• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo onder 3miljoen abbonnees en 75% klanten digitaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verder is het net als met illigale software een herlijke kromme vergelijking.
Er kijken meschien hele veel mensen digitaal... Maar hoeveel nemen nog analoog op. Ik ga echt gene dure digitale recoder kopen terwijl mijn hdd recorder nog perfect is (en weinig gebruikt)
 
Ziggo vewaarloost 750.000 klanten ,12 stadions vol is toch wel erg veel.
 
Ziggo vewaarloost 750.000 klanten ,12 stadions vol is toch wel erg veel.

Valt wel mee, niet zo druk over maken. Abonement is nu eenmaal digitale tv standaard als basis, of je nu beschikt over de aparatuur of niet. Het is en blijft zo'n abonement. De eindgebruiker is verantwoordelijk voor de aparatuur niet de signaal leverancier. Heb je dit niet aangeschaft dan ligt dat probleem bij jou en niet bij Ziggo. Ziggo kan zomaar besluiten dat analoog verleden tijd is.
 
Is een eindeloze discussie. Linksom of rechtsom, er zullen altijd groepen mensen benadeeld worden.

Blijf je analoog tot in de eeuwigheid aanhouden, rem je vroeg of laat de ontwikkelijk.
Gooi je analoog eruit, dan zijn er daardoor ook weer mensen die benadeeld worden en toch een stapje moeten doen in het digitale tijdperk.

Kan je er aan ontkomen? Ik denk het niet. De huidige maatschappij is eenvoudig niet ingericht om stil te blijven staan, en ik denk ook niet dat het goed is. De huidige strategie, door het langzaam af te bouwen, is denk ik het beste. Uiteindelijk zal het verdwijnen, maar niet in een keer, dus iedereen krijgt de kans om eraan te wennen en zich rustig te schikken in de nieuwe situatie.

Zou je analoog aan willen houden? Ik denk het niet. Ook de analoge ether uitzendingen zijn gestaakt, dus ook de categorie die daarnaar keken hebben moeten overstappen op wat anders, zoals bv DVB-T of DVB-S. Waarom zou Ziggo dan wel analoog moeten aanhouden? Het is tenslotte hun netwerk, hun apparatuur, en hun investering, feitelijk kunnen ze doen en laten wat ze willen, je besluit immers zelf om wel of geen klant te blijven. En er zijn altijd alternatieven, wellicht is het aanbod anders, wellicht is de kwaliteit anders, maar er is altijd een alternatief.
 
Ik sta er niet zo van te kijken dat het aantal klanten daalt. Hier in Bergschenhoek mikten de glasvezel jongens op 50% deelname. Ze kwamen rond de 45% en hebben alles aangelegd. Het viel me laatst ook op toen ze in een straatkastje bezig waren dat er zoveel kabels niet meer aangesloten waren. En dat er veel blauwe coax kabel ipv zwarte in de kastjes gebruikt wordt.
Ik denk dat de daling idd door overstap op glasvezel komt.
Als ik zo vraag waarom mensen overgestapt zijn klagen ze echter nooit over de produkten maar blijken veel mensen toch een enorme afkeer van Ziggo ( of UPC) te hebben zonder dit te kunnen onderbouwen.
Er is dus werk aan de winkel voor de marketing jongens van Ziggo :wink: .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan