• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing Culemborg 4102 - 4105

Status
Niet open voor verdere reacties.
Docsis 3 is al een tijdje mogelijk hier. Probleem is waarschijnlijk slechte timings in de CMTS. De bedoeling is dat ernaar gekeken wordt maar wanneer ? Dat is juist de grote vraag. Als dat eenmaal klopt zouden de Arris modems ook hier gewoon een stuk makkelijker aan te melden zijn. De halfgare snelheden van de Ubee modems liggen zeer waarschijnlijk aan een firmware die de prio heeft op een stabiele verbinding ten koste van alles (al is dat ook relatief want hier lag ie er rustig 4-5x per dag uit). De Ubee modems hebben de snelheid namelijk wel gewoon gehaald.


Huh ?? ik heb een Arris en al een tijdje geen (grote) problemen. Wel een Mega Random IP (ik verander niet binnen een segment maar krijg in verschillende segmenten een adres 82.x.x.x, 83.x.x.x, 92.x.x.x etc) maar dat boeit me niet zo.

 
Huh ?? ik heb een Arris en al een tijdje geen (grote) problemen. Wel een Mega Random IP (ik verander niet binnen een segment maar krijg in verschillende segmenten een adres 82.x.x.x, 83.x.x.x, 92.x.x.x etc) maar dat boeit me niet zo.

maw je valt uit en dan kan je een nieuwe ip krijgen. Normaal blijf je je ip houden maar jij dus schijnbaar niet.
Bij mij kunnen ze de modem niet eens zien om hem te kunnen provisionen :(
 
maw je valt uit en dan kan je een nieuwe ip krijgen. Normaal blijf je je ip houden maar jij dus schijnbaar niet.
Bij mij kunnen ze de modem niet eens zien om hem te kunnen provisionen :(


Het valt heel soms inderdaad uit, maar niet zoals in het begin dat ik uren (of dagen) geen internet had. Vrijdag belde mijn vrouw mij op (via Ziggo telefoon lijn) internet werkte niet, ik hat toen een ip adres in de 92.x.x.x reeks, vervolgens toen ik thuis kwam heb ik mijn router opnieuw een ip adres laten opvragen en toen zaten we in 83.x.x.x en helemaal werken.
Tijdelijke heb ik een sitecom router omdat het netgear premium router dat bij aie extra er bij besteld moest worden a 100 euro (en dus reeds betaald is) niet leverbaar is (via email donderdag gevraagd waar het ding blijft, maar de klantenservice weet niet wanneer hij wel leverbaar is)
 
Nou monteur is gistere langs geweest.

waardes getest en alles kwam goed binnen.
Modem functioneerd prima en snelheid ook geen probleem

Uiteraard bleef de verbinding goed als de monteur binnen is.

Nog geen half uur nadat de monteur weg is valt weer de verbinding weg en kon ik weer bellen met de HD daar verteld dat de monteur net weg was maar en dat ik wederom geen verbinding had met het netwerk.

Test vanuit de HD levert verkeerder waardes :S en ze willen wederom een nieuwe monteur sturen echter kon die niet eerder komen dan volgende week vrijdag.

Begin het nu ondertussen behoorlijk zat te worden.
 
Nou het is weer zover maar nu met een Ubee hele week goed en nu....

moz-screenshot.png
moz-screenshot-1.png
moz-screenshot-2.png
1.29 down
4.74 up
 
nou na een week nog niks gehoord van ziggo en nog steeds op mijn docsis 2 modem aan het kloten laat staan dat ik iets doe met wat in de buurt komt van docsis 3 AIE-E abo :( modems niet aan de gang te krijgen te veel monteurs al gehad die zegggen ja hier aan huis ligt het iig niet maar een oplossing ho maar :( en ondertussen maar de hoofdprijs blijven betalen.
 
nou na een week nog niks gehoord van ziggo en nog steeds op mijn docsis 2 modem aan het kloten laat staan dat ik iets doe met wat in de buurt komt van docsis 3 AIE-E abo :( modems niet aan de gang te krijgen te veel monteurs al gehad die zegggen ja hier aan huis ligt het iig niet maar een oplossing ho maar :( en ondertussen maar de hoofdprijs blijven betalen.

Dit is echt niet leuk nee, heb je geen buren die misschien ook ziggo (problemen) hebben, maar het forum niet bezoeken ?
Het klinkt misschien stom maar ik denk dat ik zo langzamerhand in de hele straat briefjes door de bus zou gooien met een email adres erop met het verzoek te reageren als ze ziggo internet hebben en wat de ervaringen zijn. Misschien zijn er wel meer mensen met problemen, kan je gezamelijk actie ondernemen.

Succes
 
Dit is sinds vanochtend mijn hoogst gemeten downloadsnelheid in 4105:

 
Dit is sinds vanochtend mijn hoogst gemeten downloadsnelheid in 4105:


De problemen begonnen vanochtend om half 3. Toen haalde ik een snelheid van 0,91 Mb/s. Maar de upload liep wel naar 4,72 Mb/s.
Verder was het de hele dag dus K*t met peren.:oops:

UIteindelijk was het om 16:00 behoorlijk raak. Toen maakte ik een groten fout door mijn modem te gaan resetten. Vanaf dat moment kreeg ik geen ip meer. Uiteindelijk lukte het om half 6 weer. Maar het is nog steeds bagger met het internetten en downloaden vanuit de NG's.

Gebied: 4105

Volgens website ziggo zijn er geen problemen in dit postcodegebied, maar dat zeg uiteraard helemaal niks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan