• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geluid HD zender

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

redlum

Bij mijn Samsung SMT-C7140 is er een verschil in geluidsterkte tussen een HD zender en de standaard zenders bij het geluid van de televisie.
Het regelen van het geluid met de afstandsbediening kan alleen voor de standaard zenders. Bij de HD zenders moet het geluid geregeld worden met de afstandsbediening van de tv.
wanneer ik het geluid van de HD zenders instel op Nederlands en niet op automatisch kan ik het geluid met de afstandsbediening van de HD ontvanger regelen. Het probleem is dat de instelling van de taal wel eens terug springt naar automatisch en dan is het geluid weer hard.
Wat is de oplossing.
 
heeft ws te maken met dolby digital geluid (op de meeste HD zenders) en gewoon stereo geluid. (op de niet HD zenders)
ik heb een humax5050c decoder en ik kan het geluidsvolume van een dolbydigital geluidssignaal niet regelen met de decoder maar alleen met de ontvanger van het geluid (de tv of je surroundset) de decoder stuurt een vast signaal door naar de tv of surroundset. bij stereo geluid kan ik het volume wel aanpassen op de decoder zelf (dus met de afstandsbediening van de decoder).
probeer een volume te vinden op je decoder waarbij de stereozenders ongeveer even hard klinken als de dolbydigital zenders. blijf dan verder van de volumeknop van je decoderafstandsbediening af en regel het geluidsvolume alleen met je tv of surroundset.
in de humax kun je ook voorkeur geluid instellen dus alleen stereo, dan heb je dat probleem ook niet maar dan heb je evt minder goed geluid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan