• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Authenticatie problemen CI+ kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

alki

Gisteren een nieuwe CI+ kaart gekocht.
maar ik krijg telkens een foutmelding bij het insteken van de kaart.
Authenticatie mislukt, Toestel certificaat verlopen - ongeldig - 17

De tv is een Ziggo goedgekeurde tv Samsung 5 serie type LE37B554M2PXXN
Hij is ook geupdate naar de nieuwste firmware versie

iemand een idee ?
 
Heb je eerst zonder module de digitale kanalen geinstalleerd?
Daarna pas de module er in steken.
 
dat kan niet je moet de module erin stoppen en daarna je regio aangeven. Maar zover kom ik niet eens.
meteen de foutmelding komt in beeld
 
dat kan niet je moet de module erin stoppen en daarna je regio aangeven. Maar zover kom ik niet eens.
meteen de foutmelding komt in beeld

@Alki,

Kijk eens onder de LED-versies in dit Samsung-topic. Daar wordt dit probleem ook beschreven. Misschien lukt het met de daar vermelde tips.
 
Ik heb net mijn module ontvangen.
maar ondervind exact hetzelfde probleem als alki.
alleen heb ik een LE37B650T2PXXN model, met nieuwste firmeware etc.

als er iemand nog andere suggesties hoor ik ze graag, ik krijg het niet aan de gang,
 
Ik heb net mijn module ontvangen.
maar ondervind exact hetzelfde probleem als alki.
alleen heb ik een LE37B650T2PXXN model, met nieuwste firmeware etc.

als er iemand nog andere suggesties hoor ik ze graag, ik krijg het niet aan de gang,

Probeer eerst een kale installatie uit te voeren zonder CI+ CAM, landkeuze Nederland kiezen.
Daarbij moet ned1 HD op posititie 1 komen.

Wacht vervolgens totdat de datum / tijd goed staat op je TV.
Breng vervolgens de CAM aan.
 
Heb ook een samsung en ik heb het als volgende gedaan:
Ik heb eerst via PNP(plug and play) de zenders laten zoeken zonder de Cam erin ( je krijgt eerst dat je de pincode moet invullen, standaard 4x0).
dan de optie nederlands kiezen(meen dat dat 2keer voorkomt), vervolgens krijg je de keuze digitale en/of digitale/analoge zenders zoeken( ik heb gekozen voor alleen digtale zenders). Vervolgens gaat de tv de zenders opzoeken(gaat snel). Is dat voltooid krijg je alleen Ned 1Hd te zien. Schakel de tv uit, installeer de cam op de juiste wijze en schakel de tv weer in(wel de smartcard activeren via helpdesk/internet). Vervolgens krijg je 5 stappen te zien over authentatie( de tv kan melding geven dat de kanalen scrambled zijn, niet aan storen). Na de stappen zoals hiervoor heb ik de tv weer uit en ingeschakeld en alles werkte.

edit: net te laat, anoniem was me net voor :wink:

PS: Vergeet niet het netwerknummer en frequentie in te vullen.

In ieder geval, succes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hulde, ik was compleet vergeten de netwerk Id en frequentie :thankyou:

het lijkt nu perfect te werken, :pompom:

hartelijk dank Anoniem en Barbarian. :applause:
 
Misschien is het een tip om dit stapsgewijs als Sticky in dit subforum te plaatsen zodat andere mensen niet allemaal hoeven te zoeken.. maar gelijk dat topic kunnen benaderen?
 
Handelswijze

Ik heb maar even bovenstaande posts samengevat en een handelswijze voor installatie CI+ CAM gemaakt voor Samsung. Kan iemand deze handelswijze bevestigen.. aangezien ik zelf geen CI+ toestel heb van Samsung?

Erg fijn als dit een goed werkende manier is, daar zullen we veel mensen mee helpen!

Vraag aan Anoniem, wanneer dit klopt.. Kunnen we daar dan een sticky topic van maken?|



Handelwijze installatie Ziggo CI+ CAM module

Stap 1:
Menu -> PNP(plug and play) de zenders laten zoeken zonder de Cam erin ( U krijgt eerst dat een melding dat U de pincode moet invullen, dit is standaard 0000).
Stap 2:
Kies als taal Nederlands en tevens Locatie Nederlands (deze twee vragen komen na elkaar!
Stap 3:
Kies voor Kabel (Cable)
Stap 4:
U krijgt de keuze digitale en/of digitale/analoge zenders zoeken
Stap 5:
Kies voor digitale zenders. Vervolgens gaat de tv de zenders opzoeken
Stap 6:
Wanneer het zoeken voltooid is, krijgt u Nederland 1 HD te zien.
Stap 7:
Schakel de TV uit.
Stap 8:
Plaats de Ziggo CI+ CAM module op juiste wijze in de televisie (smartcard met de chipzijde naar boven in de CAM Module schuiven, en de CAM Module met het etiket naar de achterzijde, dus zijde met barcode naar U toe gericht.) ZORG DAT DE SMARTCARD AL GEACTIVEERD IS! Dit doet u door naar Ziggo te bellen (0900 - 20 20 000)
Stap 9:
Schakel de TV in. U krijgt 5 stappen te zien over authenticatie. (Hierbij kan er een melding weergegeven worden dat de kanalen scrambled zijn, niet aan storen).
Stap 10:
Schakel de TV uit en schakel de TV na 15 seconden weer in. Nu hoort de CI+ CAM module te werken.


P.S.:
Als er gevraagd wordt om een netnummer en frequentie, deze kunt u vinden in het boekje wat u terugvindt in het Ziggo CI+ Startpakket.



Zo, ik hoor 't wel van de andere forumleden! :giveup:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan