• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HDTV i.c.m. CAM+

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

G-LOW

Goedemiddag allemaal,

Heb wat vragen, hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen.

Ben van plan een nieuwe HD TV te kopen, een van LG die gecertificeerd is door Ziggo.

Als ik hier een module voor koop kan ik toch direct TV kijken zonder extra kastje? Kan ik dan ook gelijk HD zenders ontvangen, zo ja, welke?
Ik weet bijvoorbeeld dat Film1 dat automatisch doet, die krijg ik dan ook te zien? Zijn er nog meer zenders automatisch in HD te ontvangen?

Verder heb ik nog een recorder van Samsung, het type weet ik zo niet uit m'n hoofd, maar dat is niet zo relevant lijkt me. Deze recorder heeft 2 tuners.

Betekent dit dat ik zometeen 2 dingen tegelijk kan opnemen met de Samsung recorder en tv kan kijken via de LG? Ben nu al in bezit van 2 smartcards die gekoppeld zijn aan mijn abonnement.

Heb het internet ook lopen afstruinen naar mogelijke demo-video's van de kwaliteit als je direct tv gaat kijken via zo'n module, dus zonder extra kastje, maar heb niks kunnen vinden.

Is hier iemand die zo'n video heeft? Of weet je waar ik dat kan bekijken? Is de kwaliteit beter? HD kwaliteit?

Graag een reactie. :mrgreen:

Groetjes Angelo
 
Als ik hier een module voor koop kan ik toch direct TV kijken zonder extra kastje? Kan ik dan ook gelijk HD zenders ontvangen, zo ja, welke?
Ik weet bijvoorbeeld dat Film1 dat automatisch doet, die krijg ik dan ook te zien? Zijn er nog meer zenders automatisch in HD te ontvangen?
Ja, je hebt dan geen losse digitale ontvanger meer nodig.
Ja, je kunt dan HD zenders ontvangen. Echter alleen waar je een abonnement op hebt. Ned 1,2,3 en Eurosport HD zitten in het basispakket. Film1, Sport 1, Discovery HDetc zitten in aparte pakketten. Daar zul je een abonnement op moeten nemen.

Verder heb ik nog een recorder van Samsung, het type weet ik zo niet uit m'n hoofd, maar dat is niet zo relevant lijkt me. Deze recorder heeft 2 tuners.
Betekent dit dat ik zometeen 2 dingen tegelijk kan opnemen met de Samsung recorder en tv kan kijken via de LG? Ben nu al in bezit van 2 smartcards die gekoppeld zijn aan mijn abonnement.

De recorder die je van Samsung hebt is de DCB-P850R(s).
Je kunt daarmee inderdaad 2 zenders tegelijkertijd opnemen en digitaal via je LG tv kijken. Mits in je TV uiteraard een CI+ cam zit.

Je hebt daarvoor 2 geregisteerde smartcards nodig maar die heb je al. Als je een CI+ cam aanschaft zit daar ook een smartcard bij.

Kijk voor meer antwoorden even in het CI+ forum en CI+ topic.
 
Super! Bedankt voor de reactie!

Heb een abonnement op Film1 en Sport1, dus dat krijg ik dan wel automatisch! :mrgreen:

Toch zou ik zo'n samenstelling nog een keer bij iemand werkend willen zien, weet iemand waar ik dit online zou kunnen bekijken?
 
Super! Bedankt voor de reactie!

Heb een abonnement op Film1 en Sport1, dus dat krijg ik dan wel automatisch! :mrgreen:

Toch zou ik zo'n samenstelling nog een keer bij iemand werkend willen zien, weet iemand waar ik dit online zou kunnen bekijken?
Nergens want de Ziggo CI+ cam is nog niet te koop en de alphacrypt cam wordt een dezer dagen uitgeschakeld.
Je zal dus moeten wachten tot de CI+ cam van Ziggo leverbaar is.
 
Oh ja tuurlijk, snurk...

Wederom bedankt!
 
ik zat net ook naar die module te kijken.. en bij ziggo noemen ze hem digitale tv module.. maar het is dus in principe een HD module..
je kunt er zowel digitale tv mee kijken maar ook HD als je daar een abonnement op pakt..
 
ik zat net ook naar die module te kijken.. en bij ziggo noemen ze hem digitale tv module.. maar het is dus in principe een HD module..
je kunt er zowel digitale tv mee kijken maar ook HD als je daar een abonnement op pakt..
Even voor de duidelijkheid: die module heeft niets te maken met het al dan niet kunnen ontvangen van HD. Dat is afhankelijk van de hardware van je TV. Voor de 1000e keer: de module bepaalt alleen wat je mág kijken, niet wat je kán kijken. Het hele idee achter de modules is dat het ontvangstgedeelte bij de TV komt te liggen en alleen het decryptiegedeelte bij de CAM, in tegenstelling tot de set-top-boxes, die nu in principe beide doen. De digitale TV module (CI+ CAM) is dus géén vervanger voor een set-top-box, maar een alternatief dat alleen werkt als je TV daarvoor geschikt is!!

Als jouw TV geen mogelijkheid aan boord heeft om HD kanalen te ontvangen, houdt het op.
Voor zover ik weet is het wel zo dat alle tot nu toe gecertificeerde toestellen ook HD kanalen kunnen ontvangen.
 
dat begrijp ik, ik vroeg me dit af omdat je voor HD een andere decoder moet kopen dan voor digitale tv.. dit zijn verschillende decoders..
dus..
is deze module geschikt voor beide?
dat je tv het aan moet kunnen snap ik ook wel..
 
je moet de module niet zien als een decoder. de decoder zit al in de tv gebouwd. (HD, of niet). de module geeft het signaal alleen door aan de ingebouwde decoder in de tv. als je tv een "HD tuner" heeft, dan kun je met de module HD zender bekijken, heeft je TV geen "hd tuner" dan kun je alleen de SD kanalen ontvangen
 
oh op die fiets..
nu snap ik hem helemaal..
en met die module kun je dan alles in HD kwaliteit kijken.. ook het basis pakket van ziggo.. dus betaal je niks extra's..
alleen het speciale hd pakket kost extra per maand..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan