• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo 50mb via de kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Boomhakker

Hallo,

Ik heb Online internet 20mb + bellen via ISDN hier thuis.
Hier ben ik zeer ontevreden over , en wil er dus vanaf.
Maar , ik zit er nog een jaar aan vast.
Dus heb een plannetje gemaakt met m'n ouders , die mogen 20mb volledig hebben , als ik Ziggo Alles in 1 Extra via de kabel mag.

Aangezien we een livebox hebben kan je dus ook moeilijk overschakelen.
Ik wil dus via de Kabel (coax toch?) ziggo 50mb hebben en die vervolgens overschakelen naar mijn Wireless N router , waar mijn mac,ps3,wii en desktop-pc aan ligt.
Kan dit? A omdat we al Televisie hebben van Ziggo , en dus geen ander abonnement op kan.
en B , ik zou heel graag alleen internet willen , dus geen telefonie , en als het niet anders kan Televisie , omdat het andere kastje beneden staat.

Postcodecheck : 3831 , dus geen Tele2 of UPC beschikbaar.
 
Alles in een

Het beste is dat je ouders dan het alles-in-een abbo afsluiten, zodat het op hun naam komt. Dit kost €64,95 en is inclusief TV Internet en telefoon. Jij kunt vervolgens je ouders betalen onder aftrek van €16,25 (kosten los TV abbo).

Ik vrees dat Ziggo het anders administratief niet aankan. Bovendien hoef je dan geen aansluitkosten te betalen (er vanuit gaande dat het Ziggo Z1 abonnement op je ouders naam staat). Het abonnement wordt dan omgezet.

Je krijgt er een digitale ontvanger bij die je op de COAX kabel kan aansluiten. Je router kun je aansluiten op het bijgeleverde modem.

50 mb internet is niet los verkrijgbaar, dus je krijgt er hoe dan ook telefonie en TV bij. Het staat je uiteraard vrij om deze niet te gebruiken.

pvd
 
Bedankt voor je snelle reactie pvd
Het was meer de bedoeling dat het alleen voor mijzelf bleef , want ik word namelijk een beetje gestoord van de lage netwerksnelheden , en wat ook wel zo kan zijn bij het nieuwe abbo , waar dan ook nog is m'n vader zijn hele kantoor (4computers) aan moet liggen.

Wat ik dus kan doen is Alles in een op mijn naam schrijven , en de telefoon niet gebruiken en TV wel , en dit kan geen kwaad?
Óf ik kan Ziggo Z3 internet voor mezelf nemen , en dan 25mb download , weet niet of dat genoeg is voor downloaden/snel youtube video's kijken/snel foto's uploaden.

En we hebben nu geen Z3 , maar online adsl ;)
 
Ik heb Online internet 20mb + bellen via ISDN hier thuis.
Hier ben ik zeer ontevreden over , en wil er dus vanaf.
Maar , ik zit er nog een jaar aan vast.
Ben je net overgestapt naar Online, of loopt het contract al meer dan een jaar?
In dat laatste geval ben je niet meer gehouden aan de stilzwijgende verlenging die Online altijd had.

https://www.telecomwereld.nl/n0002996.htm

Voor alleen internet ben je helaas beperkt tot 25/4 (wat meestal al een hele verademing is met de meeste tot 20Mb verbindingen die net aan 10Mb halen).
Of een apart contract op een andere naam (nog) mogelijk is, gewoon even bellen en navragen ging bij Casema vroeger in ieder geval wel.
 
Ben je net overgestapt naar Online, of loopt het contract al meer dan een jaar?
In dat laatste geval ben je niet meer gehouden aan de stilzwijgende verlenging die Online altijd had.

https://www.telecomwereld.nl/n0002996.htm

Voor alleen internet ben je helaas beperkt tot 25/4 (wat meestal al een hele verademing is met de meeste tot 20Mb verbindingen die net aan 10Mb halen).
Of een apart contract op een andere naam (nog) mogelijk is, gewoon even bellen en navragen ging bij Casema vroeger in ieder geval wel.

Nee , mijn ouders hebben net weer voor een jaar verlengd:sad:
Zie net dat jij Alles in een Extra heb , ben je daar tevreden over?
Geen last van storingen, etc ,etc?
En Ziggo Z3 , voldoet dat aan mijn eisen?


Volgensmij bedoelde je dit met 'net 10mb halen ;)'
 
Bedankt voor je snelle reactie pvd
Het was meer de bedoeling dat het alleen voor mijzelf bleef , want ik word namelijk een beetje gestoord van de lage netwerksnelheden , en wat ook wel zo kan zijn bij het nieuwe abbo , waar dan ook nog is m'n vader zijn hele kantoor (4computers) aan moet liggen.

Wat ik dus kan doen is Alles in een op mijn naam schrijven , en de telefoon niet gebruiken en TV wel , en dit kan geen kwaad?
Óf ik kan Ziggo Z3 internet voor mezelf nemen , en dan 25mb download , weet niet of dat genoeg is voor downloaden/snel youtube video's kijken/snel foto's uploaden.

En we hebben nu geen Z3 , maar online adsl ;)

Volgens mij begrijpen we elkaar niet....
Wat ik bedoel: Laat je ouders hun basisTV abonnement (dit heet Televisie) Z1) omzetten naar alles-in-een extra. Jij kunt vervolgens jouw router op het kabelmodem aansluiten en je vader houdt daarnaast gewoon ADSL van online. Het is voor ziggo administratief heel lastig om abonnementen te koppelen aan dezelfde aansluiting, maar op een andere naam.

Dus samenvattend:
Je ouders kunnen het beste hun ziggo televisie Z1 laten omzetten naar alles-in-een-extra. Jij betaald je ouders voor het internet (zelf even over de prijs onderhandelen). Je ouders houden hun netwerk op de livebox. Jij sluit je router aan op het ziggo-modem, zodat je ouders geen gebruik maken van het ziggo netwerk.

Eventueel kan jij of je ouders ook de telefoonaansluiting gebruiken, maar dat is niet perse noodzakelijk. Ditzelfde geldt voor de digitale TV ontvanger. Overigens hebben deze laatste 2 geen enkel effect op de internetsnelheid.

pvd

p.s. De totaalprijs voor internet z3 is ook € 47,95 + € 16,25 = € 64,20 (televisie aansluiting is namelijk verplicht, deze is bij alles-in-een bij de prijs inbegrepen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zie net dat jij Alles in een Extra heb , ben je daar tevreden over?
Geen last van storingen, etc ,etc?
En Ziggo Z3 , voldoet dat aan mijn eisen?


Volgensmij bedoelde je dit met 'net 10mb halen ;)'

Snelheid niet wat het moet zijn maar het werkt weer 24/7 dus niet heel ontevreden :P
Ik ga er maar even vanuit dat Ziggo achter de schermen druk bezig is om firmware's voor de Arris en Ubee modems goed te krijgen zodat de volledige snelheid gehaald wordt in de toekomst.
Zo niet dan zullen er behoorlijk wat klanten downgraden naar plus (waarommeer betalen voor iets wat je niet haalt) :mrgreen:

en 25/4 is eigenlijk al genoeg, met de oude snelheid van 20/3 konden we hier prima gamen/voip(Ventrilo)/Streaming video/torrent downloads tegelijk aan hebben staan zonder dat het problemen gaf (wel je torrents begrenzen natuurlijk).

En Online? tja Online in het begin was het 16Mb....

Verder niet heel belangrijk, is maar een backup lijntje tenslotte.
 
Ok ,even alles op een rijtje:
Heb net een beetje lopen speuren op deze site:
https://www.speedtest.nl/Database/RankingPostcode.asp?txtPostcode=3831&TestTypeID=8&cmdSubmit=Filter&chkCTC=on site

De enige keus die ik heb is Ziggo , omdat andere niet bereikbaar zijn (i.v.m geen glasvezel aangelegd hiero)
Daarbij kan ik kiezen uit twee pakketten:

1. Ziggo Internet Z3
Voordelen: Alléén internet , niks anders , 25mb , waarvan getest op speedtest.nl het ongeveer 15mb moet zijn / lekker 15mb voor jezelf waar je niemand mee hoeft te delen.
Nadeel : Langzamer als Alles in een Extra , geen digitale TV
Zou alles het wel trekken met die snelheid?
(PS3 , Wii , Laptop , Desktop (die ondertussen download) via een Airport Extreme)

2. Ziggo Alles-In-1-Extra
Voordelen: Superrr snel (als ik het begrijp..??) 20 t/m 38mb + Digitale Televisie.
Nadeel: De snelheid delen met alle anderen in huis , telefoon (die overigens aan m'n ouders kan worden geschakeld als we geen Online meer willen (gebeurd gauw genoeg :roll:))

En , er moet een omgang worden gelegd waarbij beneden een adapter moet komen voor Coax naar Ethernet ,en die vervolgens weer helemaal naar boven loopt(geen probleem , heb al zoon kabel liggen , het is dus gewoon beneden aansluiten en spelen maar)

Klopt 't?
 
Ok ,even alles op een rijtje:
Heb net een beetje lopen speuren op deze site:
https://www.speedtest.nl/Database/RankingPostcode.asp?txtPostcode=3831&TestTypeID=8&cmdSubmit=Filter&chkCTC=on site

De enige keus die ik heb is Ziggo , omdat andere niet bereikbaar zijn (i.v.m geen glasvezel aangelegd hiero)
Daarbij kan ik kiezen uit twee pakketten:

1. Ziggo Internet Z3
Voordelen: Alléén internet , niks anders , 25mb , waarvan getest op speedtest.nl het ongeveer 15mb moet zijn / lekker 15mb voor jezelf waar je niemand mee hoeft te delen.
Nadeel : Langzamer als Alles in een Extra , geen digitale TV
Zou alles het wel trekken met die snelheid?
(PS3 , Wii , Laptop , Desktop (die ondertussen download) via een Airport Extreme)

2. Ziggo Alles-In-1-Extra
Voordelen: Superrr snel (als ik het begrijp..??) 20 t/m 38mb + Digitale Televisie.
Nadeel: De snelheid delen met alle anderen in huis , telefoon (die overigens aan m'n ouders kan worden geschakeld als we geen Online meer willen (gebeurd gauw genoeg :roll:))

En , er moet een omgang worden gelegd waarbij beneden een adapter moet komen voor Coax naar Ethernet ,en die vervolgens weer helemaal naar boven loopt(geen probleem , heb al zoon kabel liggen , het is dus gewoon beneden aansluiten en spelen maar)

Klopt 't?

De snelheden die op speedtest.nl staan zijn over het algemeen niet betrouwbaar en liggen hoger. Als er niks mis met je kabelaansluiting zal je de volledige snelheid halen. De snelheid van Z3 is inderdaad nu 25Mbit maar zal over enkele maanden verder omhoog gaan ik geloof naar 40Mbit.
 
Prima , dan gaan we voor Internet Z3 , als dit toch gratis opgewaardeerd word. :)

Huidige status nu:
Online Internet 20mb en bellen via ISDN.
Ziggo Digitale Televisie incl. HDTV kanalen.

Status over een maand:
Beneden: Online gepruts
Via de kabel (coax naar ethernet , is hier een modem voor , of kan ik meteen een kabel gebruiken?) naar boven en dan spelen.

Laatste vraag:
Op de site van Ziggo staat dat je met één gebruiker maximaal drie smartcards kan activeren?
Als dit klopt , koop ik een extra smartcard , activeer die , en prop die via een Alphacrypt CI module in m'n TV. (doormiddel van DVB-C) Kan ook nog even wachten op de module van ziggo die uitkome in eind september
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan