• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wifi valt weg Cisco EPC3928AD

  • Onderwerp starter Ruud_1988
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Ruud_1988

Recentelijk zijn we gaan samenwonen en daarbij hebben we Ziggo alles in 1 basis afgesloten.

Nu ondervind ik dagelijks problemen met het wifi signaal van mijn router Cisco EPC3928AD.

Het signaal valt geregeld (kan paar keer per uur zijn) een paar minuten weg. Ik zie dan ook een geel waarschuwingstekentje en krijg bij een ping naar bijvoorbeeld google ook een time out.

Ik heb in het modem niet veel aangepast. Enkel de toegangsgegevens en de netwerknamen. Ik maak gebruik van zowel het 2,4 gh als 5gh signaal. Mijn laptop kan helaas enkel het 2,4 gh signaal gebruiken.

Ik maak gebruik van WPA2 Personal icm tkip + aes.
Voor het 2,4ghz signaal heb ik als network modus b/g/n mixed, channel widht 20mhz only, channel auto

Het bereik van het 2,4 ghz is ook vrij matig. Ik heb op de eerste verdieping nauwelijks ontvangst.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen. Welke settings kan ik mijn router aanpassen om de stabiliteit aan te passen.
 
Ziggo heeft uitstekende handleidingen voor wifi problemen op hun site gezet. Heb je alle tips daar al eens uitgeprobeerd ?
 
Tijdje stil geweest omdat ik niet alle tijd had om er verder in te duiken en ook e.a. de tijd wou geven met het testen na aanpassingen.

Inmiddels de handleiding doorgelopen:

- Modem staat in de meterkast op ooghoogte, geen stoorbronnen in de buurt.
- Kanalen 1, 6 en 11 allemaal uitgebreid getest. Allemaal instabiel.
- Issues treden op bij zowel de 2,4 ghz als de 5 ghz verbinding.
- Geen verouderde apparatuur.
- GEEN stoorbronnen, overigens ook 's nachts etc. getest. Ook dan nog steeds instabiliteit (i.v.m. stoorbronnen/gebruik buren)

Op momenten dat internet tijdelijk weg valt heb ik google.nl geregeld gepinged. Ik zie daar o.a. een time out en packetloss (2 van de 4 x een time out).

Daarnaast heb ik problemen met mijn HTC One. Ik heb hier zowel het 2,4 ghz als het 5ghz netwerk op ingesteld maar geregeld heb ik een goede connectie maar kan ik niet op internet. Het netwerk vergeten en het wachtwoord vervolgens opnieuw ingeven werkt alles als een zonnetje. Dit lijkt met name voor te komen wanneer ik een tijd van huis ben geweest en uit het thuisnetwerk ben geweest.

I.v.m. dit issue heb ik zojuist in het modem de IGMP proxy uitgezet op basis van dit gevonden topic: https://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=3756

Ik zal komende tijd in de gaten houden wat het effect hiervan is geweest.

Overigens heb ik dit probleem enkel thuis. Bij ouders, schoonouders, vrienden, hotels etc. heb ik geen problemen met het opnieuw automatisch verbinding maken. Dit sluit mijn inziens een issue met de configuratie van de telefoon uit en duidt op een issue met het modem.

Wat kan ik nog verder proberen?

Alvast bedankt voor de hulp
 
EDIT: ..... Ik was een ander topic aan het beantwoorden. :oops:

Een meterkast is altijd een slechte plaats voor Wifi. Probeer de Cisco verder weg te zetten, of koop inderdaad een eigen accespoint (router met accesspoint mogelijkheid) die je dichter bij de plek zet waar je vaak wifi gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan