• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

'Replay tv praktisch onbruikbaar'

Status
Niet open voor verdere reacties.

rowdy

Forum Gebruiker
Berichten
882
Zie de topic-titel.

Ik wil deze stelling onderbouwen met de reden dat het niet kunnen doorspoelen in de meeste programma's, de dienst praktisch onbruikbaar maakt.
Dit komt omdat het programma vaak niet begint op het tijdstip waarop dat zou moeten.
Gevolg is dat je vaak nog een heel stuk 'vorig' programma kijken moet of dat het begin van je programma juist aan het einde van het vorige programma staat.

De oplossing? Maak spoelen in beginsel in alle programma's mogelijk MAAR blokkeer het spoelen zodra twee minuten achtereen gekeken is. Dan kun je dus bij het beginnen met kijken rustig doorspoelen tot het begin van het programma of het punt waar je gebleven was, en daarna niet meer de reclame in het programma doorspoelen.
 
Helemaal mee eens. ReplayTV is zeer handig maar het verplicht minutenlang kijken naar een totaal andere programma is zo jaren 80. Dit moet zeker anders kunnen.
 
Kan toch wel? Op NPO, Discovery of NatGeo kan ik gewoon doorspoelen.
Alleen op de RTL en andere commerciële niet.

Maar bv het weer bekijken op RTL4, dat werkt dus niet, moet je eerst 10 minuten reclame kijken en 3 minuten Het Weer.
Bah.
 
Het is maar hoe je bekijkt, bij de commerciële zenders nodigt het niet uit tot uitgesteld kijken daar gebruik ik het dan ook niet voor.
De horizon heeft via het opnemen van meerdere zenders daarvoor betere mogelijkheden waar ik wel graag gebruik van maak.
Maar mis je op een of andere manier dan toch eens iets van een serie of programma wat je wilt zien dan vindt ik het best prettig dat ik zonder problemen alsnog kan kijken en neem de reclame voor lief.

En voor het weer zijn er ook veel betere alternatieven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is maar hoe je bekijkt, bij de commerciële zenders nodigt het niet uit tot uitgesteld kijken daar gebruik ik het dan ook niet voor.
De horizon heeft via het opnemen van meerdere zenders daarvoor betere mogelijkheden waar ik wel graag gebruik van maak.
Maar mis je op een of andere manier dan toch eens iets van een serie of programma wat je wilt zien dan vindt ik het best prettig dat ik zonder problemen alsnog kan kijken en neem de reclame voor lief.

En voor het weer zijn er ook veel betere alternatieven.

Ja, eens, maar het wordt wel gebracht als 'begin gemist' en 'gratis terugkijken'. Dat je daarvoor de reclame moet kijken als betaling is prima. Maar dan moet het wel bij het begin beginnen en niet bij een vorig programma. En dat gebeurt wel vaak nog.
 
Dat is inderdaad een heel vervelende bijkomstigheid vooral als sport live uitloopt en je eerst de hele sportuitzending die je vaak al gezien hebt helemaal moet afspelen om de navolgende aflevering van een serie vanaf het begin te zien.
En de daarop volgende programma's verbrokkeld zijn.
Hier is inderdaad niet goed over nagedacht en daarom gebruik ik het alleen in die gevallen dat het door omstandigheden niet anders gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan