• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op mijn samsung tv heb ik ook de waardes van de vertraging van het optische signaal moeten veranderen, op ned 1,2 en 3 HD is het geluid echter nog steeds uit sync.. ik kan dat nog verder gaan veranderen maar dan lopen alle andere zenders uit sync...
 
Op mijn samsung tv heb ik ook de waardes van de vertraging van het optische signaal moeten veranderen, op ned 1,2 en 3 HD is het geluid echter nog steeds uit sync.. ik kan dat nog verder gaan veranderen maar dan lopen alle andere zenders uit sync...

Ik neem aan dat je bedoelt dat het dan op een externe audioversterker uit sync loopt ? Toch niet op het in de TV ingebouwde geluid hoop ik ? Eigenlijk zou de TV dit 'per kanaal' moeten opslaan en niet globaal om goed te werken.
 
Ik neem aan dat je bedoelt dat het dan op een externe audioversterker uit sync loopt ? Toch niet op het in de TV ingebouwde geluid hoop ik ? Eigenlijk zou de TV dit 'per kanaal' moeten opslaan en niet globaal om goed te werken.
Het is dan op een externe versterker aangesloten geluid maar daar staat het altijd op.
Helaas is de toslink vertraging alleen globaal in te stellen en niet per kanaal en dan ook nog alleen via het service menu,alleen ik begrijp niet dat toen de HD uitzendingen met de olympische spelen er geen enkel probleem was met de publieke omroepen en dat nu steeds maar modderen is.
Ik heb het idee dat nu bij het upscalen door technicolor problemen ontstaan,of hoe dan ook.
Toen met de WK was het ook slecht, de olympische spelen in China waren fenomenaal,en nu opeens is er de ene na de andere ellende.
Maar je kan zien dat het NOB moet bezuinigen want je ziet ook regelmatig dat ze camera's met dode pixels gebruiken bij sommige opnamen...
 
alleen ik begrijp niet dat toen de HD uitzendingen met de olympische spelen er geen enkel probleem was met de publieke omroepen en dat nu steeds maar modderen is.
Ik heb het idee dat nu bij het upscalen door technicolor problemen ontstaan,of hoe dan ook.
Toen met de WK was het ook slecht, de olympische spelen in China waren fenomenaal,en nu opeens is er de ene na de andere ellende.

Als er verschil in geluidsvertraging "in de uitzending" zou zitten zou iedereen daar last van moeten hebben bij alle ontvangers. En dat is niet zo. Tenminste ik heb er geen last van met mijn 5050 en het geluid via de TV. Dus dat het door NOB/technicolor zou ontstaan verwacht ik niet. Wat wel kan is dat de TV of audio-versterker meer tijd nodig heeft voor de audio verwerking bij een andere kwaliteit geluidsstream of de TV bij een hogere bitrate en zo. Die bitrates en geluid zijn wel gewijzigd in de loop der tijd, waardoor een TV of versterker daar anders mee om kan gaan als die het niet goed bij kan sloffen. Maar die instelling zou dus in de firmware van de TV eigenlijk per kanaal moeten zitten om dit verschil te voorkomen. Misschien helpt een service verzoek bij Samsung om de firmware aan te passen ? (heb je de laatste firmware er al in zitten?)
 
Uiteraard heb ik de laatste firmware er in zitten,maar Samsung is daar erg log in, zo kan je ook nog steeds niet per kanaal ondertiteling kiezen, het is of aan op allemaal,of uit op allemaal.. en dan hebben we het over een serie 7 en 8 Led tv, dus ook niet een low budget instap modelletje..
De vertraging is ook niet continue,de ene keer wel,de andere keer niet,vaak bv tijdens het journaal, als de presentator praat heb je lipsync,maar bij een reportage niet, en op de andere HD kanalen heb ik het ook niet..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uiteraard heb ik de laatste firmware er in zitten,maar Samsung is daar erg log in, zo kan je ook nog steeds niet per kanaal ondertiteling kiezen, het is of aan op allemaal,of uit op allemaal.. en dan hebben we het over een serie 7 en 8 Led tv, dus ook niet een low budget instap modelletje..
De vertraging is ook niet continue,de ene keer wel,de andere keer niet,vaak bv tijdens het journaal, als de presentator praat heb je lipsync,maar bij een reportage niet, en op de andere HD kanalen heb ik het ook niet..

Ja, dat zie ik bij mij ook dat de nieuwslezer in sync is en dat (sommige)reportages uit sync zijn :sad:
Overall gaat het bij mij de laatste dagen / week gelukkig beter met het geluid. De boel lijkt zich wat te stabiliseren :roll:. Ik heb nog maar een enkele keer de vertraging bij moeten stellen.
De hick-ups (ander topic) blijven echter nog steeds bij Ned HD :evil:
 
Stand van zaken.
Humax 9200c ineens lipsynchronisatie problemen, dan weer wel en dan weer niet op de zelfde zenders met name, Nederland 1 en Net 5.
Met de Humax 5050c heb ik het opgelost, bij het inschakelen, door in het menu lipsynchronisatie op te roepen, die staat op 160 ms, dan is alles okay. Dit is, nog, niet op te slaan.
Wat ik wel heb gemerkt dat dit beter werkt dan lipsynchronisatie instellen via de receiver. Want de correctie werkt ook, in negatieve zin, op de zenders die wel goed zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Opslaan geluidsvertraging Humax 5050C

Stand van zaken.
Humax 9200c ineens lipsynchronisatie problemen, dan weer wel en dan weer niet op de zelfde zenders met name, Nederland 1 en Net 5.
Met de Humax 5050c heb ik het opgelost, bij het inschakelen, door in het menu lipsynchronisatie op te roepen, die staat op 160 ms, dan is alles okay. Dit is, nog, niet op te slaan.
Wat ik wel heb gemerkt dat dit beter werkt dan lipsynchronisatie instellen via de receiver. Want de correctie werkt ook, in negatieve zin, op de zenders die wel goed zijn.

Ik blijf het vreemd vinden dat ik op diverse plaatsen lees dat de Humax 5050C de geluidsvertraging niet vast zou houden :?::?.
Die van mij doet dat van het begin af aan prima :grin:.
Als ik naar het instel-menu ga voor geluidsvertraging staat de vorige waarde er nog keurig in. Elke aanpassing wordt gewoon vastgehouden als ik na wijziging het menu verlaat :!::applause:
 
Ik blijf het vreemd vinden dat ik op diverse plaatsen lees dat de Humax 5050C de geluidsvertraging niet vast zou houden :?::?.
Die van mij doet dat van het begin af aan prima :grin:.
Als ik naar het instel-menu ga voor geluidsvertraging staat de vorige waarde er nog keurig in. Elke aanpassing wordt gewoon vastgehouden als ik na wijziging het menu verlaat :!::applause:

De waarde houdt hij inderdaad vast, het effect echter niet.
 
Meeste lipsynchronistaie-problemen komen toch vooral door de geavanceerde beeldtechnieken van de huidige TV`s ! Zet alle beeldopties voor upgrade-aktiviteiten van de TV op 0 (of uit) en er is niets meer aan de hand. Het gaat om het digitale en eventuele HD signaal, als dat goed is kan je alle beeldopties zoals bij Philips, de digital motion en pixel plus engines op stand o of uit zetten. Je hoeft bij een goed signaal de beeld versterkingen (ook Sony kan er wat van) niet aan te zetten. Geeft alleen maar problemen met synchronisatie van het geluid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan