• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wel of niet overstappen naar vast bellen Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leetje65

Forum Gebruiker
Berichten
512
Even een vraag over vast bellen waar ik niet uit kom via de website

Mijn vader heeft nu budgetbellen van KPN en blijft zich scheel betalen aan alle kosten.

Kreeg laatst zo'n Ziggo mannetje over de vloer en die zei voor 20 euro bent u klaar.
Nu weet ik niet of dat klopt en heb ook ergens gezien dat bellen dan in combi is met kabel abo.

Mijn vader heeft al tv met alle zenders digitaal in gebruik.

Hoe kan hij dan overstappen en is hij dan goedkoper uit?
 
Of het voor hem zinvol is hangt af van wat hij nu betaalt en wat hij al heeft bij Ziggo. Dus paar vragen:

- Heeft hij nu internet ?
- wat betaalt hij voor KPN aan vaste kosten en gesprekskosten per maand ?
- wat voor abonnement heeft hij nu bij Ziggo (met eventueel extra zenders) en hoeveel betaalt hij daarvoor ?

Een los telefoon abonnement bij Ziggo kan wel (zie hier), dat kost € 30,20 en is inclusief "kabel TV" ofwel inclusief het standaard TV pakket (digitaal). Mocht hij voor meer dan 10.95 aan gesprekskosten naar vast en mobiel hebben, dan is het aan te raden om zo'n onbeperkt bellen bundel van 10.95 erbij te nemen. Volgens mij heb je bij een 'bellen' abonnement ook altijd langzaam internet (128Kbit/sec) omdat je een modem hebt. Wil je normaal internet, dan kun je denk ik beter zo'n alles-in-1 pakket nemen.

Maar mocht hij nu alleen een standaard pakket voor 18.70 hebben, dan is telefoon erbij met 30.20 dus 11,50 duurder en met onbeperkt bellen ("volop bellen") totaal € 22.45 duurder. Dus als hij bij KPN inclusief gesprekskosten meer dan dat bedrag betaalt kun je beter overstappen. (let op dat 0900 nummers niet inclusief zijn in de onbeperkt bellen, dus als de hoge kosten daar vandaan komen werkt het niet :wink: )
 
Er is een actie om voor €10/m bellen + 25Mbit internet te krijgen bij Ziggo (link), officieel alleen als je hiervoor bericht hebt ontvangen maar je kunt natuurlijk altijd even bellen om te kijken wat er te regelen is.

Als hij al ergens internet heeft is het mogelijk goedkoper aan de slag te gaan met VoIP, bijvoorbeeld het huidige nummer porteren naar cheapconnect voor inkomende berichten en uitgaand bellen via freevoipdeal. Je hebt hier wel extra hardware voor nodig.
 
Mijn vader heeft geen internet en daar ook geen behoefte aan maar ja als zo niet anders kan met bellen dan is het zo.
Verder wat tv betreft het totaal pakket met tv extra dus.

Wat de gesprekken bij kpn betreft is hij soms best veel kwijt.
Par keer naar zijn broer bellen ben je vlug een paar euro kwijt.
Zag laatst in 2 maanden iets van 54 euro kwijt met alles maar vrij recent ook dikke 75 euro zo per 2 maanden dus best veel aan gesprekken.

alleen al de abo kosten van Budget bellen is al 12.50 per maand en de bel kosten zijn wel hoger en dan komt er nog van alles bij.

Zal binnen kort nog eens alles goed nakijken wat hij kwijt is.
Want als ik het zo bekijk zijn dit kosten die eigenlijk nog eens boven op zijn tv abo komen zeg maar terwijl het bellen bij ziggo plus kabel tv 30 euro is of zit ik er naast.
 
De prijzen die ik noemde waren ten opzichte van het goedkoopste TV abonnement (Kabel-TV) dat kost 'kaal' 18.70 euro. Als hij nu TV-Extra heeft wordt het een ander verhaal natuurlijk, maar de 'meerprijs' voor bellen bovenop wat hij nu heeft bij Ziggo zal dan nog steeds rond die meerprijs van 11,50 of 22.45 (incl. volop bellen) zijn. Je moet dan alleen even kijken of je ook het TV-Royaal pakket erbij neemt (9.95 extra) dat zijn de extra zenders die nu in zijn TV-Extra zitten. Je hoeft dan volgens mij geen Horizon Box te huren.
Ik denk dan dat hij inclusief TV, extra zenders en telefoon (30.20+9.95) €40,15 kwijt en met volop-bellen erbij € 51,10
 
Ook even van groot belang... woont de broer in het buitenland? Bellen naar het buitenland via de "normale" providers is nog steeds ontzettend duur. Als dat zo is dan kan het een wereld van verschil uitmaken om gewoon het goedkoopste internet abbo te nemen en, zoals Zapp Brannigan al aangaf, te bellen via één van de voipcheap oplossingen. Ik heb dit al vele jaren geleden met een linksys voip-kastje ook bij mijn ouders, broer en buurman ingesteld. Ze bellen dus "uit" via freevoipdeal/voipcheap/voipbuster (er zijn er vele verschillende varianten met verschillend freedays en gratis bestemmingen dus het hangt af van het land waar de broer zit) en dan bel je 120 dagen (of 90, ook weer verschillend per variant) gratis en daarna vaak 1 cent p/m uit de gestorte 10 euro. Dan ben je zo 5 maanden verder voor die 10 euro (prepaid) op is. En binnenkomende gesprekken komen via de normale internet provider (met alleen de ong. 5 euro p/m bovenop kale internet prijs, voor het nummer, maar dat kan ook goedkoper). Met het linksys-voip kastje heeft je vader niet eens in de gaten dat hij uitbelt via "een andere weg" want hij belt gewoon met hetzelfde telefoontoestel.
 
Nee zijn broer woont in Kerdriel maar die kan niet goed overweg met een gewone vaste telefoon dus als mijn vader hem belt moet die dat naar mobiel nummer doen en dat loopt ook op natuurlijk.

Zal binnenkort eens echt goed nakijken wat hij kwijt is aan telefoon plus zijn tv abo kijken of hij er voordeel uit kan halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan