• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Het Ubee modem en de downloadsnelheid met nieuwsgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb sinds vrijdag ook alles in 1 extra met het mooie ubee modem.
Als ik gewoon via HTTP download dan loopt alles lekker maar als ik via usenet download en ik laat dan een ping lopen dan ligt deze boven de 500ms.

Volgens de helpdesk was er iets met het signaal niet goed en zou het aan de bekabeling liggen, voordat ze eerst een monteur kunnen sturen, sturen ze eerst een nieuw aansluitpakket op (splitter, kabel, en einddoos).

Meer mensen met dit probleem, zou dit echt aan de bekabeling kunnen liggen ??
Ziet er meer naar uit dat als er gewoon veel connecties zijn dat het modem dan over z'n nek gaat.
 
Ik heb sinds vrijdag ook alles in 1 extra met het mooie ubee modem.
Als ik gewoon via HTTP download dan loopt alles lekker maar als ik via usenet download en ik laat dan een ping lopen dan ligt deze boven de 500ms.

Volgens de helpdesk was er iets met het signaal niet goed en zou het aan de bekabeling liggen, voordat ze eerst een monteur kunnen sturen, sturen ze eerst een nieuw aansluitpakket op (splitter, kabel, en einddoos).

Meer mensen met dit probleem, zou dit echt aan de bekabeling kunnen liggen ??
Ziet er meer naar uit dat als er gewoon veel connecties zijn dat het modem dan over z'n nek gaat.

Heb je al een test gedaan in pingtest.net daar zou je de lijnkwaliteit zeker kunnen testen. als je slechte kabels etc hebt haal je hier zeker een slechte score.
 
Heb je al een test gedaan in pingtest.net daar zou je de lijnkwaliteit zeker kunnen testen. als je slechte kabels etc hebt haal je hier zeker een slechte score.

De ping is verder goed en stabiel, rond de 12ms
Pingtest zegt B+
 
De ping is verder goed en stabiel, rond de 12ms
Pingtest zegt B+

Net ook even getest:

718415.png


Het is met de newsservers echt het Ubee modem, een slechte installatie zou je op alle fronten merken.
 
De ping is verder goed en stabiel, rond de 12ms
Pingtest zegt B+

Kun je het plaatje hier op het forum plakken click op forum link en hieronder plakken.



Zo kun je namelijk de gegevens beter uitlezen als je een ping hebt van 12ms en geen packet loss is waarschijnlijk de jitter op je lijn te hoog ander had je zeker A Lijn kwaliteit moeten scoren.
 


Gaf eerst B+ aan omdat hij packetloss niet kon berekenen (had java niet geinstalleerd)
 
keurige waardes dus je hebt gewoon hetzelfde probleem als alle Ubee gebruikers hier en niet zoals de helpdesk je probeert te verleiden tot klussen zonder kijkers, Ubee en nieuwsgroepen is bijvoorbaat al slecht al moet ik nu eerlijkheidshalve zeggen dat dit weekend de Arris wel beter is maar zeker hier in enschede rond deze tijd beduidend minder scoort

Stage Download
[Time-Taken]: 18 minutes 39 seconds
[Avg-Speed]: 4236kB/s

Normaal haal ik boven de 5700 kb/s
 
Niet alleen ubee ook de arris laat me nu in de steek met nieuwsgroepen nog maar 2500KB/s was 4800KB/s Ziggo is dus met de beide modems aan het spelen:no:
 
Niet alleen ubee ook de arris laat me nu in de steek met nieuwsgroepen nog maar 2500KB/s was 4800KB/s ziggo is dus met de beide modems aan het spelen:no:
Maar als jij naast je download (van usenet) een ping laat lopen heb je geen dikke lag, en dat is met de ubee wel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan