• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

TV, internet en bellen op 1e verdieping met COAX en UTP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miss Koop

Forum Gebruiker
Berichten
2
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
In mijn huis is 1 smalle leidingbuis naar de 1e verdieping waar slechts 2 kabels doorheen kunnen, verder niets. Momenteel gaat er een COAX en telefoonkabel door deze leiding heen naar boven.

Deze telefoonkabel wil ik vervangen door een UTP kabel, de COAX blijft gewoon zitten. De UTP kabel is nodig omdat de wifi boven niet altijd stabiel is en omdat ik ook een bedrade telefoon wil gebruiken. Op wat voor manier kan ik op deze UTP kabel zowel een vaste PC als een bedrade telefoon aansluiten?
De Ziggo modem is Technicolor 7210.

PS:
Ik heb nog wel een oude Huawei H655D modem en kan ik die nog gebruiken als accesspoint o.i.d. en zo ja, hoe gaat dat in zijn werk met instellen als ik daar de 2e telefoon in plug?

Alvast bedankt!
 
Alhoewel er vast wel mensen zijn die het voor elkaar gekregen hebben om dit via 1 UTP kabel te doen zou ik dit zeker niet doen. De meest simpele oplossing is om een DECT telefoonset te kopen met bijvoorbeeld 3 handsets. Deze hoeven niet veel geld te kosten en hebben een goed bereik. En gebruik je UTP kabel alleen voor het verbinden van je modem met een switch of een draadloos acces point. Ik heb dit zelf thuis ook zo gedaan en dit werkt het beste.
 
de 8 aderige utp kabel kan je wel 2 keer gebruiken.

4 aders voor het internet. de RJ45 connector moet je ader 1,2,3 en 6 gebruiken.

2 aders voor je telefoon lijn. RJ11 connector (blijven er 2 aders vrij)

denk er wel aan dat het internet geen gigabit meer zal doen.
maximaal 100MBs vanaf je modem naar een switch of wifi-accesspoint in je bovenverdieping.

suc6 .

berrie
 
Dank aan beiden voor de snelle reacties!

Nog een aanvullende vraag:

Jullie hebben het over switch en draadloos accespoint.
Daar zou ik graag nog extra uitleg over willen hebben, hoe ik die instellingen dan in de Technicolor 7210 en de Huawei H655D moet aanpassen. Of anders
graag een verwijzing naar een goede uitleg op het Ziggo forum of website.

Alvast bedankt maar weer!
 
Dank aan beiden voor de snelle reacties!

Nog een aanvullende vraag:

Jullie hebben het over switch en draadloos accespoint.
Daar zou ik graag nog extra uitleg over willen hebben, hoe ik die instellingen dan in de Technicolor 7210 en de Huawei H655D moet aanpassen. Of anders
graag een verwijzing naar een goede uitleg op het Ziggo forum of website.

Alvast bedankt maar weer!
Een switch is niets meer dan een soort van intelligente verdeler. Er zitten meestal 5 netwerkaansluitingen op. Een van die is de ingang en dan zijn er 4 uitgangen. Je kunt 4 andere apparaten via de kabel verbinden. Een draadloos accespoint is gewoon een draadloze switch. Er zijn er met 1 netwerkaansluiting en die verzorgen alleen Wifi. Er zijn er ook met 5 netwerkaansluitingen en dan is het een switch die ook Wifi verzorgd.
En ter informatie. Een (consumenten) router is een combinatie van oa. een DHCP server (de router functie), een switch en een draadloos accespoint.
Een het modem van je provider is te vergelijken met een (consumenten) router die ook het signaal wat binnenkomt op de coax aansluiting weer vertaald naar iets wat de computer apparatuur kan begrijpen.
Voor dit alles hoef je in de Techinicolor niets aan te passen. En de Huawei zou ik vergeten. Dit is een ADSL modem. Maar misschien dat er in de handleiding iets over staat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan