Nieuwe mobiele mogelijkheden

René

Moderator
Berichten
9.836
Internet
  1. KPN
Update: Nieuwe Android App is vanaf nu beschikbaar in de Google Play store: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tapatalk.ziggogebruikersnlforum

Vandaag is de mobiele layout van deze website aangepast. We hopen hiermee een betere mobiele site aan te kunnen bieden.

Om handmatig te switchen naar 'Mobile' kun je onderaan het forum van style veranderen door te kiezen voor 'Mobile'. Wil je weer terug naar de normale layout, dan kun je bovenaan het forum klikken op 'Standaard layout'.

Met de nieuwe layout is ook de automatische detectie van mobiele devices aangepast. Het kan voorkomen dat je op een device werkt waarbij de mobiele layout niet gewenst is. Indien dat het geval is kun je eenvoudig naar de standaard layout door boven aan het scherm op 'Standaard layout' te klikken. Je kunt ook een bookmark maken van de gewenste layout zodat je voortaan naar de juiste layout gaat. Mocht dit toch voor problemen zorgen, laat dat dan alsjeblieft weten zodat we dit kunnen aanpassen.

Nieuwe App

Er is ook een nieuwe forum App in de maak voor iOS en Android. Met deze App kun je eenvoudig en reclamevrij gebruik maken van het forum. De App zal binnenkort gratis te downloaden zijn in de verschillende App stores.
 

Bijlagen

  • mobile.png
    mobile.png
    72,6 KB · Weergaven: 122
  • select_mobile.png
    select_mobile.png
    54,3 KB · Weergaven: 109
Laatst bewerkt door een moderator:
Destijds had Cees het juist verwijderd wegens Windows Phone en Windows 10 mobile. Wegens het feit dat de forum software toch de mobiele versie liet zien ipv de normale desktop versie.
Nu dit aangepast is, is deze iritatie op Windows Phone/Mobile er dus ook weer.
Cees had dus voor Windows Phone/10 mobile de mobiele versie verwijderd om deze reden.
 
Dat had ik ook gemerkt want ik heb zelf een Windows Mobile phone.
Ik kreeg met de oude versie telkens de desktop versie voorgeschoteld. Handmatig switchen naar mobile werkte niet of werd niet onhouden (zelfs niet binnen de sessie).

Met de nieuwe versie kun je wel zelf makkelijk switchen.
Dus als je liever de desktop versie op je mobiel hebt, maak dan gebruik van de standaard layout:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php?styleid=9

Door hier telkens naar toe te gaan via een bookmark blijft die layout ook actief.

Laten we het nog even aankijken of er meer reacties over komen.
 
Het was ook de bedoeling dat op Windows Phone en Windows Mobile, alleen maar de desktop versie te zien was. Cees had namelijk voor Windows de mobiele versie volledig weggehaald op verzoek, nu is het er weer.
Ik weiger Android te gebruiken, en in Windows zet ik standaard alles omtrent cookies of sites onthouden alles uit, zodat de browser snel blijft. Dat was ook een reden dat Cees het voor Windows gewijzigd had, dit is ook gewoon terug te vinden via het forum.
 
I know, ik heb die discussie ook gezien:

a) De oude mobiele layout was niet geschikt voor de huidige generatie telefoons. Als het al werkte was het zeer beperkt. De layout die er nu staat doet het een stuk beter op nieuwe telefoons.
b) Jij probeerde de oude layout te forceren naar desktop, dat lukt toen niet. Nu lukt dat (als het goed is) wel. Met de toevoeging "&style=9" in de URL.
 
Windows moet automatisch, forced desktop site doen. Zonder dat ik de URL aanpas. Edge heb ik zo geconfigureerd, echter nu werkt het niet. Dus de forum software doet iets wat niet moet.
 
Ja dat hoort inderdaad zo te werken.
Als ik op mijn Windows Phone instel bij websitevoorkeur 'Mobiele versie' dan geeft hij netjes de mobiele versie door. Stel ik in 'Desktopversie' dan kom ik op de desktop layout uit.

Welke versie van Windows Mobile gebruik jij?
 
Op beide Windows 10. Ik kom vanavond terug hierop, aangezien Windows afgelopen week ook updates heeft doorgegeven.
 
Beide Windows 10 telefoons laten weer gewoon de desktop versie zien, de 950XL soms niet.
 
Op mijn iPad moet ik constant naar Standaard layout switchen omdat er automatisch wordt gekozen voor die (vreselijke) mobiele layout.
 
Terug
Bovenaan