• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Netwerk problemen evw321b router

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

GerardGroe

Vorige week is nieuwe ubee router geplaatst type evw321b ter vervanging, dit vanwege slechte wifi verbindingen.
Na vervanging werkt het netwerk niet, uitwisselen van mediabestanden, ook wordt de HP 4620 printer niet via wifi gevonden.
De humax 5400c, mede8er 5200X2 Mediaplayer, HP laptop en div.telefoons en iPads aangemeld, deze zijn ook in de dhcp lijst zichtbaar in het router menu.
Maar verder geen apparaten meer zichtbaar in netwerk.
Printen via laptop,telefoons of iPads etc..gaat niet, er zijn geen apparaten zichtbaar via wifi.
Wie kan mij helpen met tips ?
 
Vorige week is nieuwe ubee router geplaatst type evw321b ter vervanging, dit vanwege slechte wifi verbindingen.
Na vervanging werkt het netwerk niet, uitwisselen van mediabestanden, ook wordt de HP 4620 printer niet via wifi gevonden.
De humax 5400c, mede8er 5200X2 Mediaplayer, HP laptop en div.telefoons en iPads aangemeld, deze zijn ook in de dhcp lijst zichtbaar in het router menu.
Maar verder geen apparaten meer zichtbaar in netwerk.
Printen via laptop,telefoons of iPads etc..gaat niet, er zijn geen apparaten zichtbaar via wifi.
Wie kan mij helpen met tips ?
Als je niets via WIFI ziet, maar wel via LAN, zou het kunnen zijn dat "AP Isolate" aan staat in de Wireless Primary Network options.
 
Via wifi niets zichtbaar

AP stond inderdaad aan, uitgezet en alles werkt weer en is zichtbaar.
Bedankt voor de fantastische hulp hierbij
 
Mooi dat dit werkt en goed om te onthouden bij dergelijke netwerk problemen.

De geavanceerde handleiding van Ziggo helpt je hier ook niet veel verder:
AP isolatie: Instelling om onderling dataverkeer tussen draadloze netwerkapparaten en het Wi-Fi modem te forceren.

Moet hij juist aan of uit staan om dat je bereiken? Men had toch wel even iets meer tijd kunnen uittrekken om dit duidelijk te formuleren. Ik heb het bij mij even getest met de bounjour multicasts. Zowel met de aan- als de uit-instelling zie ik de apparaten die via bonjour gevonden moeten worden.
 
Router evw321b instelling voor wifi

Beste Briolet,
Dank voor de reactie, bij deze router stond AP isolatie "Enabled" deze heb ik gewijzigd in "Disabled", waarna alles zichtbaar werd. :thumb up:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan