• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bug&Wishlist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb hem nu 3 weken. Eerst lyrisch, nu (met al die storingen) ben ik iets gematigder... Als iemand een oplossing weet voor dat geflits hoor ik het graag!


Wishlist:
  • Mooie HTTP interface zodat ik ook vanaf mijn pc (of remote over internet) in de EPG kan neuzen en de schedule kan aanpassen.
  • Samba support voor 'normale' windows filesharing en eventueel gebruikersbeheer
  • Media benaderen op andere locaties (Dus afspelen vanaf een share op een pc of vanaf een mediaserver)
  • Ik wil er eigen software op kunnen laden, linux is linux en d'r zit natuurlijk gewoon een harddisk in...
  • Update mogelijkheid via het internet. Nu ben je verplicht te wachten op de Ziggo-versie van een nieuwe firmware.
Buglist:
  • Sinds een week heb ik vreselijk veel last van flitsen door het beeld. ERRUG irritant! Ook de audio stottert. Van Humax naar TV ligt een 10m HDMI kabel van 70 euro, maar die is volgens mij prima omdat de Humax het eerst wel prima deed. Het geknipper is begonnen nadat ik voor het eerst via FTP had gespeeld met het uploaden van muziekbestanden.
  • Soms een groen scherm, 3x op 3 weken
  • Via List -> Favourite -> kanaal geselecteerd, Opt+ -> Lock op enable zetten: Levert een reboot van de Humax op. (Kan ook vast via andere weg)
  • Updaten van de Humax via Ziggo werkt niet. Er is nieuwe software beschikbaar, maar ik krijg na de eerste boot van de Humax een foutmelding: The system ID of the download signature does not match the STB resident key (0x80000c05). Er blijkt door Ziggo een 'test'-update te zijn geplaats las ik ergens... Doe eens weghalen of een echte neerzetten..
 
Heb hem nu 3 weken. Eerst lyrisch, nu (met al die storingen) ben ik iets gematigder... Als iemand een oplossing weet voor dat geflits hoor ik het graag!


Wishlist:
  • Mooie HTTP interface zodat ik ook vanaf mijn pc (of remote over internet) in de EPG kan neuzen en de schedule kan aanpassen.
  • Samba support voor 'normale' windows filesharing en eventueel gebruikersbeheer
  • Media benaderen op andere locaties (Dus afspelen vanaf een share op een pc of vanaf een mediaserver)
  • Ik wil er eigen software op kunnen laden, linux is linux en d'r zit natuurlijk gewoon een harddisk in...
  • Update mogelijkheid via het internet. Nu ben je verplicht te wachten op de Ziggo-versie van een nieuwe firmware.
Buglist:
  • Sinds een week heb ik vreselijk veel last van flitsen door het beeld. ERRUG irritant! Ook de audio stottert. Van Humax naar TV ligt een 10m HDMI kabel van 70 euro, maar die is volgens mij prima omdat de Humax het eerst wel prima deed. Het geknipper is begonnen nadat ik voor het eerst via FTP had gespeeld met het uploaden van muziekbestanden.
  • Soms een groen scherm, 3x op 3 weken
  • Via List -> Favourite -> kanaal geselecteerd, Opt+ -> Lock op enable zetten: Levert een reboot van de Humax op. (Kan ook vast via andere weg)
  • Updaten van de Humax via Ziggo werkt niet. Er is nieuwe software beschikbaar, maar ik krijg na de eerste boot van de Humax een foutmelding: The system ID of the download signature does not match the STB resident key (0x80000c05). Er blijkt door Ziggo een 'test'-update te zijn geplaats las ik ergens... Doe eens weghalen of een echte neerzetten..

errug = erg.

Dat laatste punt is een oude testupdate van Ziggo uit december. Is helaas nog steeds niet door Ziggo weggehaald.
Eigen software erop zetten, lijkt mij niet verstandig om de goede werking te kunnen garanderen.
Hoe werkt hij met een korte HDMI kabel?
Wat is SAMBA support?
 
errug = erg.

Dat laatste punt is een oude testupdate van Ziggo uit december. Is helaas nog steeds niet door Ziggo weggehaald.

Excuses voor de 'errug', ik wilde mijn frustratie duidelijk uiten denk ik. :wink:

Eigen software erop zetten, lijkt mij niet verstandig om de goede werking te kunnen garanderen.

Over de eigen software op het apparaat, dat is natuurlijk altijd een beetje lastig bij dit soort machines. Maar ik zou bijvoorbeeld graag mijn Humax kunnen inzetten voor andere taken dan alleen tv kijken en opnemen, bijvoorbeeld even op de tv door je email kunnen bladeren. Ik ben software developer, vandaar dat mijn handen jeuken om zelf code te schrijven voor de Humax. :)

Hoe werkt hij met een korte HDMI kabel?

Ik kan hem nu niet eenvoudig even testen met een korte HDMI, dan moet ik eerst e.e.a. gaan verschuiven in de woonkamer. Maar de eerste twee weken heb ik met de lange kabel nergens last van gehad, en ook nu doet ie het soms urenlang helemaal goed. 2 of 3 keer uit/aan zetten helpt ook meestal wel, maar het lijkt zo te zijn dat het probleem dan weer binnen een paar minuten terugkomt.

Wat is SAMBA support?

Samba ondersteuning zorgt ervoor dat het apparaat met windows computers bestanden kan delen. (Dus niet via FTP maar gewoon via bestandsdeling zoals je tussen windows computers doet.) Dat maakt de toegang in ieder geval laagdrempeliger.
 
Wishlist:
Samba (network share) functie (in herhaling, eigenlijk een must)!

GoTo functie, om tijdens het afspelen gelijk naar een bepaalde tijd-positie te gaan,
i.p.v seconden lang op de cursor toetsen te blijven drukken!

Zoom functie.


Buglist:

Fast forward >> 2x is eerder 4x in snelheid dan 2x , heeft iemand dezelfde ervaring?
Het is vreemd dat bij het versneld afspelen, 2x,4x,16x in snelheid vooruit/achteruit gekozen kan worden,logischer is 2x,4x,8x en 16x!
 
GoTo functie, om tijdens het afspelen gelijk naar een bepaalde tijd-positie te gaan,
i.p.v seconden lang op de cursor toetsen te blijven drukken!

Deze wish is snel ingewilligd hoor.
Tik een 4 cijferig tijdstip in en druk op ok.
Bijvoorbeeld 0045 om naar het tijdstip 45 minuten te gaan vanaf het begin van een film.
 
Het is vreemd dat bij het versneld afspelen, 2x,4x,16x in snelheid vooruit/achteruit gekozen kan worden,logischer is 2x,4x,8x en 16x!

Het eerste is kwadratisch, het tweede is verdubbeling.
Is allebei een logica. :frons:
 

Dit staat overigens gewoon in de handleiding op blz 59 :rolleyes:
12.2 Time Shifted Recording (TSR) en afspelen
1. Afspelen
Opmerking:
• Voer de CIJFERTOETSEN (0-9) in tijdens het afspelen en druk op OK om naar dat specifieke tijdstip te springen.
• Raadpleeg 11.1.2 Afspeel Optie voor meer informatie over afspelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan