Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Mededelingen

Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen Nieuwtjes, vragen, ervaringen en opmerkingen over Ziggo Analoge Radio en TV of heb je last van een storing ? Plaats dit dan hier...

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18 april 2017, 20:38   #1
wil.konemann
Junior Member

wil.konemann's schermafbeelding
Standaard TV reageert op de bediening van mijn verstelbare bed

Ik heb op mijn slaapkamer een Philips TV gekoppeld aan een Humaxontvanger 5050C. Werkt allemaal prima. Maar sinds kort schakel de TV uit als ik het bedieningshulpstuk (niet draadloos) van mijn verstelbare bed (staat er al jaren) gebruik. Dus bed omhoog, TV op zwart. Ik moet dan de Humax uitzetten en opnieuw starten.
Wie weet raad?

Wil
wil.konemann is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2017, 15:54   #2
Benno
Junior Member

Benno's schermafbeelding
Standaard

Dan is het niet je tv maar de Humax die reageert
Benno is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2017, 21:58   #3
rabartels
Member

rabartels's schermafbeelding
Standaard

Misschien een andere frequentie kiezen voor de afstandsbediening. Je kan 4 verschillende kanalen kiezen. Ik heb thuis ook meerdere humaxen op elkaar. En zo reageren de afstandsbedieningen niet op elkaar
rabartels is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2017, 22:08   #4
wil.konemann
Junior Member

Standaard

Hoe doe je dat?

Zou de bedieningsschakelaar de afstandsbediening in gang zetten of rechtstreeks de Humaxontvanger besturen? Wat me ook bevreemd is dat de Humaxbox er al jaren staat, evenals het bed en dat het probleem nieuw is. De TV is wel recent vervangen. Zou het zin hebben om een nieuwe afstandsbediening voor de Humax te kopen. Dat is te overzien.
Oud 20 april 2017, 04:32   #5
rabartels
Member

rabartels's schermafbeelding
Standaard

Hier is een draadje dat je het afstandsbedienings kanaal van de humax en humax afstandsbediening kan veranderen. https://ziggo-gebruikers.nl/forum/sh...ad.php?t=17393
rabartels is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2017, 07:35   #6
paulvw
Senior Member

paulvw's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil.konemann Bekijk bericht
Ik heb op mijn slaapkamer een Philips TV gekoppeld aan een Humaxontvanger 5050C. Werkt allemaal prima. Maar sinds kort schakel de TV uit als ik het bedieningshulpstuk (niet draadloos) van mijn verstelbare bed (staat er al jaren) gebruik. Dus bed omhoog, TV op zwart. Ik moet dan de Humax uitzetten en opnieuw starten.
Wie weet raad?

Wil

Ik zou de HDMI kabel van de Humax naar de tv verdenken aangezien je bed niet draadloos werkt, kan dus niets met de afstandsbediening van de Humax te maken hebben....
Ik denk dat de motor van het bed bij inschakelen een stoorpuls veroorzaakt waar de Humax of de verbinding tussen de Humax en de tv op reageert.
paulvw is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2017, 08:40   #7
wil.konemann
Junior Member

Standaard

Modus van de afstandsbediening gewijzigd. Bed vier keer op en neer gedaan zonder problemen. Nu verder de zaak uitproberen. Kijken of het stand houdt. Laat weten of het afdoende is. Zo niet dan ga ik met de kabel(s) aan de slag. Dank voor het meedenken.
Oud 22 april 2017, 09:55   #8
Jan B.
Senior Member

Jan B.'s schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil.konemann Bekijk bericht
Modus van de afstandsbediening gewijzigd.
Als ik de modus wil veranderen, waar zie ik dat de AB dat kan, moet de TV bv aanstaan.
Jan B. is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2017, 10:05   #9
tichel
Senior Member

tichel's schermafbeelding
Standaard

Nee, de TV hoeft niet aan te staan, al zie je dan geen bevestiging.
Druk tegelijk op 'OK' en '0' tot het PVR ledje knippert, en kies dan een cijfer van 1 t/m 6, en wacht tot het ledje weer uit gaat.
tichel is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2017, 10:07   #10
wil.konemann
Junior Member

Standaard

Ik heb de instructielink van rabartels (zie hierboven) gevolgd. TV-beeld aan op okay en 0 tegelijk drukken, dan verschijnt het to do op het scherm.

Overigens is het probleem toch niet opgelost. Gisteravond schakelde de Humax bij het naar beneden zetten van het bed toch weer uit. Ik zag ook kleine storingsblokjes in op het beeldscherm. Ik zal nu de kabel van de T V naar de Humax maar vervangen. Kijken of dat helpt. De motor van het bed afschermen zou ook nog een optie zijn. Nog meer suggesties?
Reageren

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten