• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

horizon box gaat telkens uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
202, 203, 208, 938, 939,

ik heb diverse keren via facebook, contact gehad, eerst lag het aan de box, er zou een nieuwe komen. Toen toch de kabels wisselen, en proberen, en daarna een fabrieks- reset doen. Dat heb ik gisteren gedaan, moest ook nog een foto maken van het display, maar dat was gewoon het opstart rijtje met blokjes. Het is niet normaal dat de box zichzelf een soort van reset, dus weer die blokjes, en dan gewoon uit gaat. Dat zijn ze wel eens hoor, dus het / de oplossing, duurt nog even kennelijk.

In de regio Sassenheim:
# ts . MHz
2049. 826. 208.Animal Planet HD
2059. 162. 938.Discovery
2061. 354. 939.National Geographic Channel
2064. 522. 202.Discovery Science, 203.Discovery World

De Horizon heeft voor zover ik weet geen SD varianten vanaf kanaal 925.
Wel:
2063. 378. 17.Discovery HD, 18.National Geographic Channel HD
In het overzicht op tweakers ontbreekt 'HD', maar 25 betekent HD, bij 939(18) is (18) voor een HD toestel.
 
maar? zit ik me af te vragen,...wat heb ik aan de info van de frequenties? goed bedoelt hoor!!!, maar het is niet zo dat als het hieraan ligt, ik er ook maar iets aan kan oplossen denk ik.
 
De TV- en radio zenders maken bij Ziggo gebruik van 39 frequenties.
Een aantal daarvan worden ook gebruikt door ondere andere 4G, DVB-T (Digitenne), C2000, P2000.

Er staat een DVB-T zender in Oegstgeest: https://dvbt4all.nl/digitenne/dvbt-zenderkaart/
[722, 698, 762, 498, 522 ] Alphen aan den Rijn, Delft, Den Haag (KPN toren), Den Haag (Zichtenburglaan), Haastrecht, Oegstgeest, Scheveningen, Zoetermeer, Gouda

Heb je ook storing op regionale zenders?
702: Omrop Fryslân, 709: TV West, 710: TV Rijnmond
 
Laatst bewerkt door een moderator:
maar het is niet zo dat als het hieraan ligt, ik er ook maar iets aan kan oplossen denk ik.

Jawel, als je storing hebt op TV kanalen die op die frequenties zitten, dan kun je dit vrijwel altijd oplossen door het 'lek' in de afscherming van je coax kabel of huis-installatie te zoeken. Soms is het maar 1 coax stekker met een plastic kapje waardoor de afscherming onderbroken is en het stoorsignaal oppikt. Door dit op te lossen kan je probleem dan ineens verdwenen zijn.
 
Oke, ik de boel nog eens na als ik thuis ben. Thanks voor de reacties.
 
op zich zelf is het meer dat de box gewoon een eigen reset doet onverwacht uit zichzelf, maar daarna gaat hij uit.
Ik ben weer huis en ga deze week eens kijken naar de pluggen, volgens mij zijn er wel 1 of 2 van die plastic kapjes in huis. Hoewel een monteur bij de eerste keer doen we ook ziggo gingen gebruiken met internet en telefoon, tig jaar geleden, zei dat het prima pluggen waren. Maar dat was toen natuurlijk.
 
De kabels en stekkers zullen alleen effect hebben op gestoorde kanalen. Maar het resetten of uitschakelen heeft daar niet echt iets mee te maken. Dat lijkt me eerder een hardware fout in je ontvanger zelf, of dat hij te warm wordt of zoiets.
 
ja denk ik ook, ik vond al dat hij erg warm werd ook, en ik heb aan de achterkant een kleine verhoging gemaakt, zodat een cm of 3 hoger staat met zijn kontje. Zo kan de kleine fan wat meer lucht aantrekken en eruit duwen.

Maar het kan geen kwaad om er een andere stekker op te zetten, als er iemand langs komt om te kijken dan is dát in ieder opgelost.
Bij een kennis was dat ook gebeurt, "nee meneer, ik kom pas terug als er beter stekkers aan zitten en er nog klachten zijn." en de jongeman vertrok weer. Dus dat zijn we dan maar voor. :grin:
 
En is het probleem al opgelost? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.
Gebruik een retour geschikte versterker van Hirschmann en afgeschermde bekabeling (kabelkeur). Ook de connectoren zijn kabelkeur.
 
er is kosteloos een monteur geweest hier, en die heeft wat veranderingen gemaakt met de binnendoos. Die was door een vorige monteur aangebracht. Nu dus een andere doos erop, de dure pluggen die ik had gekocht er af geknipt en met andere eind pluggen vastgedraaid op de versterker. Een niet gebruikte uitgang "af geplugd' ook. En ook het verdeelkastje voor de tv en radio, moest eraan geloven. Ook deze waren door vorige monteur, wel al een paar jaar terug, aangebracht.
Ik kan door mijn ziekte dat allemaal zelf meer doen. Dus dit was een goede oplossing die ze me aanboden. Ik heb na deze "operatie" niet echt beter signaal volgens de horizonbox, maar de nat geo enzo is niet meer uitgevallen, wel ned 1, 2 of 3 een keer. Dit was nieuw voor me.
anyway, er bleek met dat nieuwe signaal veel aan de hand te zijn, mijn kabels waren allemaal goed, er zijn veel klachten, die gerelateerd zijn ook aan het goed afschermen tegen de 4g en de politie band.
De box zelf reageert wel sneller moet ik zeggen alleen tijdens het vooruit en achteruit zappen. toets je een zender is, is het naar ons idee, het zelfde. Ik ben nog niet op de bovenverdieping geweest, om te kijken hoe het signaal daar is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan