• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

RadioNL in Winschoten van de kabel door frequentiewissel

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

d.scholtens

Tipje/klusje voor de analoge heren technici van Ziggo:

Door de etherfrequentie stoelendans van RadioNL en Waterstad FM is RadioNL van de 'normale' kabelfrequentie 95.4 FM verdwenen hier in Sellingen (headend Winschoten). Ik hoor alleen nog maar een bandje dat de zender is verhuisd naar een nieuwe etherfrequentie.
Op de oude Waterstad FM kabelfrequentie 92.8 hoor ik nu wel RadioNL.

Dus even de RadioNL ontvangsttuner in Winschoten veranderen van 96.0 naar 96.9 en het probleem is opgelost. De modulator van Waterstad FM 92.8 kan dan direct uitgezet worden. De Waterstad FM modulator in Emmen 96.9 kan dan ook direct uitgezet worden, want daar zit nu ook RadioNL op. 2x dezelfde zender op de kabel lijkt me een beetje overbodig...
 
Radio NL en Waterstad FM

Deze wisseling is sinds afgelopen zondag bij ons bekend en aanpassingen worden zo spoedig mogelijk uitgevoerd.
 
Was inderdaad een erg spontane actie van genoemde stations. Vreemd dat ze jullie niet inlichten. Goed om te weten dat jullie er direct mee aan de slag gaan.

Nog een tipje: Waterstad FM zit in Winschoten nu op 104.4 in de ether. Dus de ontvanger moet bij jullie omgezet worden van 96.9 naar 104.4 FM.

Ben nu in Emmen op mijn werk en het valt me op, nu RadioNL 2x op de kabel zit, dat het geluid van RadioNL op de oude waterstad FM kabelfrequentie (FM 92.8) veel luider en mooier is als op de 'orginele' kabelfrequentie FM 96.9. Wellicht kunnen jullie beter voortaan het aanvoer signaal van de ether 89.9 gebruiken (die jullie nu dus doorzetten via kabelfrequentie 92.8), dat klinkt echt stukken beter. Luister zelf maar eens... :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan