• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

CAM CI+ en opnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mijn tv met CI+ eens aangesloten op de dvd recoder om te zien of ik gewoon op kan nemen. Wat blijkt: De FTA kanalen is geen probleem ( dus nederland 1, infokanaal ) maar alle overige kanalen heeft Ziggo al gecodeerd met CI+ en zijn niet op te nemen rechtstreeks vanaf de CI+ invoer.

Doe ik de smartcard in de decoder dan kan ik alles opnemen. Dus de coderingsfunctie is al actief. ( wordt dus zoeken op internet naar een alternatieve firmware :oyeah: )
 
De Humax triggert (helaas) alleen op tijd inderdaad..

Weet je dat wel zeker ?
Ik heb vaker series opgenomen op de humax 5050 die elke week uitgezonden werden, maar niet precies op dezelfde tijd kwamen. Die werden netjes opgenomen. De opname was dus niet op exact dezelfde tijd een week later voor zover ik weet. Ik heb altijd gedacht dat er gezocht werd op dezelfd dag in de week later en dan rond dezelfde tijd een zoekactie naar gelijke titel of iets dergelijks. Maar misschien heb je andere ervaringen met jouw 5050 en wil je een voorbeeld geven, dan kan ik het ook uitproberen.
 
Weet je dat wel zeker ?
Ik heb vaker series opgenomen op de humax 5050 die elke week uitgezonden werden, maar niet precies op dezelfde tijd kwamen. Die werden netjes opgenomen. De opname was dus niet op exact dezelfde tijd een week later voor zover ik weet. Ik heb altijd gedacht dat er gezocht werd op dezelfd dag in de week later en dan rond dezelfde tijd een zoekactie naar gelijke titel of iets dergelijks. Maar misschien heb je andere ervaringen met jouw 5050 en wil je een voorbeeld geven, dan kan ik het ook uitproberen.

Nee dat weet ik niet zeker, ik heb hier geen Humax 5050 tot mijn beschikking om te testen.
Maar dit begreep ik uit de postings over de Humax 5050.
 
Ik heb mijn tv met CI+ eens aangesloten op de dvd recoder om te zien of ik gewoon op kan nemen. Wat blijkt: De FTA kanalen is geen probleem ( dus nederland 1, infokanaal ) maar alle overige kanalen heeft ziggo al gecodeerd met CI+ en zijn niet op te nemen rechtstreeks vanaf de CI+ invoer.

Doe ik de smartcard in de decoder dan kan ik alles opnemen. Dus de coderingsfunctie is al actief. ( wordt dus zoeken op internet naar een alternatieve firmware :oyeah: )

Dat heeft niks met codering te maken, het is kennelijk jouw TV die besluit dat er in het geval van een gescrambelde uitzending niet eens een (miserabel) composietsignaal op de SCART aansluiting(en) van de TV beschikbaar mag zijn. Bij mijn CI TV maakt dat niets uit, er is altijd een composietsignaal via SCART ter beschikking van hetgeen op de TV is te zien en dat signaal is ook gewoon op te nemen. Overigens gebruik ik het signaal van de TV niet voor opnamen, aangezien een RGB signaal van een decoder kwalitatief stukken beter is voor opnamen met een DVD recorder.
 
Of je flikkert die Aston in de otto (marktplaats dus) om gebruik te maken van een fatsoenlijke softcam (CCcam, standaard aanwezig als je bv (open)pli/gemini draait op je dm), die niet die beperkingen van de Aston heeft. CCcam gaat standaard tot het decoderen van 8 kanalen. Werkt uiteraard ook op de CDS kanalen.

Gert.


Dan een wedervraag: wat zou het nut zijn van een tweede tuner in een STB, gekoppeld aan een tweede LNB, als je ze niet tegelijk kunt gebruiken bij gecodeerde uitzendingen? De ene om mee te kijken, de andere om een andere uitzending op de HDD te zetten?
Als dat niet kan, kun je net zo goed een box met een enkele tuner nemen, die kan dat ook, zolang het maar vanaf dezelfde transponder komt.

Groet,
JW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan