• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bug&Wishlist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ieder zijn eigen mening er over, maar voor mij is dat gewoon een "tussen de oren" illusie. :rolleyes:
Iets wat je als matig ervaart ga je op den duur als normaal accepteren.

Wanneer je meer van electornica afweet, dan weet je dat het wel degelijk klopt.
Heeft niets met tussen de oren te maken.
Daarom lieten ze vroeger alle apparatuur enkele uren, soms dagen, proefdraaien. Dat proefdaaien doen ze niet meer, is te duur geworden.
Maar het beeld wordt na enkele weken veel scherper op SD en dat zit echt niet tussen de oren, ook al wil jij dat graag horen. :wink:
 
Wanneer je meer van electornica afweet, dan weet je dat het wel degelijk klopt.
Heeft niets met tussen de oren te maken.
Daarom lieten ze vroeger alle apparatuur enkele uren, soms dagen, proefdraaien. Dat proefdaaien doen ze niet meer, is te duur geworden.
Maar het beeld wordt na enkele weken veel scherper op SD en dat zit echt niet tussen de oren, ook al wil jij dat graag horen. :wink:

En dat proefdraaien deden ze om het beeld scherper te maken........Hmmmmmmm :no: Kun je ook duidelijk aan mijn broodrooster merken, na 2 maanden gebruik een veeeeel beter beeld. :oops:
 
En dat proefdraaien deden ze om het beeld scherper te maken........Hmmmmmmm :no: Kun je ook duidelijk aan mijn broodrooster merken, na 2 maanden gebruik een veeeeel beter beeld. :oops:

Heb je een electronische broodrooster?
Dat proefdraaien deden ze vroeger echt en dat was inderdaad om de electronica "te laten inbranden", zodat het perfect werkt als je het thuis installeert.

En het zit echt niet tussen de oren dat het beeld na een paar weken mooier wordt.
Ik heb hem nu 2 maanden en het SD beeld is echt veel mooier dan toen hij nieuw was, nu verwacht ik geen veranderingen meer, misschien na de update.
 
Ik heb hem nu 2 maanden en het SD beeld is echt veel mooier dan toen hij nieuw was

Ik heb hem ook 2 maanden en ik vind het SD beeld nog net zo 'slecht' als in het begin.
Maar dat zal wel tussen mijn oren zitten. :?

Op zich klopt dat wel, want op die hoogte zitten mijn ogen
 
Wat heeft e.e.a. nou met bugs te maken?

Jah, voegâh :mrgreen: Toen zaten er overal nog elektronenbuizen in en die hadden enige tijd nodig om "in te branden" en om op hun optimale werkpunt te komen.

Speky heeft wel een punt. Een beetje broodrooster moet even goed inbranden en moeten er voldoende verkoolde broodkruimels verzameld worden om optimaal smaakresultaat te geven :P

B.t.w. Is er dan zoiets als een optimaal werkpunt van een digitaal binair bitje? Een betere "1" of een betere "0" na enige tijd? Je zou het bijna gaan denken.
 
Nu ook een aantal weken en bezit. Beeld blijft in mijn ogen in SD toch wat aan de mindere kant. Zit te veel een soort van ruis in. Achtergrond een beetje wazig... weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar het kan in ieder geval veel bete, weet ik uit ervaring. Deze "wish" van velen zal toch wel met een update verbeterd kunnen worden?! :)
 
Nu ook een aantal weken en bezit. Beeld blijft in mijn ogen in SD toch wat aan de mindere kant. Zit te veel een soort van ruis in. Achtergrond een beetje wazig... weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar het kan in ieder geval veel bete, weet ik uit ervaring. Deze "wish" van velen zal toch wel met een update verbeterd kunnen worden?! :)
Al eens met de instellingen van de TV monitor gespeelt?
Gaf bij mij een wereld van verschil: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=163317&postcount=140
Wel bij een zender met goed SD-materiaal testen!
 
Ik heb hem ook 2 maanden en ik vind het SD beeld nog net zo 'slecht' als in het begin.
Maar dat zal wel tussen mijn oren zitten. :?

Op zich klopt dat wel, want op die hoogte zitten mijn ogen

Ben het deze keer (ik ga er geen gewoonte van maken) met TheGrouch eens. Tuurlijk, dat verhaal over het inbranden was vroeguh aktueel. Analoge componenten (buizen e.d.) moeten blijkbaar inbranden, maar met de huidige STB's is dat een kul verhaal. Ook mijn dm's gevan geen beter beeld na zoveel uur, dagen, weken, maanden inbranden. En ook van de hd-varianten (dm800/dm8000) heb ik niet gehoord dat ze steeds een beter beeld geven na zoveel uur... Oftewel, een broodje aap dus.

Gert.
 
Ik heb wel de helderheid iets omlaag gezet en het contrast 1 omhoog.
Mijn Humax PVR heeft een andere beeldinstelling dan de Blu-ray van Samsung en de oude analoge Panasonic HD recorder heeft weer een andere instelling.

Alle electronica moet even "inbranden" om optimaal te werken.
Dat "inbranden" moet je niet lettelijk nemen.

Verder wachten we rustig op de upgrade.
Ben nieuwschierig of iemand weet wanneer die eindelijk een keer komt.

Zie ook bij het forum van Samsung, de H380, ook die is pas na een paar weken mooier (beeld).
 
Geen idee of het al eens genoemd is hier maar ik mis het klokje op het display als de decoder aan staat, de 9200 had dat wel, tot groot genoegen van mijn huisgenoten en mijzelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan