Hikjes in beeld/geluid bij de Horizon

Heb je wel of geen last van hikjes in beeld van je Horizon ? (lees eerst bericht #1)


  • Totaal aantal stemmers
    336
Hikjes bij Replay TV

- Op welke zender(s) zijn de hikjes geconstateerd ?
=> Niet tijdens live TV, maar op alle zenders bij Replay
- Hoe vaak merk je dit: vrijwel nooit, elke dag, meerdere keren per dag, meerdere keren per uur ?
=> Bij afspelen ongeveer 1x per minuut of zo, wordt meer bij langer kijken
- Gebruik je een los modem naast de Horizon of regelt de Horizon ook internet en telefonie ?
Los Modem
- Wordt er tijdens de haperingen ook opgenomen ?
Nee
- Hoe is je signaal kwaliteit ?
Uitstekend
- Staat WiFi uit op de Horizon ?
Ja
- Heb je het thuisnetwerk aangesloten, zo ja is dat via WiFi of bekabeld ?
Niet aangesloten op een thuisnetwerk
- Verdere uitleg van je antwoorden in de poll (indien je dat nodig vindt)

Het beeld stopt regelmatig ongeveer 1 seconde. Soms ook het geluid (je hoort dan een tjilp alsof een bandje snel wordt doorgespoeld).

Gebeld met de helpdesk. Ik heb de horizon op een minder versterkte poort van de antenne versterker gezet. Dat hielp. Het beeld beschreven boven is hierna, het stoppen en tjilpen hiervoor was nog erger.
 
Gisteren (24 April 2016) 's avonds rond 11:00 uur even "WNL op Zondag" van die ochtend teruggekeken. Had geen zin om op de herhaling van 01:00 uur in de nacht te wachten.

Wat een ellende. Allemaal hiks en stilstaande beelden, en nog meer "rommel".
Even teruggespoeld, en dan deden de problemen zich niet meer op hetzelfde moment voor, maar op andere momenten, en het leken er steeds meer te worden na elke keer terugkijken. Ben halverwege maar gestopt met kijken.
Geluid liep wel door, maar mijn TV gebruik ik om naar te kijken, anders had ik wel een radio aangezet.

Tot op heden nog geen enkele (re)actie van Ziggo gezien om dit probleem de (horizon)wereld uit te helpen. Maar wel testers vragen om nieuwe software te testen??? Los eerst maar eens de huidige problemen op, voordat je er nieuwe bij gaat creëren.
 
Gisteren (24 April 2016) 's avonds rond 11:00 uur even "WNL op Zondag" van die ochtend teruggekeken. Had geen zin om op de herhaling van 01:00 uur in de nacht te wachten.

Was dat "Replay TV" of iets wat je opgenomen hebt ?
Als het Replay TV was, zou het kunnen dat je geen storingsvrije ontvangst hebt op de frequentie waar de stream op dat moment zat (Het TV kanaal).
 
Replay TV. Maar ook bij opgenomen programma's komt het voor, en zelf bij 'live' TV kijken. Niet altijd en lang niet zovaak bij live TV, maar het gebeurd dus wel.

Soms zijn er ook dagen bij, dat dit fenomeen zich niet manifesteert.
En dan wordt het altijd lastig zoeken, als iets zich niet altijd voordoet.
 
Replay TV. Maar ook bij opgenomen programma's komt het voor, en zelf bij 'live' TV kijken. Niet altijd en lang niet zovaak bij live TV, maar het gebeurd dus wel.

Soms zijn er ook dagen bij, dat dit fenomeen zich niet manifesteert.
En dan wordt het altijd lastig zoeken, als iets zich niet altijd voordoet.

Kan het zijn dat de Bit-Error-Rate niet helemaal nul is op de kanalen waar je er soms last van hebt ? (wat lastig te constateren is als het niet constant is).
 
Met de Humax 5200 was dit simpel en snel op te sporen. Met de Horizon moet je jezelf eerst door een hele batterij aan menu's worstelen, voordat je ook maar iets kunt zien, dat dan meestal ook niet meer aanwezig is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Al met al is de laatste periode het e,e,a zeker verbetert. Toch ervaren wij bij het kijken van opname's nog steeds wat hikjes in het geluid. Ook de epg kan echt sneller, want die is helaas nog steeds zo traag als dikke poep.
 
Ik reageer nog 1 keer op dit item, want Ziggo doet er toch helemaal niets aan.
Hun veel te veel betalende klanten kunnen het lazerus krijgen.
Alle opsomde klachten zijn nog allemaal aanwezig, en er is nog geen begin van een oplossing.
 
Ik reageer nog 1 keer op dit item, want Ziggo doet er toch helemaal niets aan.
Hun veel te veel betalende klanten kunnen het lazerus krijgen.
Alle opsomde klachten zijn nog allemaal aanwezig, en er is nog geen begin van een oplossing.
ik zit tegenwoordig in het testpanel...
heb de afgelopen weken critisch gekeken, en ga vandaag even in het afgeschermde deel voor de testers mijn verhaal doen.
Daar ZOU ziggo wel naar moeten kijken, aangezien ziggo zelf me aangesteld heeft als tester, en dat stukje forum daarvoor heeft gemaakt....

hopelijk haalt het wat uit!
 
Bij dat testpanel gaat het om de eventuele bugs die in de nieuwe software worden aangetroffen, terwijl Ziggo er nog niet eens in geslaagd is, om problemen, waarvan sommigen al meer dan een jaar genoemd worden, op te lossen.

Werkelijk alle eerder vermelde klachten bestaan nog steeds, en van enige vorm van 'follow-up' is geen enkele sprake.

Er worden door forumleden onderling wat handigheidjes bedacht en gedeeld waarmee het probleem 'omzeild'kan worden, maar van een echte oplossing van Ziggo blijven we verstoken.

En dan nu alweer nieuwe software testen?

Ik heb me bewust niet opgegeven, omdat het risico bestaat dat de nieuw gevonden problemen de stapel klachten alleen maar groter maakt, zonder tot een daadwerkelijke oplossing te komen.

Ik hoop dat Ziggo nu eens echt serieus werk gaat maken van deze bestaande en mogelijk nieuwe klachten, voordat men weer overgaat tot verhoging van abonnementsprijzen, want die zijn, gezien de geleverde service, al flink aan de hoge kant.
 
Terug
Bovenaan