• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Overstap naar ziggo, welke poorten geblokkeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb niks ingesteld staan.
Zo kaal geinstalleerd en getest en niks veranderd alles is standaard en werkt als een trein.

En hoe haal je dan je inkomende mail op? Met een pop-connector of host je een eigen domein ? Als jij een smtp-server draait die werkt zou je de enige in nederland bij Ziggo zijn waar dat wel werkt.
 
ik heb een eigen domein waarvan de mx records rechtstreeks naar me ziggo ip adres staan en de exchange dit zo oppakt
 
ik heb een eigen domein waarvan de mx records rechtstreeks naar me ziggo ip adres staan en de exchange dit zo oppakt

Interessant. Mogen wij de naam van het domein weten? Dan kijk ik even hoe de delivery gaat. Want ik ga er vanuit dat je de situatie goed beschrijft, maar ik wil het toch even checken.
 
Na een PR uitwisseling blijkt dat mennog zich vergiste en zijn setup toch niet zo is dat de mail direct op poort 25 van z'n thuis IP aankomt. Er is een derde partij bij betrokken.

Kortom, ook bij mennog staat poort 25 dicht, en een test laat dat ook zien.
 
trouwens net gekeken op me exchange instellingen daar staat gewoon dat inkomende poort 25 is. en niks anders.


Uitgaand gebruik ik mailserver van Quicknet zelf omdat je anders het verhaal krijgt dat je op een dynamische range zit en die geblacklist zijn vaak bij providers
 
Wel goed uitkijken, bij Ziggo krijg je geen een vaste ip adres!!!!!!!!!!!!!!!!
Ziggo gebruikt DHCP.

Maar in de praktijk verandert het ip-adres vrijwel nooit. De leasetijd is weliswaar 1 week, maar als je dezelfde router gebruikt (zelfde mac-adres) krijg je telkens hetzelfde adres terug, tenzij er configuratie wijzigingen in het dhcp deel zitten. Dus inderdaad een dynamisch adres, maar je hoeft niet bang te zijn dat het elke dag anders is.
 
trouwens net gekeken op me exchange instellingen daar staat gewoon dat inkomende poort 25 is. en niks anders.


Uitgaand gebruik ik mailserver van Quicknet zelf omdat je anders het verhaal krijgt dat je op een dynamische range zit en die geblacklist zijn vaak bij providers

Wellicht een port forward van een andere poort aan de buitenzijde op je router of secure-smtp? Krijg je met een poortscan op www.grc.com ook te zien dat je poort 25 open staat? Zie je ook de response van de exchange smtp host in dat geval bij grc genoemd staan?

Hier wordt inkomend verkeer op poort 25 in ieder geval gewoon tegengehouden en komt niet langs die weg bij de exchange server hierzo.
 
GRC Port Authority Report created on UTC: 2009-10-08 at 18:11:13

Results from scan of ports: 0-1055

4 Ports Open
2 Ports Closed
1050 Ports Stealth
---------------------
1056 Ports Tested

Ports found to be OPEN were: 25, 80, 110, 143

Ports found to be CLOSED were: 21, 443

Other than what is listed above, all ports are STEALTH.
 
Apart, toen ik een test deed naar poort 25 (met het adres dat je me gaf) stond poort 25 dicht. Is bovenstaand test naar je huis IP?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan