• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

over naar nieuwe tv

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

RRich

hallo iedereen,

Ik heb momenteel een Humax IR-Fox c en een ouderwetse tv. In de humax zit een kaartje met digitale tv en tig kanalen. Dit werkt allemaal goed.

Nu wil ik alleen een modernere tv aanschaffen (samsung oid) Met ook hd.

Op de huidige humax ontvanger zit geen hdmi aansluiting, als ik straks een andere platte tv heb aangekocht, hoe kijk ik hier dan mee verder met mijn huidige abbonoment?
Kan ik het kaartje uit de humax rechtstreeks in de nieuwe tv doen? en komt de humax dan te vervallen?

Begrijp dit niet helemaal en zie door de bomen het bos niet meer.
 
Het beste wat je kunt doen is even op de Ziggo site kijken naar het lijstje met ziggo gecertificeerde tv's.

In deze tv kun je dan een zg ci+ module stoppen. (Kost tussen de 40 en 70 euro). In deze module kun je dan je huidige kaartje doen zodat je gewoon op je eigen abo tv kunt kijken.

De humax heb je dan dus over en kun je wegdoen.
 
Je kunt dan het volgende doen;

* Je kunt de Humax blijven gebruiken icm je nieuwe TV. In dat geval sluit je de Humax net als nu gewoon met een scart aan op je nieuwe TV, en veranderd er eigenlijk niet zoveel. Echter de Humax is geen HD decoder, en dus heb je geen HD beeld kwaliteit / HD zenders.

* Bij de nieuwe TV kun je gebruik maken van een CI+ module. Deze module plaats je in de TV, en hier doe je vervolgens de smartcard in. Op deze manier heb je wel HD, en werk je volledig via de TV (geen 2e afstandbedining meer). De Humax is hierbij dus niet meer nodig.
Hiervoor dient de TV wel geschikt te zijn voor CI+ / gecertificeerd te zijn door Ziggo. Je kunt hiervoor gewoon je huidige smartcard gebruiken. Echter kun je er ook voor kiezen om een 2e, nieuwe smartcard erbij te doen. Je kunt dan de Humax met je 1e smartcard gebruiken bij een 2e TV.

* Als laatste kun je nog je huidige Humax vervangen door een nieuwere, wel HD geschikte decoder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan