• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

probleem e-mail Ipad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer dat het niet gelukt is !
Ik heb het zelf nog een keer helemaal opnieuw gedaan volgens de handleiding die ik in mijn bovenstaande 2 berichten beschreef en het werkt prima.

Lastig dat je zelf niet kunt proberen omdat je moeder ver weg woont. Eigenlijk zou je een 'handig neefje' of buurman in de buurt moeten vragen om er ter plekke eens naar te kijken, want het moet gewoon simpel kunnen werken, maar op afstand uitleggen aan iemand die niet weet wat hij doet is vrij lastig.
 
Geen oplossing, maar wel even iets om in de gaten te houden:
Resultaat. We konden daarna e-mails ontvangen, maar nu niet meer versturen (via poort 995).
Verzenden over poort 995 gaat niet lukken, omdat die poort nooit en te nimmer voor SMTP wordt gebruikt (het is de beveiligde POP3-poort - uitsluitend bedoeld voor ontvangen). Mocht dat echt zo ingesteld staan, zorg dan in ieder geval dat dát wordt gewijzigd in 587 (alleen voor zenden dus, voor ontvangen via SSL wel 995 laten staan).

Verder kan ik alleen maar bevestigen wat CeeS schrijft: het instellen van een iPad voor Ziggo zou een fluitje van een cent moeten zijn. Ik heb het zelf onlangs nog gedaan voor een kennis en het ging probleemloos (kwam er later pas achter dat Ziggo er een instructiepagina voor had).
 
Ik zou te eerste even helemaal opnieuw beginnen, dus het mailadres etc verwijderen via instellingen, email.
Nieuw aanmaken:
Instellingen, email, voeg acount toe, anders, voeg mailacount toe.
Naam aan het miladres geven, email invoeren, wachtwoord opgeven en beschrijving vullen. Volgende drukken.
POP kiezen.
Server inkomende post: Hostnaam= pop.ziggo.nl
gebruikernaam jouw mailadres
wachtwoord: wachtwoord van het mailadres
server voor uitgaande post definieren. ik heb nu de server smtp.ziggo.nl
Die saat aan, met hostnam smtp.ziggo.nl
gebruikersnaam de naam die je hebt om bij Ziggo in te loggen: het hoofdaccount. En het daarbij behorende wachtwoord.
Gebruik SSl aan zetten. identiteitscontrole op wachtwoord zetten.
Serverpoort is 587.

Zo kan ik ook met andere mailadressen en mail versturen. smtp.ziggo.nl is dan mijn server voor uitgaande mail. bij Server inkomende mail vul je dan de servergegevens en mailgegevens van dat acount.
 
Beste hulpverleners,
Goed nieuws! Ik heb alle adviezen uitgeprobeerd en opeens deed hij het! Ik weet niet nu niet meer precies welk advies: toch iets met een ander poortnummer geloof, ik. In ieder geval hartelijk bedankt! Laurab:pompom:
 
Probleem met e-mail ziggo op ipad

Ik heb geen oplossing, maar ongeveer hetzelfde probleem; na gebruik wifi in duitsland kon ik drie dagen geleden geen e-mail meer verzenden als ziggogebruiker. Instellingen veranderd na raadlegen forum en verzenden ging toen wel, maar nu kan ik niet meer ontvangen.
Vandaag werden bovendien alle mails in de postbussen niet meer zichtbaar.
Ipad geeft diverse keren aan dat server niet reageert (pop.ziggo.nl, mail.ziggo.nl, pop.home.nl en mail.ziggo.nl gebruikt - heb een @home emailadrea) . Wat kan er aan de hand zijn en hoe kun je dit oplossen?
Ik zou niet graag het account verwijderen want enkele bestaande e-mails zijn waardevol...
Groet M
 
uitgaande mail op iPad

Ik heb een soortgelijk probleem met het toevoegen van mijn @home accounts aan Mail op mn iPad4.
Email ontvangen gaat prima, alleen verzenden lukt niet. Krijg dan de melding dat de verbinding met de uitgaande server "smpt.ziggo.nl" is mislukt.
Heb de instellingen van de site van Ziggo gehaald en volgens mij klopt alles.
Heb al enkele keren beide "home"-accounts verwijderd, incl. serverinstellingen en opnieuw aangemaakt. De ingekomen email verschijnt dan probleemloos, maar het verzenden van de mail lukt niet,:evil:
 
Het moet dan ook smtp.ziggo.nl zijn. (Tenzij deze verwisseling alleen in je bericht hier zit.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan