Overweeg je een grotere harddisk te plaatsen?


  • Totaal aantal stemmers
    519
  • Opiniepeiling gesloten .
Vandaag een 1 TB ingebouwd. De WD10EVDS en het werkt prima. Overigens niet gelijk. Na het aansluiten van de nieuwe was er geen beeld. Ook niet toen ik de originele weer terug had gezet.

Na een paar pogingen werkte het ineens en ging de Humax de schijf inrichten.

Na het inrichten heb ik beide schijven aan Windows 7 (64bit) gehangen en de driver geïnstalleerd die een stukje terug in deze topic staat. Drive letters toewijzen en voila via de explorer de al opgenomen programma's overgezet naar de nieuwe schijf. Totale kopieer tijd (oude schijf was 65% vol) duurde minder dan een uur. Ongeveer 50 min.

Daarna de nieuwe schijf ingebouwd en aangezet. Geen probleem. Alles staat er en het werkt naar behoren. De menu's (guide en media) lijken iets te werken sneller maar niet noemenswaardig. Maakt ook niet uit ging om de opslag.

Op dit moment erg tevreden over het gemak van inbouwen (schrok wel heel even toen de Humax niet verder kwam dan 'boot' maar gelukkig ging dat snel over).

Paar dingen voor vanavond ingeprogrammeerd.
 
Hi,

Gisteren mijn WD20EARS 2 Tb ingebouwd. Werkt perfect.
Schijf werkte onmiddellijk.
De dikte van de Harddisk geeft geen enkel probleem!
Ik heb geen "zegel" hoeven te forceren.
Dus met zorgvuldig inbouwen - simpele zaak - vervalt geen "garantie".
Originele opzet is eenvoudig te herstellen.

Mijn schijf is "Advanced Format" en "Aligned".
Ok, snelheid van de schijf is mijnsinziens "normaal", het echte voordeel van deze schijf is er volgens mij dus niet, - zal van andere factoren afhangen - , maar na inbouw, geen enkel probleem!
Super, heb nu 2 Tb intern en 2 Tb via USB voor archievering.
Lijkt me - iets overdreven - maar voldoende voor 2010.

Alfredo
 
De dikte van de Harddisk geeft geen enkel probleem!
Ik heb geen "zegel" hoeven te forceren.
Deze opmerking snap ik niet. Als je de humax openschroeft, dan 'verbreek' je een zegel. Dat kun je heel voorzichtig doen, maar het zegel moet los.
Wat de dikte van de disk daarmee te maken heeft?
 
Hi,

1. Ik ben geen "garantiezegel" tregengekomen bij het openschroeven.

2. De "dikte" van de HD zou volgens sommige een probleem zijn, moeilijker gaan, ik heb aan willen geven dat dat bij mijn ervaring absoluut niet zo is.

opmerking 1 en 2 staan los van elkaar, snap je.

grtz
Alfredo
 
Hoe ik de schijf van de 5050c heb vervangen door 1.5 tb

Hierbij een verslag van het vervangen van de schijf in mijn humax 5050c.
Ik heb de bestaande schijf vervangen door een cavair green 1,5 tb
Op https://www.silentpcreview.com/article29-page2.html staat een mooi vergelijk voor stille schijven inclusief 2 stuks uit de zelfde lijn als in mijn humax zat. Ik moet zeggen dat de decoder nu stiller is dan ooit.

stap 1: hirenboot cd versie 11 binnengehaald.
stap 2: de schijf uit de humax geschroefd en deze samen met een wd cavair green 1.5 tb in mijn pc gedaan.(alle andere schijven heb ik losgehaald)
stap 3: Pc opstarten van hirenbootcd en de mini linux optie gekozen.
stap 4: via de G4L Ghost de schijven 1 op 1 overgezet.
Je blijft dan met een heleboel ongebruikte ruimte zitten dit is als volgt opgelost.
stap 5: Via GParted Partition Editor de foto partitie naar het einde van de schijf verplaatst
stap 6: De bestaande ext3 partitie verwijderd voor de video's (in mijn geval ongeveer 290 gb)
stap 7: in de ongepartioneerde ruimte een nieuwe ext3 partitie gemaakt
stap 8: apply
Wat je dan hebt is een lege video partitie dat is niet erg zolang je de schijf nog niet formateerd in je humax (anders heb je geen rechten meer om eea te kopieren)
stap 9: in mini linux de "humax video partitie" en de "lege partitie" gemount
stap 10: video map van humax naar leeg gekopieerd.
stap 11: nieuwe schijf in humax opstarten en klaar

Het enige (lastige) is dat je de schijf eerst geheel cloned en daarna nog eens alles kopieerd dat is vervelend, kost namelijk meer tijd maar werkt wel.
Bedenk me net mischien kan het sneller door eerst de foto partitie te verplaatsen, apply en dan te kijken of je de partitie wel kan resizen(lekker op tijd)
 
Opnames mislukken na inbouw

De nieuwe 1 Tb harde schijf zit er nu 4 weken in. In het begin alles OK, maar nu mislukken alle opnames. Na zo'n 40 a 50 minuten stopt ie met opnemen. Als ik 'media' open dan staat achter de opname zo'n bliksemschichtje. Neem ik nog een programma op, dan mislukt deze ook, maar inmiddels zie ik op 'media' niets meer. Alles verdwenen. Ik moet de nieuwe opname dan stoppen en de Humax re-starten om de lijst weer tevoorschijn te halen. Zou dit aan de harde schijf liggen?
 
Welk merk/type schijf gebruik je?
Ik kan mij voorstellen dat je schijf gewoon defect is maar het kan ook zijn dat de specificaties van de schijf teveel afwijken van de standaard harde schijf zodat je deze problemen krijgt.
 
O.k., je hebt de Humax helemaal van de stroom gehad om hem te resetten neem ik aan?

Het zou kunnen dat schijf een aantal bad sectors heeft maar dit valt in de Humax niet te controleren.
Je zou de Humax de schijf opnieuw kunnen laten formatteren en dan kijken wat dat oplevert.
Helaas ben je dan wel al je opnames kwijt tenzij je die eerst naar een externe schijf kopieert.

Mocht die niet helpen zou ik een RMA aanvragen als je dat al niet gedaan hebt.
 
Terug
Bovenaan