• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo naar de beurs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is nou typisch een antwoord "om het antwoord". Je weet duidelijk niet waarover je praat. Het beursklimaat (voor een beursgang) is in tijden niet zo goed geweest.

Even los van het feit dat je ook iets vriendelijker kan zeggen dat je het er niet mee eens bent, leg eens uit.

Ik zie nml alleen maar bedrijven die vanwege het klimaat nu niet naar de beurs gaan (waaronder in het bedrijf waar ik toevallig zelf voor werk). En inderdaad is het klimaat beter dan zeg drie jaar terug, maar nog steeds erg onzeker.

Hooguit kun je gelijk hebben dat je IT/telecom bedrijven nu naar de beurs moet brengen voor de nieuwe .com bubble barst.

Overigens is Ziggo bepaald geen Facebook. Om maar even een voorbeeld te noemen.
 
Ik had mijn "onvriendelijke" antwoord al aangepast, maar in inmiddels had jij het al ge-quoted.

... Hooguit kun je gelijk hebben dat je IT/telecom bedrijven nu naar de beurs moet brengen voor de nieuwe .com bubble barst.
Precies!
 
. Echter dan moet wel in het huidige UPC gebied analoog inkrimpen anders kan het niet. Doen ze het andersom dan kost het ze tvklanten.

Hoezo als UPC/ZIGGO in ziggo gebied het aantal analoge zenders verhoogd, dus meer gaat bieden krijgen ze minder klanten... ik volg je weer eens niet.
 
De NMa wil er ook nog een plasje over doen voordat t zover komt...:

'Eigenaar UPC wil Ziggo overnemen'

Door Bauke Schievink, donderdag 23 februari 2012 13:57, views: 52.758
Het Amerikaanse Liberty Global, dat onder andere eigenaar is van UPC, zou zijn zinnen hebben gezet op een overname van kabelbedrijf Ziggo. De eigenaren van Ziggo zouden al plannen hebben gehad om het bedrijf te verkopen.
Volgens De Telegraaf overweegt Liberty Global om een bod uit te brengen op Ziggo, dat momenteel nog in handen is van investeringsbedrijven Warburg Pincus en Cinven. Liberty Global heeft echter zelf geen verklaring gegeven. Aanvankelijk waren de huidige eigenaren van plan om Ziggo van de hand te doen door middel van een beursgang. Met een overname door Liberty Global zou dit van de baan zijn. Ziggo zou ongeveer 8 miljard euro waard zijn.
Liberty Global is een Amerikaans kabelbedrijf, dat voornamelijk bezittingen heeft in Europa. Onlangs werd al een Duitse kabelaar overgenomen en ook een Pools kabelbedrijf werd ingelijfd. Vanwege de uitbreidingsdrift is een plan om Ziggo over te nemen niet onwaarschijnlijk, maar er kwamen eerder wel geluiden naar buiten dat bij Liberty Global het geld voor overnames op is. Het is vooralsnog onduidelijk hoe concreet een mogelijk bod van Liberty Global op Ziggo is; De Telegraaf citeert geen bronnen of verdere details. Het is niet de eerste keer dat Liberty Global in verband wordt gebracht met een overname van Ziggo.
UPC en Ziggo zijn verreweg de grootste spelers op de kabelmarkt in Nederland. Mocht er een deal worden gesloten, dan komt het overgrote deel van het kabelaanbod in handen van één bedrijf. Daardoor is onduidelijk of een eventuele overname doorgang mag vinden; de NMa kan dan besluiten dat de concurrentie te veel wordt geschaad.
 
Meende gelezen te hebben dat de NMa al aangegeven had in principe geen bezwaar te hebben. Logisch ook. Concurrentie wordt niet beperkt want UPC en Ziggo zijn nu ook al geen concurrenten.
 
Meende gelezen te hebben dat de NMa al aangegeven had in principe geen bezwaar te hebben. Logisch ook. Concurrentie wordt niet beperkt want UPC en Ziggo zijn nu ook al geen concurrenten.

Misschien hier gelezen?

Onlangs maakte de telecomwaakhond OPTA bekend dat Ziggo en UPC op de Nederlandse markt niet als concurrenten van elkaar te zien. Dat sterkt de gevoelens dat een eventuele overname van Ziggo door UPC niet door de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) wordt tegengehouden.
 
Meende gelezen te hebben dat de NMa al aangegeven had in principe geen bezwaar te hebben. Logisch ook. Concurrentie wordt niet beperkt want UPC en Ziggo zijn nu ook al geen concurrenten.

Hooguit zou UPC te veel overmacht krijgen in Europa, maar dat is inderdaad geen NMA aangelegenheid.
 
Misschien hier gelezen?

Ah, exact. Kon de bron even niet meer vinden.

Weet bijna zeker dat het nog uitgebreider op fd.nl stond, maar dat artikel zit achter een paywall en ik heb mijn 10 gratis artikelen deze maand al verbruikt.
 
Krijg net een folder binnen van Ziggo:

"2012, Het mooiste TV-jaar ooit" :rolleyes:

Volgens mij moet het nog eerst werkend gemaakt worden.

Wellicht bedoelen ze de beursgang...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan