• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke bewerkings software (om reclames etc. eruit te knippen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

HMK

Forum Gebruiker
Berichten
104
Welke software gebruiken jullie zoal om de .ts bestanden te bewerken? En ik doel dan voornamelijk op het wegknippen van overbodig materiaal zoals reclames, in- en uitlooptijd.

Ik gebruik VideoRedo TVsuite, en alhoewel dat prima werkt met m'n oude Humax 9200 bestanden, maakt hij er met de Humax 5050 bestanden een potje van. De oude versie kon er niks mee. Het duurde echt 10 minuten ofzo voor een bestand ingelezen was, en dan kreeg ik óf groen beeld, óf allemaal gekleurde blokjes te zien. Met versie 3.1.5.564 werkt het wel, maar bij elk bestand (HD of geen HD) gaat na enige tijd het geluid niet uit sync lopen.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Zijn er nog meer (misschien wel betere) programma's voor dit simpele knip en plak werk? Hercoderen is niet nodig, gewoon in dezelfde kwaliteit als .ts of .mpg opslaan vind ik prima.

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie tips.
 
Projectx zou dit moeten kunnen: https://www.videohelp.com/tools/ProjectX

Als dat niet werken kan je "4Media HD Video Converter" proberen. Dit is niet gratis, maar heeft geen moeite met het Humax .ts formaat.

Je kan een file opsplitsen in meerdere delen. Of je er mee kunt plakken weet ik niet, maar dat kan wel met: NullPacketStripper

Geef de bestanden de extentie 001 .... 00x en ze worden samen geplakt zonder recompressie.

Misschien kan het makkelijker, maar dit zou in iedergeval moeten werken.

succes.
 
Welke software gebruiken jullie zoal om de .ts bestanden te bewerken? En ik doel dan voornamelijk op het wegknippen van overbodig materiaal zoals reclames, in- en uitlooptijd.
Voor het serieuze knip en plakwerk van TV opnames die ik maak met mijn MPEG2 TV/Capture-kaartjes (Hauppauge PVR150), DVDrecorder en DVB-C (Siemens M750 PVR, Technotrend DVB-C) gebruik ik al jaren TMPGEnc MPEG Editor 2.0 :)
Echt een perfect programma hiervoor vind ik zelf.
TS streams echter kan het programma niet direct verwerken, deze moet je dus eerst converteren/demuxen naar program/elementary streams.

Ik gebruik VideoRedo TVsuite, en alhoewel dat prima werkt met m'n oude Humax 9200 bestanden, maakt hij er met de Humax 5050 bestanden een potje van. De oude versie kon er niks mee. Het duurde echt 10 minuten ofzo voor een bestand ingelezen was, en dan kreeg ik óf groen beeld, óf allemaal gekleurde blokjes te zien. Met versie 3.1.5.564 werkt het wel, maar bij elk bestand (HD of geen HD) gaat na enige tijd het geluid niet uit sync lopen.
Het niet synchroon lopen van DVB-C opnames is een vaak voorkomend probleem.
Er wordt dan ook altijd aangeraden om DVB opnames eerst te demuxen met ProjectX en daarna verder te bewerken.
TS streams bevatten vaak onregelmatigheden waardoor bij het bewerken A/V sync problemen kunnen ontstaan.
Demuxen met ProjectX zorgt ervoor dat eventuele problemen in de TS gecorrigeerd worden.

Voor het (eenvoudig) bewerken van HD (TS) opnames is er helaas nog niet zoveel beschikbaar.
Ik heb hiervoor nog geen beter alternatief gevonden dan de Transport Stream Packet Editor
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de tips. Ik ga ze allemaal eens belijken.

Ik vind het echt vreemd dat VideoRedo met de .ts bestanden van de Humax 9200 geen problemen heeft, maar met de .ts bestanden van de Humax 5050 wél problemen heeft.

Nog meer tips (of hulp met het oplossen van m'n VideoRedo probleem) zijn natuurlijk alsnog vanharte welkom.
 
Ik vind het echt vreemd dat VideoRedo met de .ts bestanden van de Humax 9200 geen problemen heeft, maar met de .ts bestanden van de Humax 5050 wél problemen heeft.

Ik gebruik ook VideoRedo voor de gewone MPEG-2 ts file en heb daar geen problemen mee. Ik gebruik gewoon VideoRedo "straight-out-of-the-box" en geen speciale instellingen of voorbewerkingen.
 
Precies. Zo werkte het ook met de bestanden van m'n 'oude' Humax 9200. Pracht programmatje. Geen overbodige toeters en bellen, doet precies waar het voor bedoelt is.
Ik heb dan ook geen idee waarom hij raar doet met de bestanden van de 5050. Oké, bij opnames van de HD kanalen kan ik me nog wat voorstellen, maar ook 'gewone' opnames van b.v. Nederland 1 wil hij niet goed bewerken.

Is ergens in de Humax 5050 misschien de opname kwaliteit ofzo in te stellen? Ik heb hem pas 2 dagen, en misschien heb ik daarin iets over het hoofd gezien.
 
Opnamekwaliteit is altijd hetzelfde als de uitzending zelf, de stream wordt opgenomen.

Overigens heb je een vreemd probleem, ik heb inmiddels al behoorlijk wat .ts bestanden met VideoRedo geknipt en omgezet zonder een enkel probleem zoals scheef lopend geluid en beeld.

Gaat er bij het overzetten niet wat mis? Ander FTP programma proberen wellicht?
 
IK denk dat het aan de huidige versie van VideoRedo ligt. Ik gebruik VideoRedo TVsuite versie 3.1.5.564.
Gebruik jij Plus of TVsuite, en welke versie?

Aan het FTP programma ligt het niet, want de .ts bestanden spelen wel goed af op de PC.
Ik heb zojuist een opname van de oude Humax eens bewerkt met deze nieuwe versie van VideoRedo, en daarmee heb ik exact hetzelfde probleem. Hij gaat ook uit sync lopen. Vreemd, want ik heb hem al eens bewerkt met een oude versie van VideoRedo, en toen was er niks aan het handje. Moet dus echt aan deze versie liggen lijkt mij.
Nu is alleen de vraag: Welke versie doet het wel goed, én kan HD bestanden aan?
 
Ik gebruik ook VideoRedo TV Suite v3.1.5.564 :?

Vwb de HD bestanden, MPEG-2 HD bestanden zijn geen probleem (Discovery HD), H264 uitzendingen kunnen nog niet bewerkt worden met VideoRedo.
 
Heel vreemd allemaal. Ik heb tot nu toe voornamelijk bestanden opgenomen van niet-HD kanalen, maar zelfs van de opname van Nederland 1 maakt hij een zooitje. Ik was ervan overtuigd dat het aan deze versie van VideoRedo lag....maar als jij zonder problemen dezelfde versie gebruikt....snap ik er echt helemaal niks meer van. :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan