• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Timer Humax

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om deze Humax goed te laten functioneren moet je hem dus iedere maand effen van de spanning afhalen.

Uit oogpunt van energiebesparing zet ik hem dus 's nachts altijd uit. Ik laat alleen mijn DVD/HD recorder wel aan staan omdat ik anders ieere keer de datum en tijd opnieuw moet instellen.
 
Uit oogpunt van energiebesparing zet ik hem dus 's nachts altijd uit. Ik laat alleen mijn DVD/HD recorder wel aan staan omdat ik anders ieere keer de datum en tijd opnieuw moet instellen.

Onderbreek je dan iedere nacht de toevoer van de netspanning naar de Humax? Anders blijft het ding toch echt stroom gebruiken. Overigens zou het niet zo moeten zijn dat je na een stroomonderbreking van je DVD/HDD recorder datum en tijd handmatig opnieuw in moet stellen. Die van mij kan automatisch datum en tijd uit teletekst halen en ik neem aan dat andere DVD/HDD recorders dat ook kunnen. De stroombesparing lijkt me trouwens niet opwegen tegen het ongemak dat je er van hebt om iedere avond de stroomtoevoer te moeten onderbreken. Bovendien is het niet denkbeeldig dat het apparaat daardoor (veel) eerder stuk gaat, waardoor je uiteindelijk helemaal niets hebt bespaard.
 
DCB-9401R schakelt uit na timer opname

De Samsung DCB-9401R schakelt het signaal via SCART wel degelijk uit bij overgang naar de standby stand, ook als dit gebeurt door de interne timer. Ik gebruik al heel lang met veel succes de Samsung DCB-9401R gekoppeld aan een Sony DVD/HDD recorder met synchrorec. De RGB SCART ingang van de recorder is gekoppeld met SCART uitgang AV1 van de Samsung, zodat de recorder een RGB signaal ontvangt. Timeropnamen werken feilloos door uitsluitend de timer in de Samsung te programmeren en vervolgens de synchrorec functie op de recorder in te schakelen.

Bij proefnemingen met de nieuwe Samsung DCB-B270R is mij echter gebleken dat de timerfunctie in deze decoder niet correct werkt. Afgezien van de bekende bug waarbij de infobalk in beeld blijft staan wanneer het door de timer ingeschakelde kanaal hetzelfde is als het kanaal waarnaar het laatst is gekeken doet zich ook nog het vreemde fenomeen voor dat de decoder bij inschakeling via de timer geen RGB signaal levert via AV1 als de geprogrammeerde zender een andere is dan de laatstbekeken zender. Bij handmatige inschakeling van de decoder is er echter wél een RGB signaal via AV1. Ook blijft er na terugkeer naar standby door de timer een schakelsignaal op de SCART uitgang staan, waardoor een aangesloten recorder die via Synchrorec wordt aangestuurd niet stopt met opnemen. Dit alles maakt uiteraard de timerfunctie in de Samsung DCB-B270R onbruikbaar voor opnamen met een recorder die door synchrorec kan worden aangestuurd. Aan de recorder ligt het zeker niet, want de oudere Samsung DCB-9401R bewijst dat het wel degelijk vlekkeloos kan werken.


Mijn DCB 9401R schakelt uit na eerste timer opname.
Dat is lastig want een tweede timer opname kan dan niet meer.
Hierboven wordt een soortgelijk probleem beschreven, is hier een oplossing voor ?
Ik heb geen Sony DVD recorder maar een Pioneer en die heeft geen Synchrorec dus die truuk kan niet bij mij.
Wie weet wat ik moet doen ?
Is GuidePlus een oplossing om dan alles via guideplus te laten lopen ?
 
Mijn DCB 9401R schakelt uit na eerste timer opname.
Dat is lastig want een tweede timer opname kan dan niet meer.
Hierboven wordt een soortgelijk probleem beschreven, is hier een oplossing voor ?
Ik heb geen Sony DVD recorder maar een Pioneer en die heeft geen Synchrorec dus die truuk kan niet bij mij.
Wie weet wat ik moet doen ?
Is GuidePlus een oplossing om dan alles via guideplus te laten lopen ?

GuidePlus is geen oplossing. Je zou de timer van zowel de decoder als van de DVD/HDD recorder kunnen programmeren. Dan is er geen communicatie tussen beide apparaten nodig over het in- en uitschakelen resp. het starten en weer stoppen van de opname en werkt het allemaal wel, ook bij meerdere timeropnames achter elkaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan