• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

NL-1 HD Storingen hier melden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vlak voor het EK een HD-ontvanger aangeschaft (de Samsung DCB-H360R) en schrok ook toen ik op Nederland 1 HD geen geluid bleek te hebben. Bleek dat ik het Dolby Digital geluid geselecteerd had. Dit geluid kan alleen via een Home System worden weergegeven en niet via je TV.

Oplossing was dus vrij simpel: gewoon het Home System aanzetten en perfect geluid.
Heb je geen Home System, selecteer dan even het andere geluidskanaal Dus niet Dolby Digital maar die andere (weet de naam even niet).

Perfect! Ik heb inderdaad geen Home System. Ga meteen vanavond (voor 20.45 uur :wink:) proberen de Samsung DCB-H360R anders in te stellen. Ik laat nog wel weten of dit geholpen heeft.
 
Tijdens de wedstrijd Oos-Kro, goed beeld en geluid.
Tijdens de rust haperingen in beeld en geluid.
Dui-Po uit principiele overwegingen niet gekeken...
Al zappend, af en toe, zag het er goed uit.
Postcode 5803
 
Ook in Zoetermeer veel artefacts. Gisteren (zaterdag) de eerste wedstrijd in zwitserland continu, de tweede wedstrijd bijna probleemloos. Vandaag bij beide wedstrijden errugg veel artefacts, haperingen in beeld, traag beeld, etc. etc.
Valt toch niet mee die zogenaamde nieuwe technieken blijkt wel.
Sta op 1080i en na herstart Samsung decoder gaat het wel weer even goed, hopelijk een oplossing hiervoor te vinden..?..

hier in Amstelveen precies het zelfde
de eerste wedstrijd was heel erg
de tweede wedstrijd af en toe
 
Oostenrijk - Kroatië af en toe een hapering in beeld en geluid. Daarna in de pot van Polen en DLD veel storingen, even gezapt naar NL1 SD en weer terug, dat heeft alle problemen schijnbaar verholpen want daarna goed beeld en geluid, postcode 7411
 
Hd-nl1

Hallo,

Ik heb sinds 1 week hd decoder (Samsung), nu wil ik gaan genieten van het voetbal in Hd (HD-NL1, kanaal 14) krijg ik de melding: geen signaal (code 48 / 37) terwijl ik alle andere zenders probleemloos doorkrijg.
postcode 5043.
 
Oostenrijk - Kroatië af en toe een hapering in beeld en geluid. Daarna in de pot van Polen en DLD veel storingen, even gezapt naar NL1 SD en weer terug, dat heeft alle problemen schijnbaar verholpen want daarna goed beeld en geluid, postcode 7411

Hier nog een, met dezelfde "oplossing".
 
Gisteren genoten van het HD beeld tijdens doe voetbal wedstrijden. In tegenstelling tot de meeste HD kijkers gebruik ik de MediaPortal TV server in combinatie met twee FloppyDTV TV kaarten.

Jammer dat de EPG data voor Ned1-HD leeg is. Ben ik de enige die dat heeft (ik zier hier niemand over mopperen).
 
Gisteren genoten van het HD beeld tijdens doe voetbal wedstrijden. In tegenstelling tot de meeste HD kijkers gebruik ik de MediaPortal TV server in combinatie met twee FloppyDTV TV kaarten.

Jammer dat de EPG data voor Ned1-HD leeg is. Ben ik de enige die dat heeft (ik zier hier niemand over mopperen).
De EPG werkt gewoon, gecontroleerd met firedtvviewer en samsung DCB-H360R. Het zal vast wel een van de bugs zijn.
 
He,

vandaag is alles anders. Teletext weg en prima beeld. Geen enkele artefacts meer gezien. Pfffhh, da's mooi! Houden zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan