Overweeg je een grotere harddisk te plaatsen?


  • Totaal aantal stemmers
    519
  • Opiniepeiling gesloten .
Foto partitie vergroten

Hallo VetteKees,

na jouw enthousiaste verhalen ook jouw disk besteld (bij TakeItNow).
Installatie lijkt me na jouw tips wel te doen. Wel een vraag: heb jij overwogen (en hoe zou dat moeten) om de foto partitie te vergroten?

grtz Ruud
 
(hoe zou dat moeten) om de foto partitie te vergroten?

Hier is manual man :wink:
Op blz 39 van de handleiding wordt dit beschreven onder het volgende hoofdstuk:

7. Systeeminstellingen
7.4 Media instellingen
1. vaste schijf beheren

Met plaatjes is vaak duidelijker, zie hier voor een mooie uitleg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik hoop dat je over een paar dagen nog steeds het zelfde zegt.
Zie: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=155988&postcount=22
Dat gaat over een totaal andere harddisk. vettekees heeft goed naar de specificaties van de Seagate schijf gekeken en die komen zeer overeen met de specificaties van de 320 GB harddisk die er origineel in zit.

vettekees zei:
Ik heb voor de 8MB versie gekozen omdat hij dezelfde specificatie's heeft als de originele schijf {ook 8 Mb}. En omdat hij minder stroom verbruikt en minder warm wordt dan de 32MB versie. Als ik het niet zeker zou weten of hij goed zou werken bij de 8MB versie, dan had ik voor de 32MB versie gekozen.
Maar de behuizing van de 5050c is zo klein dat een koelere schijf wat veiliger is wat levensduur betreft. Maar ook omdat in één van de vorige berichten iemand vertelde dat de Humax wel erg heet werd bij het gebruik van een "normale" schijf.

Seagate ST3320310CS (320 GB originele schijf):
Startup Current (12 V typical, amps) 2.0
Consumer Storage Profile (W) 4.7
Idle Average (W) 3.0
Standby/Sleep Mode (typical, W) 0.6

Temperature Gradient, Operating/Nonoperating (°C per hour max) 20/30
Relative Humidity, Operating/Nonoperating (non-condensing, %) 5 to 90/5 to 95
Web Bulb Temperature, Operating/Nonoperating (°C max) 37.7/40.0

Seagate ST31000322CS (1 TB):
Startup Current (12 V typical, amps) 2.0
Consumer Storage Profile (W) 4.1
Idle Average (W) 3.8
Standby/Sleep Mode (typical, W) 0.7

Temperature Gradient, Operating/Nonoperating (°C per hour max) 20/30
Relative Humidity, Operating/Nonoperating (non-condensing, %) 5 to 90/5 to 95
Web Bulb Temperature, Operating/Nonoperating (°C max) 37.7/40.0
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop dat je over een paar dagen nog hetzelfde zegt

Ik had dat berichtje gelezen over de Seagate Barracuda dat hij te warm werd. Maar de Barracuda is geen "Green Power" PVR schijf maar een "normale" schijf. Dankzij zijn berichtje over de te warm wordende schijf, ben ik gaan zoeken naar een schijf die wel "green Power" was en die niet te heet werd en weinig stroom verbruikt. Toen kwam ik uit op de Seagate ST31000322CS (1 TB) schijf die er nu in zit. Deze had nagenoeg dezelfde specificatie's als de originele schijf. Zie het bericht van Sjaool met de verschillen tussen beide schijven. De verschillen zijn minimaal. Nog bedankt voor het Posten van de vergelijking Sjaool, dat maakt het verschil mooi duidelijk zo.


Is de Humax nu met opstarten ook sneller? Of is dat door de 'low power features' juist trager?

In de opstart is hij iets sneller dan de originele schijf. Waar hij bij mij nu vooral een stuk sneller in is, is dat als je in het programmaoverzicht een opgenomen programma/film aanklikt. Deze opent een stuk sneller dan met de originele schijf. Wat ik ook mooi vind, is dat het zappen iets sneller gaat dan met de originele schijf. Het is wel afwachten hoe de snelheid blijft als de schijf helemaal vol staat met films. Ik weet nog niet of dat iets vertragend gaat werken. Maar wat mij betreft is dit de beste schijf wat energieverbuik/warmteontwikkeling en prestatie's betreft. Ik ben er zeer tevreden mee. En het is ook zo mooi dat de behuizing zo koel blijft. Dat komt de levensduur alleen maar ten goede.
 
Daar ben ik helemaal niet bang voor. Heb nu in de andere 2 pvr's ook grotere DB35 schijven zitten en heb al die tijd nog geen enkel probleem gehad.
 
Ik blijf het mooi vinden wat een vooruitgang deze schijf toch is. Ik heb net weer een paar uurtjes gekeken en gespeeld met de 5050. En elke keer zeg ik tegen mezelf dat deze schijf eigenlijk gewoon een hele upgrade is voor de 5050. Mijn bedoeling was dat alleen de opslagcapaciteit groter zou worden. Ik had helemaal niet de illusie dat deze schijf met nagenoeg dezelfde specs als de originele schijf beter zou presteren. Maar door dat snellere handelen voelt de hele 5050 veel beter aan {alsof er een snellere processor in zit}. Alles werkt een stuk directer. Ook dat snellere zappen blijft heel mooi om te zien. En dat allemaal met een schijf die energiezuinig is en niet warmer wordt dan handwarm aan de bovenzijde na uren draaien, en waarvan je het gevoel hebt dat je naar een snellere 7200 toeren schijf aan het kijken bent. Ik blijf het vreemd vinden dat deze schijf zoveel sneller is. Ik heb hem zelfs nog gecontroleerd of het misschien geen andere schijf was. Maar alles klopte. Op de sticker staat echt dat het de goede schijf is die ik besteld had.

Ik zat ook al te denken dat Humax eigenlijk deze Seagate schijf had moeten toepassen in de 5050c. Dan was hij misschien 50 Euro duurder geweest, maar dan heb je wel een totale upgrade met betere prestatie's en 3 keer zoveel opslagcapaciteit.

Ik ben er heel erg enthousiast over, en daarom schrijf ik het hier nog maar een keer.

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen als jullie de schijf hebben geplaatst. Ik gok erop dat jullie hetzelfde zullen zeggen.:cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben er heel erg enthousiast over, en daarom schrijf ik het hier nog maar een keer.

En daarom is het ook heel mooi dat je dan de moeite neemt het uit te proberen, met toch de risico's vandien (okee, als je weet wat je doet zal je niet zo snel iets onherstelbaar beschadigen, maar toch, de eerste die iets probeert weet niet 100% zeker hoe het gaat aflopen) en dan de ervaring deelt met anderen, want hier gaan best wel een aantal mensen hun voordeel mee doen. Kennissen van me overwegen eenzelfde operatie met hun 5050-C, ik heb ze gelijk doorverwezen naar deze thread. Dus namens hun bedankt voor de moeite :thankyou:
 
Terug
Bovenaan