• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax iHR5050-C en Mac OS X

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

McMeller

Ondanks dat ik klant (en medewerker) bij Caiway ben, toch een vraagje.

Wij hebben twee Humax iHR5050-C's. Zoals bekend zijn deze voorzien van een netwerkaansluiting en ze staan aangesloten op ons lokale netwerk. De router is een Time Capsule van Apple en verder bestaat ons netwerk uit twee Linksys-switches. Beide recorders staan via een andere switch. Verder zijn er twee iMac's in het spel; één is tevens via één van deze switches aangesloten op het netwerk en één is rechtstreeks verbonden met de Time Capsule. Alles is gigabit, behalve de Humax-PVR's zelf. De recorders krijgen via DHCP aan de hand van het MAC-adres automatisch het gewenste IP toegewezen door de router (gereserveerd IP, niet vast ingesteld in de PVR's).

Wanneer we op één van de iMac's met één van de recorders verbinding maken via de Finder (Ga, FTP://[IP]), krijgen we in eerste instantie keurig de shares op de server (recorder) te zien. Echter kunnen we de videobestanden (.TS-files) niet afspelen. De speler (VLC) loopt vast en vervolgens reageert de Finder niet meer. De verbinding wordt dan verbroken. Als we vervolgens opnieuw verbinding maken zijn er geen shares meer zichtbaar; volledig blanco venster. Na een herstart van Mac OS X werkt het weer en lopen we tegen hetzelfde probleem aan.

De PVR's ondersteunen alleen FTP. Ik kan me erin verplaatsen dat het via FTP niet mogelijk is rechtstreeks bestanden af te spelen, aangezien FTP voor File Tranfer Protocol staat en het geen streaming-protocol is. Echter kon ik in Windows wel bestanden rechtstreeks afspelen, dus dit blijft opvallend.

Om het te proberen heb ik een korte opname gemaakt met één van de recorders. Vervolgens heb ik op mijn iMac via de Finder verbinding gemaakt met de PVR (opmerking: het gaat hierbij om de PVR en de iMac welke samen op een switch zitten). De opname is slechts een minuutje lang en 88MB groot (Nederland 1 HD).

In eerste instantie werd de transversie tijdens het kopiëren afgebroken en vervolgens werd de serververbinding verbroken (of andersom). Ik maakte opnieuw verbinding en toen zag ik weer een leeg server. Na een herstart van Mac OS X heb ik nogmaals verbinding gemaakt en zag ik de shares weer. Ik heb het bestand toen succesvol kunnen kopiëren naar mijn Mac maar heb intussen kunnen douchen; zo lang duurde het. En dit gaat dus om een klein bestand. Er zit iets niet lekker.

Iemand ervaring en tips?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik windows xp en filezillaftp.
Tussen humax 1 en mijn pc zitten 2 switches en tussen humax 2 en mijn pc zitten dezelfde 2 switches en nog 1 extra. Allemaal 100 Mbit.
Ik heb de ervaring dat via ftp ik met 6 MB/s (~60 Mbit/s) van de humax af kan kopieeren.
Naar de humax gaat met de halve snelheid 3 MB/s (~30 Mbit/s)

Ik vind dit fenomeen wel 'handig' als ik een opname van de ene naar de andere humax wil kopieeren.
Ik maak met beide humaxen een ftp-verbinding en ga als de download een minuutje op gang is via de andere ftp verbinding alvast uploaden.
Zo hoef ik niet te wachten tot het hele bestand gedownload is.
 
Bedankt voor de informatie. Ik ga het proberen met een Third Party applicatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan