnames passen en dan is 20-32 uur HD niet zo veel.
Maar zelf vind je een grote schijf ook wel wat hebben toch :frons::
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=120708
Dan zul je via scart je film moeten 'kopieeren' en raak je de HD-kwaliteit kwijt. En de HD kwaliteit is nou net het voordeel van de cisco tov andere hdd-recorders, die vaak 250 GB of meer aan boord hebben voor SD kwaliteit.

Zie de volgende link;

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...d.php?p=120708

Aan de "The_Doman"
Iedereen bepaalt zelf wat ze leuk vinden, willen opnemen en bewaren.
Jouw personelijke smaak hoef je niet aan andere op te dringen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iedereen bepaalt zelf wat ze leuk vinden, willen opnemen en bewaren.
Jouw personelijke smaak hoef je niet aan andere op te dringen.

Vrijheid is een mooi goed, daarom wil ik jou vragen om niet meer dan 1 thread te 'vervuilen' met een link naar een apparaat dat niets met dit deel van het forum te maken heeft. Het gaat hier over de cisco 8455dvb.
Begin dan een eigen stukje met als titel alternatieven voor de cisco of zo.
 
Vrijheid is een mooi goed, daarom wil ik jou vragen om niet meer dan 1 thread te 'vervuilen' met een link naar een apparaat dat niets met dit deel van het forum te maken heeft. Het gaat hier over de cisco 8455dvb.
Begin dan een eigen stukje met als titel alternatieven voor de cisco of zo.

Sorry helemaal mee eens.
Maar de link is een verwijzing naar een tread van mij zelf. (in dit forum)
Hier gaat het over een alternatief voor de mensen die geen interactieve televesie willen (en dat zijn de meeste in deze treat).
Maar je hebt gelijk, ik zal er beter op leten om geen treads te vervuilen.

Alleen de verkeerde link erin gezet, sorry. Heb ik nu aangepast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan