• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

usenet snelheid onder de 1KB

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Alxndrr

Hallo,

Ik gebruik regelmatig Eweka om via usenet te downloaden. Normaal gesproken werkt alles prima. Maar sinds gisteren komt mijn downloadsnelheid niet boven de 1KB.

Internet werkt thuis verder zonder problemen en is gewoon snel. Downloaden via torrents is ook geen probleem.

Waar kan het aan liggen? Zijn er enkele ports die ik kan/moet open gooien?

Alvast bedankt,

- Alex van der Weij
 
Is dit bij elke download, of alleen bij bepaalde?

Heeft Eweka misschien last van storing? Router/modem al eens gereset?
 
Als je bij een bepaalde post ineens snelheden ziet van 1KB dan betekent dat meestal dat de post incompleet is of helemaal niet bestaat. Je software probeert dan de verschillende deeltjes op te vragen en krijgt op alle (meestal duizenden deeltjes) het antwoord dat het artikel niet aanwezig is en dat zie je als een download snelheid van 1KB of in die buurt. Meestal is er dan een storing op de newsserver, de hele post verwijderd of de nzb is fout.
 
Ik heb zojuist meerdere NZB files geprobeerd en een andere usenet provider (usenet.pro).

Als ik nu SabNZBD opstart pakt ie even 3 to 4 MB, maar zakt dan weer direct terug naar de 1KB.

Dit is het geval bij meerder NZB files.

Iemand een oplossing hiervoor?
 
Alxndrr: het antwoord staat 1 post hoger van CeeS! Google maar eens op DMA takedown.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan