Tijd in modem staat niet goed.

De tijd in de modem word gesynchroniseerd met de tijd van het netwerk van Ziggo.

PS
Ik kan in mijn Connect Box nergens de tijd zien.
Waar, op welke pagina, zie jij die staan?
 
Ook nergens maar de Mac filter blokken lopen 15 min achter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vreemd dat de tijd zoveel afwijkt.
Als de tijd belangrijk is
- De modem een keertje uitzetten en na 10 sec weer aan. Normaal gesproken word bij modems tijdens het opstarten de tijd gesynchroniseerd.
- Contact opnemen met Ziggo.
 
Ook nergens maar de Mac filter blokken lopen 15 min achter

Bedankt voor de signalering. Helaas krijg ik op dit moment niet precies duidelijk hoe jij dit ervaart. Bedoel je de MAC filtering in de Connect Box geavanceerde instellingen > Beveiliging > MAC filtering? Zo ja, daar zijn blokken van een uur en niet van 15 minuten. Bedoel je misschien dat het dan een kwartier te vroeg of te laat start? Als voorbeeld: je wilt een blokkade van 15:00 tot 16:00 uur, start deze blokkade dan om 14:45 of 15:15?

Pim - Ziggo Webcare
 
@Pim Bij mij loopt de klok van de Connect Box een uur en een kwartier achter; als ik een MAC adres blokkeer tot 13:00 uur, stopt de blokkade pas om 14:15 uur. De melding van hans.list was van 12 maart; op 26 maart is de zomertijd in gegaan (en sindsdien loopt de klok bij hans.list waarschijnlijk ook een uur en een kwartier achter.

@Webcare Ziggo Is dit op te lossen?
 
Ik ga dit opnieuw doorzetten om zo meer duidelijkheid te krijgen en zodra ik meer weet hoor je van mij. Op dit moment heb ik helaas niet een structurele oplossing.

Misschien niet wenselijk maar een workaround is de blokken inplannen met een uur verschil. Je weet immers nu wat het verschil is in tijd. Hou hier rekening mee met het kiezen van de blokken.
 
Dat doen we al, maar per kwartier instellen kan sowieso niet. We horen graag de oplossing. Bedankt voor het oppakken.
 
Is het de klok die verkeerd koopt, of de berekening van de blokkeringstijd die fout gaat? Zit er niet nog ergens een log functie in waar een tijd vastgehouden wordt, zodat je dat kunt zien?

Johnny schrijft dat hij nergens een tijd kan vinden. Maar dan kun je ook geen zomer/wintertijd instellen. Dat impliceert dat zelfs als dat kwartier verschil er niet is, je toch de helft van het jaar een uur verkeerd zit.
 
Ik heb duidelijkheid! Het is een bekende bug waardoor er een uur verschil in tijd is. Binnenkort wordt dit met een update opgelost en zal eind oktober merkbaar worden als de wintertijd start :-)
 
Terug
Bovenaan