• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vaste IP adressen instellen op connectbox

  • Onderwerp starter Whenheco
  • Startdatum
W

Whenheco

Hoi,
Ik heb een vraagje over de instellingen van de connectbox.
Dit staat n.l. niet in de handleiding uitgelegd.

Ik wil aan een aantal apparaten een vast IP-adres toekennen op mijn connect box. Onder de DHCPv4-server instellingen vind ik de volgende instellingen:
https://postimg.org/image/jn9711xux/

De DHCP range begint dus bij 192.168.178.10
Kan ik de ip adressen tussen 192.168.178.2 en 192.168.178.9 zonder problemen gebruiken voor vaste IP adressen? Of zijn deze gereserveerd voor andere apparatuur van Ziggo?

Het liefste breid ik het aantal vast toe te wijzen ip adressen nog uit.
Kan dit eenvoudig door bij "begin lokaal adres" het aantal op te hogen en het zelfde getal bij "aantal apparaten" te verminderen? Normaal kun je een range aangeven, maar bij de connectbox werkt dit iets anders.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De modem heeft IP 192.168.178.1, maar de rest mag jij gebruiken zoals je wilt.
Je kunt inderdaad het start adres van de DHCP server verhogen en het aantal apparaten verlagen.
Kortom je bepaald zelf de range waarin jij vaste adressen kunt zetten.
 
ah bedankt, dan is het mij duidelijk :)
 
Houd er rekening mee dat als ziggo besluit jouw modem te resetten (om welke reden dan ook) de dhcp range weer op de oude waarde komt te staan. Overlap tussen statische & dynamische ip's is dan onvermijdelijk als je het startipnr van de dhcp range verhoogt.


Mod edit:
Citaat verwijderd.
Citaatknop a.u.b. niet misbruiken als antwoordknop.
Alleen citeren als het voor de duidelijkheid van het antwoord nodig is.
 
Vasteip in Connect Box

Het beste kun je als je e.e.a. in je modem hebt ingesteld de instellingen bewaren.
Komt er dan een keer een (onbedoelde) reset dan kun je je eigen instellingen zo weer inladen en hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden.
 
Terug
Bovenaan