• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UPnP op router???

  • Onderwerp starter pieter.voorters
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

pieter.voorters

Hallo,

Vorige week werd bekend dat er een groot lek is in het UPnP protocol.
Zelfs de overheid waarschuwt voor dit lek.

https://www.security.nl/artikel/44972/1/Overheid_waarschuwt_voor_UPnP_op_router.html

KPN had vorige week al een pagina online hoe dit uit te schakelen.
Van Ziggo kan ik maar niks vinden. Waarom zet Ziggo dit niet ergens op de hoofdpagina? Zo vaak waarschuwt onze Overheid ja ook niet voor diverse lekken.

Hoe zit dat nu?

Ik ben dus Ziggo klant, en heb een router met de naam: Ubee EVW3200

Ik kan UPnp wil vinden binnen mijn router, maar weet niet of ik dit nu moet
uitschakelen of niet. Het staat dus nu standaard aan.

Dus hoe zit dit nu?

Met vriendelijke groet,

Pieter
 
Het klinkt spannender dan dat het is ;)

Als je van een thuis netwerk gebruik maakt dan zou dit al geen problemen moeten veroorzaken omdat 192.xxx.xxx.xxx een prive adres is en niet van buitenaf te bereiken is.

Maar als er software ergens op je interne netwerk staat die hiervan misbruik maakt kan het zo zijn dat je van buitenaf nu bereikbaar bent.

Heb je alleen maar media apparaten en geen computers dan zou in theorie je hele netwerk met 20 biljoenen Upnp fouten in kunnen zitten maar zonder een programma nog steeds niet gevaarlijk zijn.

***edit:Je kan het gewoon uitzetten als je er mee zit. Het staat bij mijn router standaard uit en ik heb wel apparaten in mijn netwerk met Upnp.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan