Caiway breidt HDTV aanbod uit met RTL, KetNet en BBC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stukken Scherper

sdvshd-floorfaber-full.png


SD WEERGAVE

sdvshd-floorfaber-sd.png



HD WEERGAVE

sdvshd-floorfaber-hd.png
 
Wellicht leuk om te lezen: Eerste indruk van de nieuwe HD zenders bij Caiway, met screenshots die het verschil tussen SD en HD laten zien:
Een vreemd artikel aangezien er niet wordt uitgelegd hoe tegenwoordig het HD en SD signaal van de genoemde kanalen tot stand komt. Als deze nieuwe HD kanalen van RTL en SBS op dezelfde manier te werk gaan als de drie Nederlands publieke HD kanalen dan is het natuurlijk niet zo verwonderlijk dat de SD uitvoering achterblijft bij de HD uitvoering van hetzelfde kanaal. In tegenstelling tot vroeger wordt dan immers alles in HD afgemonteerd en vervolgens vindt er een downconversie plaats voor de SD uitvoering. Niet vreemd dat zoiets dan ten koste gaat van het SD signaal in vergelijking met het HD signaal en dat bijvoorbeeld de ondertiteling minder scherp is bij de SD uitvoering. In feite is immers het SD signaal slechter geworden t.o.v. het SD signaal van vroeger voordat men over ging op een HD uitzend straat.

Als het om SD bron materiaal gaat dan is het nog erger aangezien men dan eerst de boel een upconversie geeft naar HD formaat, ondertiteling toevoegt e.d. en dan vervolgens weer een downconversie naar SD formaat voor de SD uitvoering. Al die conversies zal de SD uitvoering echt niet ten goede komen. Dat was bij de overgang van de Nederlandse publieke kanalen naar HD ook al pijnlijk duidelijk geworden. Ik zou het dus veel als iemand een herhaling van tegenwoordig op de HD kanalen eens zou vergelijken met een SD opname van hetzelfde programma van dezelfde zender gemaakt in de tijd toen er nog sprake was van een SD uitzendstraat bij die zender.
 
Ik vind verschillen bij de content niet zo wereldschokkend.
Het beste is het verschil te zien bij de stationslogo's en de ondertiteling.

Net bij het tweede plaatje van Floor Faber kun je een behoorlijk verschil zien.
De rest vind ik maar zo zo.
Dr. Phil lijkt mij nou niet bepaald Native HD. ;)

Logo's die plakken ze er HD op he, dat zie je ook met de HD kanalen van Nederland 1 tot 3, die logo's zijn ook mooier dan de SD versie.
 
Een vreemd artikel aangezien er niet wordt uitgelegd hoe tegenwoordig het HD en SD signaal van de genoemde kanalen tot stand komt. Als deze nieuwe HD kanalen van RTL en SBS op dezelfde manier te werk gaan als de drie Nederlands publieke HD kanalen dan is het natuurlijk niet zo verwonderlijk dat de SD uitvoering achterblijft bij de HD uitvoering van hetzelfde kanaal. In tegenstelling tot vroeger wordt dan immers alles in HD afgemonteerd en vervolgens vindt er een downconversie plaats voor de SD uitvoering. Niet vreemd dat zoiets dan ten koste gaat van het SD signaal in vergelijking met het HD signaal en dat bijvoorbeeld de ondertiteling minder scherp is bij de SD uitvoering. In feite is immers het SD signaal slechter geworden t.o.v. het SD signaal van vroeger voordat men over ging op een HD uitzend straat.

Als het om SD bron materiaal gaat dan is het nog erger aangezien men dan eerst de boel een upconversie geeft naar HD formaat, ondertiteling toevoegt e.d. en dan vervolgens weer een downconversie naar SD formaat voor de SD uitvoering. Al die conversies zal de SD uitvoering echt niet ten goede komen. Dat was bij de overgang van de Nederlandse publieke kanalen naar HD ook al pijnlijk duidelijk geworden. Ik zou het dus veel als iemand een herhaling van tegenwoordig op de HD kanalen eens zou vergelijken met een SD opname van hetzelfde programma van dezelfde zender gemaakt in de tijd toen er nog sprake was van een SD uitzendstraat bij die zender.

Net 5 lijkt erop dat het op de zelfde manier gaat als NL1/2/3. Kijk bijna nooit naar die zender, maar bij langs zappen lijkt het beeld laatste tijd groffer te zijn. Bij de NPO proberen ze al bijna een half jaar het beeld op SD weer op oud niveau te krijgen, wat ze tot nu toe nog altijd niet is gelukt. Een multinorm play-out is in NL blijkbaar te duur waar andere landen dit wel gewoon hebben (vlaanderen, duitsland)

Bij RTL twijfel ik af en toe, logo en ondertiteling zijn anders dan SD en het beeld op SD is bij de meeste uitzendingen stuk beter dan de NPO. Toch is er sinds HD-eindregie wat problemen ontstaan zoals bibberend beeld soms.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Logo's bij uitzendingen

Waar ik me al langer ontzettend aan stoor zijn de logo's van de aanbieders van programma's. Ze worden steeds prominenter in beeld gebracht.
Kunnen ze die ellende dingen niet gewoon lekker in de linker/rechter boven hoek houden?
Bij Net 5 nu al het HD logo gewoon ONDER het Net 5 logo.... het moet niet gekker worden !
Wel vreemd dat ik dat HD logo zag hier op Ziggo, zonder dat Ziggo het al in HD doorgeeft.
Denk dat ze een foutje hadden gemaakt..... zij ontvangen het signaal al wel in HD en downscalen het dan naar SD kwaliteit.

Goede actie van CAIWAY om al die zenders al in HD door te geven.
Ook daar een goede actie om voor het basis pakket gewoon GEEN smartcard nog te hebben.
Ik kon vandaag een kennis die nog steeds naar een (bagger) analoog beeld zat te kijken op zijn LCD-scherm, blij maken met een overjarige Humax ir-fox, zonder een smartcard nodig te hebben.

Ik kan ook niet wachten totdat ook de kabelnetten markt open gaat.
Kom op Nelie Kroes, zet je schouders hier ook eens onder...!
(Alleen een belabbert internet-systeem hebben ze bij CAIWAY)
 
je zou dan in ieder geval wel voor caiway kunnen kiezen, dan kun je 22 hd zenders ontvangen. voor sommige zenders zal je uiteraard wel een extra pakket moeten nemen.
 
Je zou dan voor Caiway kunnen kiezen, maar het is nog steeds Ziggo die de zenders doorgeeft, je betaalt alleen via Caiway.

Net zoals straks met analoog, het worden niet opeens meer of andere zenders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan