• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Apparaat gaat niet aan na installatie nieuwe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Y

yvo

Mijn harde schijf liep vast en alleen de tuner werkte nog. Een harde reset gaf soms weer even de oplossing, maar de schijf bleef maar tikken en gaf het dan alweer snel op. Heb nu een Seagate ST3500830 ACE gekocht (zelfde type als erin zat, maar dan met 500 GB), maar na installatie start de humax helemaal niet meer op. Volgens mij is er iets mis met de power supply. Verschillende draden doorgemeten en alle okay. Heel soms lukte het me het apparaat aan te krijgen, maar als ik de stekker eruit haal en de cover weer monteer ging ie weer niet en kreeg ik hem weer met geen mogelijkheid aan de gang.

Zijn er printplaten van de humax los te kopen ergens? Of is er iets anders wat er kan zijn gebeurd? Als ik hem aanzet en er gebeurt niets, meet ik ook geen spanning op de stromdraad van de harde schijf of van andere stekkers.
 
Probeer het toestel weer op fabrieksinstellingen te zetten.
 
Hoe doe ik dat als het apparaat helemaal niet meer aangaat?
En als ie toch aangaat, hoe moet ik hem dan op de fabrieksinstellingen zetten?
 
Probeer hem eens aan te zetten zonder harde schijf. Dan zou de Humax gewoon als digitale tuner moeten werken, zonder opnamemogelijkheden.
Zo kun je in ieder geval controleren of het probleem door de harde schijf wordt veroorzaakt.
 
bedankt voor de reactie tempel.
Ik had dit al geprobeerd en hij ging niet aan. Toen ik enkele dagen het apparaat niet aan had gehad lukte het me ook om het aan te krijgen, maar als ik hem dan uit doe gaat ie niet weer aan. Het lijkt er dus op dat één of ander onderdeeltje het niet goed doet (een condensator ?)
Yvo
 
Als je op het display niets ziet, lijkt het op een voedingsprobleem. Een rotte elco kan dan inderdaad de oorzaak zijn.
De kan eens vragen bij importeur Copaco wat je het beste kan doen.
 
Als je op het display niets ziet, lijkt het op een voedingsprobleem. Een rotte elco kan dan inderdaad de oorzaak zijn.
De kan eens vragen bij importeur Copaco wat je het beste kan doen.

Die zullen niet blij zijn, want je garantie is vervallen denk ik....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan