• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bug&Wishlist

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

SayMr2Me

Ik denk dat het ook voor dit apparaat tijd word voor een Bug&Wishlist.
zal proberen ze bij te houden

Firmwareupgrade zei:
14-05-2010:Wij verwachten a.s. dinsdag 19 mei de maintenance release voor de 5050 op het netwerk te plaatsen. Ik zal de release notes dan eveneens uitbrengen.

12-05-2010:ik heb de releasenotes maar de software nog niet, nadat wij en irdeto de software hebben vrijgegeven, moet nu het groene licht nog komen van het QC team Humax. Wordt in de komende dagen verwacht.

07-05-2010: Ziggo voert de certificering uit. Een aantal operators werkt daarbij mee in de laatste fase van de certificering tijdens de fieldtesten. Zoals eerder aangegeven verwacht ik volgende week de software. De software zal eerst bekend gemaakt worden via het forum. Tijdens de eerste dagen zal de software alleen manueel geupgrade kunnen worden, daarna zullen de nog niet geupgrade ontvangers de nieuwe software automatisch detecteren en na het opstarten v/d ontvanger een melding geven, dat er nieuwe software beschikbaar is. Ik zal volgende week de release notes posten.

05-05-2010: we proberen de software volgende week beschikbaar te krijgen

De testen bij Ziggo zijn afgerond, het wachten is nog op de testen bij Irdeto. Zullen over enkele weken starten, als deze testen afgerond zijn en de upgrade als zodanig ook getest is dan zal de software beschikbaar komen op het netwerk. Ik hoop dat het deze maand nog zal plaatsvinden.

Dat klopt maar als de software op dat moment niet goedgekeurd is dan vervalt het tijdslot en moet er een nieuw slot geboekt worden. Humax moet 2 weken van te voren zeker zijn dat de software goed is, om een reservering te cancelen, anders worden de kosten doorbelast. Het volgende slot is de 3e week van april. De testen duren twee weken. Begin mei wordt het resultaat verwacht. Als ook deze testen goed verlopen zal de software worden vrijgegeven. We hopen dat de software in de eerste week van mei beschikbaar kunnen stellen.

Over de uitbreiding van het HD aanbod kan ik niets vertellen aangezien hier nog over gesproken wordt.

Voor wat betreft de 5050 planning kan ik alleen maar bevestigen dat er voortdurend is geschoven. Ik kan alleen de planning zoals deze op dat moment beschikbaar is met jullie delen. Als je hier uberhaupt geen waarde aan hecht dan kun je de berichten gewoon negeren. Op basis van de bevestigingen van Humax gaan wij nu uit van begin mei, als Irdeto de software niet goedkeurt dan gaat de planning opnieuw aan de haal. Wij hebben de problemen met mislukte recordingen die veroorzaakt worden door de ontvanger met een work-around in het netwerk aangepast, om hiermee het "leed" te verzachten. De grootste vertraging is met name ontstaan door de hdmi problemen, waarvoor broadcom ondersteuning heeft moeten bieden.


Firmwareupgrade naar verwachting begin april! zei:
Ik heb van anoniem begrepen dat de Firmware (test) in de afronding zit en naar verwachting begin april gereleased zal worden.

:pompom:

Meest recent nieuws:Firmwareupgrade mogelijk in maart! zei:
Begin maart is er een laatste test bij Irdeto in Beijing gepland. Als deze testen met goed gevolg worden doorlopen en er in de komende weken geen regressie meer wordt vastgesteld dan zal de software medio / eind maart beschikbaar komen. De oplossing heeft extra tijd gevraagd om hdmi/hdcp problemen (groen beeld) waarvoor samen met broadcom naar een oplossing is gezocht.

Wij zijn de nieuwe release al aan het testen, Humax is een aantal weken geleden begonnen met de fixes. Het verder uitbreiden van de wishlist heeft ziet zoveel zin. Humax zal zich beperken tot bufixing en heeft verder een kleine aanpassing gemaakt voor het 'media' menu en de mogelijkheid de timeshift te gebruiken voor een recording. Voor wat betrefd de wishes wordt serieus gekeken welke items toegekend kunnen worden aan een toekomstige opvolger van de 5050 HD-PVR. Ik verwacht dat de software in september beschikbaar zal komen. We zullen de komende weken verder focussen op de failed recordings

Humax heeft het probleem met de mislukte opnames gefixed. De recorder zal bij een E19, na een bepaalde tijd een retry uitvoeren om te voorkomen dat de recording mislukt als alleen de eerste 30 sec een E19 optreedt. We zullen komende week nog een uitbreide test uitvoeren op de nieuwe software. Verder zijn we wat regressie tegen gekomen op enkele TV's v.w.b. HDMI met de nieuwe software, dit zal verder onderzocht moeten worden door Humax

Status nieuwe software

Helaas is de nieuwe software niet door de labtesten gekomen. We hebben een aantal side-effects geconstateerd. Verder heeft Humax een aanpassingen uitgevoerd in de hdmi/hdcp drivers, die regressie tot gevolg hebben (groen beeld). Humax zal een nieuwe candidate release moeten uitbrengen. Dit heeft tot gevolg dat de software niet over enkele weken gereleased zal worden.

Anoniem
Ziggo

Ik zal de release notes publiceren zodra de software defintief goedgekeurd is en ik de status van de buglist daarvoor één op één kan gebruiken.
Zoals eerder aangegeven brengt Humax geen echte upgrade uit, de meeste aanpassingen hebben te maken met bugfixes (update), een uitzondering hierop is TSR die gebruikt kan worden voor/met een recording.
De items die geclassificeerd zijn als wishes worden waar mogelijk meegenomen voor een toekomstige opvolger van de 5050.

Humax heeft de laatste maanden meerdere software releases uitgebracht, daarbij zijn aanzienlijke verbeteringen doorgevoerd. Helaas staan er nog enkele issues open. Het belangrijkste restpunt betreft problemen met hdmi. Humax heeft er wel degelijk naar gestreefd om voor zowel de 5000 als de 5050 een nieuwe release uit te brengen. Er werkt een dedicated team van Humax bij Ziggo aan de verbeteringen nodig voor beide producten. Zodra de software door Ziggo wordt goedgekeurd zal ook Irdeto nog goedkeuring moeten geven. Ook deze testen moeten ingepland worden en dit gaat normaal gepaard met een wachtlijst. Ik verwacht dat de software pas in februari beschikbaar zal komen. Wij zijn ons er terdege bewust van dit aanzienlijk later is dan de eerder genoemde release datum september 2009.

Lipsynchroon.

Als alles aanstaat, de tv, de versterker en de Humax 5050c dan wordt de Humax geluidsvertraging afgesteld op 120ms. Alles werkt dan prima. Gaat alles uit en wordt weer ingeschakeld dan is het weer foute boel. Dan roep ik in het menu, van de Humax, de instelling van de vertraging op en die staat dan nog steeds op 120ms. Vervolgens ga ik weer uit het menu en alles loopt weer synchroon. Door in het menu te gaan wordt de vertraging weer ingeschakeld??? Dit moet toch, op een of andere manier, opgeslagen kunnen worden. De gebruiksaanwijzing vertelt hier niets over.

wordt meegenomen in de nieuwe release

anoniem zei:
We wachten op humax die de hdmi problemen verder wil onderzoeken. Verder moet humax nog een aantal fixes aanbrengen omdat ze een FAIL hebben gekregen op een aantal netwerkupdate testen in septermber.
Ze zullen binnenkort weer langskomen. Ik weet zo niet hoe de planning er uit ziet. Het wordt in ieder geval aanzienlijk later dan de oorspronkelijke planning.

Ik begrijp dat het lang duurt.

Groet
anoniem


SayMr2Me zei:
Anoniem,

het is ondertussen half oktober, hoe staat het met de softwareupdate? word er alweer getest, valt er iets meer te vertellen?

gr,

Mr

Bugs
- Opnamen welke zijn geprogrammeerd stoppen niet op tijd
- Opnamen komen meerdere malen met meerdere opnamelengtes
- Opname/weergave blijken niet of niet geheel uitgevoerd met een Encryptie-error(mogelijke, gedeeltelijke oplossing. Humax laten opwarmen 5 a 10 minuten voor een opname)
- Handshake probleem, Humax geeft zwart beeld bij inschakelen na wisselen van kanaal is het probleem "opgelost"
-Door extra tijd bij een opname in te plannen (3 min. voor, 10min na) word de verkeerde EPG-informatie opgeslagen
- Matige SD kwaliteit, te gecompressed
- Na het opnemen van video met subtitlestream (Discovery Science) loopt de ondertiteling bij het afspelen niet synchroon
- teletekstpagina's worden niet automatisch ververst.
- Bij het hernoemen van je favorietenlijst vervalt de reeds ingevoerde tekst als je van toetsenbord wisselt. bv tbv invoeren "/"
- Bij het inplannen van "herhaal"opnamen krijgt men een conflictmelding
- Audio: Kiezen van geluidskanaal (stereo/links/rechts) in het geluidsmenu met cursortoetsen links/rechts werkt niet. Zou volgens handleiding wel moeten. (pag 24, paragr. 4.6)
- Foto's kijken via SCART. Speler gaat er van uit dat het beeld 16:9 is. Als je naar een 4:3 zender kijkt, blijft TV in 4:3 verhouding staan. Fotos worden dan niet in juiste verhouding weergegeven. Op de component uitgang gaat het wel goed.
- Aspect ratio change tijdens skippen in een opname wordt niet opgemerkt op SCART uitgang, Widescreen pulse wordt niet verzonden naar TV. Bijv. reclame op Veronica wordt in breedbeeld uitgezonden, druk aantal keer op skip tot in het volgende programma dat 4:3 is. De 4:3 puls wordt niet naar de TV gestuurd, dus beeld blijft opgerekt. Op de component uitgang gaat het wel goed.
- Instellingen voor weergeven breedbeelduitzending op een 4:3 scherm werken niet goed. Center cut out werkt niet op SCART, beeld blijft wel 4:3, maar randen zijn er niet af geknipt (resultaat heel dunne mensen). Op de component uitgang zijn de randen er dan wel af... Ook 14:9 lijkt niet goed te gaan, er zou dan een randje aan de zijkanten afgesneden moeten worden (anders klopt de verhouding niet meer) en dat gebeurt niet. Beeld wordt vertikaal wel ingedrukt. (minder dan bij 16:9, zoals te verwachten)
- Favorietenlijst hernoemen; Je kan een favorietenlijst een heel lange naam geven (70 chars?) Na standby zijn daar 20 characters van over, de rest is weg.
- In het menu "zenders vergrendelen", werkt de blauwe knop "alles ontgrendelen" niet.
- Timer uitschakelen op bepaald tijdstip, vraag verschijnt 1 minuut van tevoren "wilt u blijven kijken", kies JA, toch schakelt de 5050 uit na 1 minuut...
- Klokje verdwijnt in de epg als je de tijd handmatig verlengt
- na inschakelen onverklaarbaar veel beeldruis of groen scherm
- formatteren/partitioneren vanuit het menu gaat niet goed
- bij extra opnametijd klopt de EPG-info in de medialijst niet. mogelijk kan de Humax automatisch de EPG info van bijvoorbeeld 30 minuten na het starten van de opname weergeven in de Medialijst.
- Als je insteld dat je een letterinvoer per sms-indeling wilt doen is deze keuze opgeheven na het uit,- inschakelen van de Humax
- Hetzelfde geld voor de ingestelde audiovertraging, hiervoor moet men na het opnieuw inschakelen eerst weer door het menu
- Verhoudingen van HD-uitzendingen kloppen niet (altijd) bij aansluiting via scart
- Sortering van opnamen is niet erg gebruiksvriendelijk. Zie link voor verdere uilteg.
- Het afspelen van mp3 gaat niet vloeiend. er zijn verschillende klachten bekend waaronder deze en deze.

Bug/Wish
- Als je een favorietenlijst hebt geselecteerd en bijvoorbeeld overschakeld naar de radio en dan weer terug "vergeet" de Humax de favorietenlijst.
- De timerbalk blijft exact 10 seconden staan, ondanks dat de instelling doet vermoeden dat je dit aan kunt passen. de bug is... de instelling werkt niet. de wish is we willen dit kunnen instellen
- Uitlijning van de EPG is onprettig

Wishes (tbv firmwareupdate danwel opvolger):
- Knipfunctie in opnamen
- Dimbaar display en LED (indien mogelijk)
- Slimmere EPG-opnames (bij 2 programma's achter elkaar opnemen). zoals omschreven in bericht #6 en in dit bericht.
- Tijdgesynchroniseerde opnamen
- EPG met TVTV - ondersteuning
- Opnamekeuzes als in link
- het hernoemen van een opname voordat deze word opgenomen
- Bredere ondersteuning Mediabestanden
- Grotere HDD (is uiteraard niet mogelijk dmv een Firmwareupgrade:!:)
- Humax on Demand (HoD :-P) op afstand programmeren (tevens onderdeel van tvtv)
- Mogelijkheid om na het teruggaan in de buffer vanaf dat punt op te nemen
- Opname tijd vermelden in Medialijst
- Grotere tekst teletekst, pagina's bekijken welke al geladen zijn
- Knipfunctie in bewerkmodus (gele toets)
- 16:10 modus voor 4:3 content
- Programma's markeren of klaarzetten voor Deleten bv. (dat dit word uitgevoerd zodra de Humax hier klaar voor is of bij voorkeur direct).
- Kortere Opstarttijd
- Picture in Picture net als de 9200C (niet mogelijk omdat er geen dual decosing word ondersteunt)
- een mogelijkheid om een USB disk netjes te unmounten voordat je hem lostrekt.
- Mogelijkheid om programma's langer dan 20 minuten uitloop te geven
- Mogelijkheid om vaste opstartzender in te stellen voor iig Radio.
- Mogelijkheid om een favorietenlijst echt vast te zetten (zodat bij iedere keer opstarten deze word gekozen oid)
- Ondersteuning NTFS
- Sneller deleten.
- Mogelijkheid om beeldinstellingen/regelingen op de Humax in te stellen
- Mogelijkheid meerdere playlist in te stellen
- Instelbare grootte ondertiteling
- Auto Replace Recording
- het aan en uit kunnen schakelen van meldingen.
- Optie tot eenmalige scroll in display van lange File,- programmanamen
- Mogelijkheid om de klok handmatig in te stellen
- "Als de humax de keuze geeft opname of live opname beëindigen omwille van een nieuwe opname. bij geen antwoord of uitschakelen apparaat, opname starten."
- Weergave datum/tijd in bestandsbeheermenu.
- Mogelijkheid tot audioversnelling/beeldvertraging ipv audiovertraging.
- Mogelijkheid om meer dan 100 zenders op te nemen in de favorietenlijst.
- Meer instelmogelijkheden voor het vooruit/achteruit springen.
- Mogelijkheid om frames te skippen/door te "spoelen".
- Lettergrootte (font) aanpassen van epg.bv dmv een zoomfunctie.
- Naamstelling ten tijde van de opname overnemen uit de guide.
- Mogelijkheid om het apparaat in standby de te starten opnamen weer te laten geven.
- De PLAY-toets in de gids kunnen gebruiken voor het snel afspelen van het geselecteerde programma, via de timer
- Trefwoord-opname.
- instellen geluidsniveau's per zender (of in ieder geval radio/TV apart)
- Frame voor frame kunnen kijken.


Het volgende kon ik niet samenvatten en heb ik zodoende in zijn geheel gekopieerd:

Hoi,

Wat zitten spelen met een externe USB disk. Eerst een algemene opmerking: copieren naar de disk vind ik vrij traag gaan. Hij is echt minuten bezig met een relatief klein bestand van +/- 1G. Maar ik weet niet of dat aan mijn USB disk ligt of niet. Wellicht doet ie USB1 ipv USB2 en/of is er verschil tussen de voor en de achter USB aansluitng? Iets om nog eens verder uit te zoeken.

Maar nu de bugs

1. Ik had de disk op Linux de disk eerst als ext2 geformateerd. De disk werd door de Humax niet herkend. Pas toen ik hem als ext3 formateerde, ging het goed.

2. Toen ik probeerde via het "USB instelling" menu alle bestanden te wissen, resette de Humax.

3. De handleiding spreekt in de sectie "USB instelling" over formatteren. Het menu heeft het over "alle bestanden wissen". Formatteren is niet hetzelfde als alle bestanden wissen. Graag in de menu's en de handleiding eenduidige termen gebruiken.

4. Verder is het nuttig als (indien formatteren bedoeld wordt) erbij zou staan WELK formaat ext2, ext3, FAT32, ....gebruikt gaat worden. Of een keuze, anders zadel je windows gebruikers mogelijk op met een bestandsformaat waar ze niks mee kunnen. Het zou ook aardig zijn als NTFS en HFS+ (voor de mac gebruikers) ondersteund werden. FAT32 heeft te veel beperkingen.

Als ik wat tijd vind, zal ik proberen problemen 1 en 2 te reproduceren.

met dank aan om1:thumb up:

:pompom::pompom::pompom::pompom::pompom::pompom:
Wie helpt om de lijst aan te vullen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tot nu toe voor mij:

Bugs:
-nog niet

Wishlist:
Dimbaar display (is erg fel in het donker)
opname starten wanneer het programma begint (of ik ben hier nog niet achter hoe het werkt)
 
Wishes: (vervanger voor een de Windows Media center worden)

1> alles afspelen op interne hd of via usb/netwerk, met alles bedoel ik dus voornamelijk MKV containers met h262 files. (met subtitle support!)

2> wildcard programmering (of echte series opname) bv: "topgear" op bbc2, moet dan altijd topgear op nemen op de zender bbc2 en "topgear" op alles, moet topgear op nemen over alle zenders wanneer deze voor komen in de guide.

3> aan geven wat de houdbaarheid is van een opname (dus bij de timer programma zelf, of eventueel later met de hand), "altijd bewaren" of "gooi weg indien nodig"


de 5050 is dicht bij een echte vervanger te worden voor de Media Center maar toch nog niet niet helemaal. Terwijl hij de power er op zich wel voor heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tot nu toe voor mij:

Bugs:
-nog niet

Wishlist:
Dimbaar display (is erg fel in het donker)
opname starten wanneer het programma begint (of ik ben hier nog niet achter hoe het werkt)

foutje :oops:
wil de niet quoten maar startbericht aanpassen, schijnbaar zat ik te slapen.
iig. staat genoteerd
 
Wishlist(je)

Op het moment dat je twee achtereenvolgende progs opneemt zou de machine eigenlijk door moeten hebben dat de overlooptijd (in het geval van extra tijd toevoegen) geen extra programma zou moeten veroorzaken.
Wat mij betreft de eerste opname gewoon stoppen op de normale tijd, en de tweede opname wel gewoon met extra tijd opnemen.
 
Wishlist(je)

Op het moment dat je twee achtereenvolgende progs opneemt zou de machine eigenlijk door moeten hebben dat de overlooptijd (in het geval van extra tijd toevoegen) geen extra programma zou moeten veroorzaken.
Wat mij betreft de eerste opname gewoon stoppen op de normale tijd, en de tweede opname wel gewoon met extra tijd opnemen.

beter is gewoon het bestand 2x wegsschrijven

dus als je iets op neemt van 20:30 tot 21:30 en van 21:30 tot 22:30

met 5 minuten eerder en later beginnen, moet je op het einde dus gewoon 2 opgenomen programma's hebben van beide 70 minuten lang. die dus samen een overlap hebben va 10 minuten.

Dit voorkomt bv als je 1 van de 2 eerste kijkt die toevallig een begin of einde heeft van de andere en je delete hem omdat je hem hebt bekeken ben je plotseling de start of eind van de andere kwijt.

trouwens zou dit dus moeten gelden dat er maar 1 tuner wordt gebruikt binnen alle zenders die in de zelfde stream zitten en je heb overlappende tijden.. Want waaarom zouden er 2 tuners in gebruik moeten zijn? de stream heeft ie toch al?
 
Ik zou wel willen dat:


  • Wissen van een bestand sneller ging
  • WMA ondersteuning er komt
  • Minder fel dot matrix scherm
 
minder felle led

ik zou graag willen dat de Blauw /rode led wat minder fel wordt.
het is echt heel fel

voor diegene die een Samsung HD decoder heeft: er wordt wel eens gezegd dat de blauwe led van deze decoder fel is.
nou ik denk dat de led van de Humax 2x zo fel is.
 
Bugs:

Heb al een aantal x gehad dat het geluid zomaar wegviel terwijl we zaten te kijken. Oplossing vor dit moment: PVR met AB uit en weer aan zetten.

Heb 1x gehad dat ik de PVR 'uitzette terwijl hij een programma aan het opnemen was. Toen ik na 5 minuten de PVR weer aandeed, kreeg ik een groen scherm. Nogmaals uit en aan gezet met AB, geen resultaat. Uiteindelijk PVR hard uitgezet met knop op achterkant, toen was het opgelost.

Heb vanmiddag een programma zitten kijken wat ie ook aan het opnemen was (vertraagd kijken dus), 5 minuten voor het eind stopte die ineens met de mededeling dat de opname voltooid was. Vervolgens kwam ik weer live in de uitzending terug en moest ik opnieuw de opname starten, en handmatig doorspoelen naar het punt waar ik was gebleven (5 min. voor het eind). Had liever alleen een klaarmelding gezien van het opnemen, en dat ie gewoon doorgespeeld had met de opname.
 
Bugs:

Heb 1x gehad dat ik de PVR 'uitzette terwijl hij een programma aan het opnemen was. Toen ik na 5 minuten de PVR weer aandeed, kreeg ik een groen scherm. Nogmaals uit en aan gezet met AB, geen resultaat. Uiteindelijk PVR hard uitgezet met knop op achterkant, toen was het opgelost.

Dit heb ik ook gehad. Ik dacht dat het aan mijn Philips plasma lag icm HDMI oid. Heb zoiets dergelijks ook eens meegemaakt met mijn Pioneer dvd-speler.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan