• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verbindingsproblemen oplossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Bert0210

Na heel veel telefonisch contact met de helpdesk en een poging om via dit forum 'Webcare' in te schakelen, heb ik enkele dagen geleden een webformulier ingevuld, waarin ik mijn probleem met mijn dure (draadloze) internetverbinding heb weergegeven.
(Ook op dit forum weergegeven in een andere thread: https://https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=40375'Ubee modem is kwalitatief erg slecht'.)

Vandaag kreeg ik - na 4 dagen 'al' - het onderstaande standaard-antwoord. Alles wat daarin als tips staat vermeld, had ik allemaal al eerder geprobeerd (zonder het gewenste resultaat) en dat ook aangegeven bij de helpdesk èn in het webformulier. Dan vind ik dit een bijzonder slechte reactie. Bijvoorbeeld: 'Ik zie dat uw wifi kanaal vast op 6 staat. Wat kan helpen is een vast kanaal kiezen ...'

Maar ik plaats hem nu in zijn geheel op het forum, in de hoop dat iemand anders er wèl iets aan heeft.

Ik vind het wel schandalig dat de enige oplossing die er voor mij nog over is, is om zelf een nieuwe router te kopen van fatsoenlijke kwaliteit ... ik dacht namelijk dat dat gewoon in mijn abonnementskosten (toch meer dan 600 euro per jaar) zat. Niets is minder waar: de Ubee modem/router is gewoon slecht (v.w.b. het router-deel in elk geval) en dat geeft men bij de helpdesk ook gewoon toe. Maar oplossen is teveel gevraagd ... Jammer ...


Date: Mon, 8 Oct 2012 17:13:13 +0200
From: [email protected]
To: [email protected]
Subject: RE: PC2408 - Vraag - Internet - Storing: Verbinding en ontvangst [REF:342149517142]

GetInline.aspx

Geachte heer B.,

U geeft in uw mail aan blij te zijn met de komende snelheidsverhoging maar vraagt daarbij tevens of u een ander modem kunt krijgen.
Aangezien u al de nieuwe wifi modem heeft, zal deze niet vervangen worden.
Gezien uw informatie heb ik gecontroleerd hoe uw modem is verbonden, dit is goed. Uw wifikanaal zie ik nu vast staan op 6. Het is heel goed mogelijk dat dit kanaal veel bij u in de omgeving gebruikt wordt. Gelukkig heeft uw modem 13 kanalen waaruit u kunt kiezen voor de meest optimale draadloze internetverbinding.
Onderstaande informatie kan u daarmee verder helpen.
U heeft ons een vraag gesteld over het verbeteren van het signaal van de Ubee Wi-Fi modem.

Het Wi-Fi modem kunt u bedraad en draadloos aansluiten op uw computer(s). Is de verbinding bedraad aangesloten, dan maakt u altijd optimaal gebruik van uw apparatuur. Maakt u gebruik van internet via de draadloze optie dan is kwaliteitverlies mogelijk, omdat het signaal gevoelig is voor verstoringen uit de omgeving. Merkt u kwaliteitsverlies bij het gebruik van een draadloze internetverbinding, let u dan op de volgende punten:

  • Zorg ervoor dat de afstand tussen het Wi-Fi modem en uw computer niet te groot is. Hoe groter de afstand, hoe zwakker het signaal wordt.
  • Gewapend betonnen muren, plafonds en grote metalen objecten kunnen de kwaliteit van het signaal door verschillende kamers in uw huis beperken.
  • Andere draadloze apparatuur kan het draadloze signaal van het Wi-Fi modem verstoren waardoor de kwaliteit afneemt. Maakt u gebruik van bijvoorbeeld babyfoons, draadloze huistelefoons of draadloze lichtschakelaars, plaats deze dan niet te dicht in de buurt van het Wi-Fi modem.
  • Om een draadloze verbinding tot stand te brengen moet het signaal van punt A naar punt B. Dit gebeurt via een bepaald kanaal. Het Wi-Fi modem is ingesteld op kanaal 1, 6 of 11 (de voorkeurskanalen) en kiest automatisch het rustigste kanaal. (Wanneer de modem automatisch een kanaal kiest, wordt de verbinding iedere keer dat de modem van kanaal wisselt, kort onderbroken).
  • Het kan voorkomen dat alle drie de voorkeurskanalen te druk zijn, bijvoorbeeld in een appartementencomplex. In dat geval kan het handmatig wijzigen van het kanaal, de kwaliteit van het signaal verhogen. Hoe u dit doet, leest u hieronder.
Handmatig een vast Wi-Fi-kanaal kiezen
Soms helpt het om een vast kanaal toe te wijzen aan het modem. Bijvoorbeeld omdat het (bij de installatie, of de vorige herstart van het modem) automatisch gekozen kanaal inmiddels te druk is. Via een aantal eenvoudige stappen kunt u dit helemaal zelf doen. Welk kanaal het minst gebruikt is, kunt u moeilijk vooraf zelf bepalen. Het kan dus nodig zijn om hierin een aantal keer te wisselen. De ervaring leert dat u het beste kunt beginnen met de keuze voor respectievelijk kanaal 1, 6 of 9. Raadpleeg voor hulp het stappenplan op deze pagina.

Als u binnen 24 uur geen verbetering van het signaal merkt, adviseren wij u dit stappenplan nogmaals te doorlopen en een ander kanaal in te stellen.

Heeft dit ook niet geholpen, neem dan contact met Service+. U bereikt Service+ telefonisch via het nummer 0900 - 1876 (€ 0,65 per minuut). De openingstijden zijn maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

Service+ is een extra service van Ziggo en is dus niet gratis. Daarom geeft Ziggo u eerst een helder overzicht van de kosten voor deze service.
Een overzicht van alle door Service+ ondersteunde elektronicaklussen en de bijbehorende kosten vindt u op www.ziggo.nl/serviceplus

Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via ziggo.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,

N. van K.,
Medewerker Klantenservice
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou je jouw mail ook willen posten? De mail ziet er nml netjes uit.

Tevens zie ik geen vraag van je....of wilde je alleen een, op het eerste gezicht, nette mail van Ziggo hier plaatsen?
 
Zou je jouw mail ook willen posten? De mail ziet er nml netjes uit.

Tevens zie ik geen vraag van je....of wilde je alleen een, op het eerste gezicht, nette mail van Ziggo hier plaatsen?


Nee, mijn vraag kun je inderdaad niet zien. Dat is het nadeel van het invullen van zo'n formulier op de website ... Maar als je goed leest, zie je in het antwoord dat ik vroeg om een ander (wel werkend) modem/router en dat ik die niet krijg.
Het is een keurige mail van Ziggo, maar ze geven alleen oplossingen die ik al eens eerder tevergeefs heb geprobeerd. Daar had ik dus helemaal niks aan.
Maar misschien heeft iemand anders hier wèl wat aan. Dáárom heb ik deze mail integraal geplaatst. Dat (niet) goed lezen is trouwens niet alleen Ziggo's probleem, hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan