Overweeg je een grotere harddisk te plaatsen?


  • Totaal aantal stemmers
    519
  • Opiniepeiling gesloten .
Koeling na plaatsen van ST31000322CS

Ik heb afgelopen week de ST31000322CS in de humax 5050c geplaatst.
Omdat ik hem daarna nog een keer open moest maken viel me op dat de nieuwe schijf wel erg warm wordt. Even de ventilator in de gaten gehouden de dagen erna, maar deze slaat amper aan, ook niet als ie veel te warm wordt (in mijn ogen).

Ik heb de ventilator los gehaald en rechtstreeks op de 12v aangesloten. Hij draait nu dus altijd en het systeem blijft nu wel lekker koel.

De ventilator is nog steeds nauwelijks hoorbaar. :pompom:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zojuist een Western Digital WD20EARS ingebouwd (heb er nog eentje kunnen vinden gelukkig). Alles goed gegaan, ik heb de volgende stappen ondernomen:

-WD20EARS in PC gebouwd en partities aangemaakt met GParted Live USB op de manier zoals op pagina 53 van dit topic;
-oude 320GB HD ook in PC gebouwd en met Ubuntu Live geboot zodat ik de opgenomen programma's kon overzetten;
-Helaas een probleem, de partities waren read-only in Ubuntu. Partities opnieuw geformatteerd in Ubuntu met optie "Take Ownership" en toen kon ik ze beschrijven en de programma's overzetten;
-WD20EARS in de Humax gebouwd en dat werkte meteen, ook de programma's en films die er nog opstonden konden afgespeeld worden.

Allen hartelijk dank voor dit informatieve forum en dit topic, de 5050 kan weer een paar jaar mee :applause:
 
Zijn er al mensen die een SSD hebben geplaatst i.p.v. de gewone disk ? (Puur voor stilte) ?
 
Zijn er al mensen die een SSD hebben geplaatst i.p.v. de gewone disk ? (Puur voor stilte) ?
Dat kost dan minimaal €900 als je er niet in grootte op achteruit wil gaan. Dus ik denk niet dat er veel mensen dat geprobeerd hebben. In theorie zijn er ook geen belemmeringen waarom het niet zo moeten werken.
 
Zijn er al mensen die een SSD hebben geplaatst i.p.v. de gewone disk ? (Puur voor stilte) ?

Nee, en ik denk dat je echt niet helemaal fris bent als je dat doet. Een SATA SSD van 1 TB kost je al gauw zo'n 2500 euro (hier bijvoorbeeld). Verder moet je niet vergeten dat de fan aan de achterzijde ook nog geluid kan maken. Mijn ervaring is dat de WD10EVDS 1 TB schijf (ca. 60 euro) die ik erin heb zitten dusdanig stil is dat deze in de praktijk (op de normale kijkafstand) absoluut onhoorbaar is.
 
Even een update over mijn HDD:

De WD10EADS van Redcoon was stuk aangekomen, en retour gegaan.
Bij Informatique heb ik gisteren de WD10EVDS besteld, en deze was vandaag al binnen!

Direct na het werk erin gezet, en hij doet het. Wat een opluchting!

Nu alle informatie overblazen!

Twijfel toch nog over een behuizing voor de oude 320GB HDD.

Is deze wat:

https://www.informatique.nl/546016/sweex-3-5inch-externe-hdd-case-sata.html


:) TNT :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een update over mijn HDD:

De WD10EADS van Redcoon was stuk aangekomen, en retour gegaan.
Bij Informatique heb ik gisteren de WD10EVDS besteld, en deze was vandaag al binnen!

Direct na het werk erin gezet, en hij doet het. Wat een opluchting!

Nu alle informatie overblazen!

Twijfel toch nog over een behuizing voor de oude 320GB HDD.

Is deze wat:

https://www.informatique.nl/546016/sweex-3-5inch-externe-hdd-case-sata.html


:) TNT :)

Ik heb nooit zo'n vertrouwen in producten van Sweex. Ik heb verschillende exemplaren van deze. Mooi afgewerkt en werken prima met de Humax.
 
Behuizing is binnen, en ziet er netjes uit.

De Humax herkent hem ook, maar als ik kijk in de mappenlijst dan zijn er een aantal mappen aangemaakt. Het liefste wil ik dit aanpassen, maar als ik de HDD met de USB aansluit op de laptop, dan herkent de laptop hem niet. Als ik bij apparaatbeheer kijk staat hij er wel, maar hij krijgt geen plekje in "mijn computer".

Dan een 2e vraag. Als ik met FTP gegevens overzette bij de oude 320GB schijf, dan werd de Humax traag.

Als ik dat nu doe bij de 1TB HDD, dan krijg ik bij de Humax niks meer gedaan. Hij wordt enorm vertraagd.

is dit bekend?

:) TNT :)
 
Terug
Bovenaan