• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

al 2 X per ongeluk afgesloten en weer dagen wachten

Status
Niet open voor verdere reacties.
O

OnnoZiggo

We zijn al voor de 2de keer afgesloten i.p.v. de buren.
We moeten weer 5! dagen wachten voordat Ziggo hun eigen fout kan oplossen. Is dat normaal ? Wat kan je doen ? :cry:
 
Webcare via twitter contacten of de helpdesk bellen en vragen of ze er een spoedje van willen maken.
Verder is Ziggo afhankelijk van andere bedrijven en hun planning m.b.t. monteurs en heeft daar dus niet veel invloed op.
 
Verder is Ziggo afhankelijk van andere bedrijven en hun planning m.b.t. monteurs en heeft daar dus niet veel invloed op.
Ziggo bepaalt zelf de contracten en SLA's met onderaannemers, en kan dus ook bepalen dat dergelijke "storingen" binnen bijv. 2 uur opgelost moeten worden. Maar daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan. Ziggo heeft daar dus ALLE invloed op, maar heeft er blijkbaar niet zoveel voor over om hun eigen fouten te herstellen.

Ziggo mag natuurlijk best andere bedrijven inhuren voor werkzaamheden, maar kan dat nooit als smoes gebruiken om slechte service te verlenen.
 
Je kunt kiezen voor een heel snelle service door een zakelijk abo te nemen. Maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan zoals je al zegt. Die de afnemer moet betalen. Voor niks gaat de zon op.
Wil je dat Ziggo de consumenten abo's duurder gaat maken om een snellere service te kunnen leveren ?
 
Je kunt kiezen voor een heel snelle service door een zakelijk abo te nemen. Maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan zoals je al zegt. Die de afnemer moet betalen. Voor niks gaat de zon op.
Wil je dat Ziggo de consumenten abo's duurder gaat maken om een snellere service te kunnen leveren ?
Omdat de buren niet afgesloten worden, maar hij, moet hij een duurder abonnement afsluiten? :roll:

Het probleem waar het hier om gaat, is dat Ziggo steeds de fout in gaat om niet de buren af te sluiten vanwege wanbetaling, maar dat zij nu al tot 2x toe de sjaak zijn.
Hij vraagt dus hier om raad..
 
Die raad heb ik al gegeven en ik reageerde op de post van Digitale televisie.
 
We zijn al voor de 2de keer afgesloten i.p.v. de buren.
We moeten weer 5! dagen wachten voordat ziggo hun eigen fout kan oplossen. Is dat normaal ? Wat kan je doen ? :cry:

Dat is een collega van mij ook meerdere keren overkomen, die is dus vertrokken bij Ziggo.

Er is dus wel degelijk behoefte aan snellere service.
 
Dat die behoefte er is, valt niet te ontkennen. Maar is er ook bereidheid om daar meer voor te betalen ?
 
Je kunt kiezen voor een heel snelle service door een zakelijk abo te nemen.
Het oplossen van "storingen" door Ziggo zelf veroorzaakt valt niet onder service, maar zou vanzelfsprekend moeten zijn.

Ik reageerde op de suggestie dat Ziggo zelf geen invloed zou hebben op de snelheid van oplossen. Dat is dus niet waar. Die invloed heeft Ziggo wel, alleen kiest ze er voor hierop te bezuinigen.

Maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan zoals je al zegt. Die de afnemer moet betalen. Voor niks gaat de zon op.
Wil je dat Ziggo de consumenten abo's duurder gaat maken om een snellere service te kunnen leveren ?

Of minder winst naar aandeelhouders...

Storingen binnen redelijke termijn oplossen valt niet onder service, maar onder bestaande verplichtingen die Ziggo aangegaan is. En dat moet ze gewoon uit abonnementsgeld kunnen betalen. Hoe, dat is niet het probleem van de klant.
 
Probleem met redelijke termijn is dat het absoluut onduidelijk is wat redelijk is. Ik ben het met je eens dat het beter zou kunnen, maar ik ben niet bereid daarvoor een duurder abonnement te betalen. Blijkbaar is Ziggo niet in staat om het voor hetzelfde geld beter te doen. Uiteraard is dat een kostenafweging. Ik weet niet of aandeelhouders met minder dividend moeten gaan doen zodat Ziggo meer geld in de service moet gaan steken. Uiteraard heeft Ziggo ook weer een SLA met zijn uitbestede service organisaties, maar voor consumenten is die SLA blijkbaar erg ruim. De snelheid lijkt meer gebaseerd op het aantal incidenten bij een groep consumenten dan de ernst bij een individuele consument. In het laatste geval ben je blijkbaar overgeleverd aan de 'drukte' van dat moment. Ik heb gemerkt bij een kabelbreuk bij ons in de straat dat in eerste instantie een monteur werd ingepland na 14 dagen. Totdat er meerdere meldingen werden gedaan, toen kwamen er monteurs dezelfde dag aanzetten. Overigens wil ik niet zeggen dat de topic starter niet beter geholpen zou kunnen worden, vandaar mijn aanbeveling om met webcare contact op te nemen.

Feit blijft dat de Ziggo helpdesk bij een incident de monteur-inplan-applicatie start en die geeft een eerstvolgende mogelijke datum aan. En thats it.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan