Geen internet (RF signaal upstream uitgevinkt)

T

Toef

Hi Ziggo gebruikers,

Ik heb al een aantal dagen geen internet en een storende televisie.
De Ubee ziggo modem/router meerdere malen gereset, kabels gechecked, maar het mag niet baten. De router zelf geeft ook alleen maar constante groene lampjes bij de statussen. Echter wanneer ik op de router inlog, zie ik dat het "RF signaar upstream" grijs uitgevinkt staat. Is dit het probleem?

Ziggo zelf zegt geen storing te zien en kan pas eind volgende week een monteur sturen, ik zit liever niet nog een hele week zonder internet. Zijn er zaken die ik zelf kan ondernemen of is het echt afwachten geblazen?

Alvast bedankt!

Groet,
T.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2017-05-05 om 14.44.45.png
    Schermafbeelding 2017-05-05 om 14.44.45.png
    136,1 KB · Weergaven: 804
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie wel je externe ip adres, is nooit echt verstandig om dat op een forum te zetten, dus het modem heeft wel verbinding.
 
Ik zie wel je externe ip adres, is nooit echt verstandig om dat op een forum te zetten, dus het modem heeft wel verbinding.

Hoi Robert,

Ik heb de bijlage aangepast, dank voor je reactie.
Ja de modem lijkt aan te geven dat alles klopt. Echter alle apparaten in huis, zowel bekabeld als draadloos, hebben geen verbinding met het internet.

Groet,
 
Je schrijft dat je de modem een paar keer hebt gereset.
Was dat door de voeding los te halen of door middel van de reset knop op de modem?
De ene methode werkt soms beter als de andere.
Heb je al een reset naar de fabrieksinstellingen geprobeerd door de reset knop langer als 15 sec in te drukken.
 
Echter wanneer ik op de router inlog, zie ik dat het "RF signaar upstream" grijs uitgevinkt staat. Is dit het probleem?

Nee, daar ligt het niet aan, dat vinkje is altijd grijs.
 

Bijlagen

  • modem.png
    modem.png
    6 KB · Weergaven: 536
Laatst bewerkt door een moderator:
Met twee vinkjes (bij Downstream en Upstream) zou het gewoon moeten werken. Wil je eens een privébericht sturen met jouw klantnummer en adres? Controleer ik hoe het er aan deze kant bij staat.

Ben - Ziggo Webcare
 
Met twee vinkjes (bij Downstream en Upstream) zou het gewoon moeten werken. Wil je eens een privébericht sturen met jouw klantnummer en adres? Controleer ik hoe het er aan deze kant bij staat.

Ben - Ziggo Webcare

Moet het vinkje bij RF signaal upstream nou GRIJS zijn of niet?
 
De kleur is niet belangrijk, er moet een vinkje staan i.p.v. een kruisje.
Hoe het eruit zit zie je in de twee eerder geplaatste afbeeldingen.
 
Terug
Bovenaan