Overweeg je een grotere harddisk te plaatsen?


  • Totaal aantal stemmers
    519
  • Opiniepeiling gesloten .
Aanvulling:
- bestanden verwijderen gaat sneller

Als de Humax onder spanning gezet wordt en de HDD nog niet draait, dan hoor je niets. Gaat de schijf draaien of draait deze dan hoor je een gedempt zoemend geluid (typisch HDD geluid).

De Humax staat met de LCD op een kast van rond de 2 meter breed. Dat lage zoemen (geen netbrom of zo) wordt via de voetjes aan de houten ondergrond meegegeven. Dat was ook zo met de ingebouwde Seagate van 320GB. Daarbij viel het minder op.

Het is niet zo dat als er iemand binnenkomt, dat er direct gezegd wordt wat hoor ik voor geluid...... Je let er na de inbouw op en dan valt het op.

Een houten kast van twee meter breed werkt al gauw als een gigantisch klankbord. Je zou wat extra dempingsmateriaal onder de vier voetjes aan kunnen brengen. En je hebt de schroeven waarmee de disk via die blauwe dempingsringen in de caddy hangt toch niet te vast aangedraaid?
 
@ Riparius

Bedankt voor je reactie.

Ik zet dingen meestal wel goed vast ....
De dempingsringen zouden minder kunnen dempen.

Ik heb de bevestigings schroeven meteen maar iets minder vast gezet.
Voor het geluid maakt dat weinig uit.

Als het hinderlijk wordt, doe ik wat aan de geluidsdemping,
(dempend matje of iets onder de voetjes)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb E 61 betaald, incl. verzending.
Rond de E60 is op dit moment een goede prijs.
Het zijn "dagprijzen" :)
 
Bij Redcoon kun je ook een kit bestellen:

https://www.redcoon.nl/index.php/cm...estern_Digital_WD10EVDS_AV_GP_incl_Inbouwkit/

Dan krijg er erbij:

  • Incl. Merkproduct Y-Adapterkabel SATA Strom
  • Incl. Merkproduct Adapterkabel SATA Strom
  • Incl. Merkproduct Serial ATA I/II/III Kabel
  • Incl. Merkproduct Xilence Rubber HDD schroeven
Heb je dat wel nodig??

:) TNT :)

Nee, je hebt alleen een bare drive nodig. De kabeltjes uit deze kit kun je niet eens gebruiken in de Humax. Bekijk nog even deze video's als het je niet helemaal helder is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb aardig wat pagina's van dit topic doorgelezen, maar ik vind zo 1-2-3 niet hoe ik de opnames welke nu op de 320GB HDD staan kan overzetten op de nieuwe 1TB HDD.

Kan dat direct (via PC, of eerst de 1TB HDD met USB koppelen) of moet ik eerst via FTP alles op een PC zetten, en na installeren van de 1TB HDD alles weer terug "blazen"?

Verzoek aan GolfTouch: kun je de openingstopic aanpassen en up to date houden met alle relevante nieuwe gegevens? Met bijv een link naar de HOW-TO filmpjes, en andere trucs?

Dank je,

:) TNT :)
 
Ik heb aardig wat pagina's van dit topic doorgelezen, maar ik vind zo 1-2-3 niet hoe ik de opnames welke nu op de 320GB HDD staan kan overzetten op de nieuwe 1TB HDD.

Kan dat direct (via PC, of eerst de 1TB HDD met USB koppelen) of moet ik eerst via FTP alles op een PC zetten, en na installeren van de 1TB HDD alles weer terug "blazen"?

Verzoek aan GolfTouch: kun je de openingstopic aanpassen en up to date houden met alle relevante nieuwe gegevens? Met bijv een link naar de HOW-TO filmpjes, en andere trucs?

Dank je,

:) TNT :)

Aangenomen dat de nieuwe schijf al is ingebouwd is het het eenvoudigst de oude schijf in een externe USB behuizing of een docking station te plaatsen en deze via USB aan te sluiten op de Humax. Ik gebruik zelf met succes deze behuizing voor mijn externe schijven. Je kunt dan alle programma's of een selectie van de programma's weer terug zetten op de nieuwe interne schijf. Dit kan wel enige tijd duren, maar je kunt dit bijvoorbeeld 's nachts laten doen, dan is het de volgende ochtend of middag wel klaar.

Via FTP gaat het uiteraard ook, maar dan zit je met de complicatie dat je onder Windows een speciale driver (EXT2FSD) nodig hebt om de gegevens van de oude (nu externe) schijf te kunnen lezen.

Als je een externe behuizing aanschaft voor je oude schijf, dan is het feitelijk niet eens nodig de oude opnamen terug te zetten op de nieuwe interne schijf, want deze zijn ook direct af te spelen als je deze schijf via USB aansluit op de Humax. Dat bespaart dus de tijd en moeite van het terugzetten van de oude opnamen, terwijl je de capaciteit van de nieuwe schijf dan ook volledig kunt benutten voor nieuwe opnamen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je voor je antwoord.

De HDD zit er nog niet in (is nog onderweg met de post), maar ik ga eens kijken voor zo'n docking station. Dank voor de tip!

:) TNT :)
 
Terug
Bovenaan