Reputatiepunten toekennen

  • Onderwerp starter ziggo-newby
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
En je punt is???

Ohwja, ik help niemand natuurlijk... vooroordeel :)

Maar de discussie over puntjes en vriendjespolitiek is wel aangewakkerd.
Van mij mag dat hele systeem wel weg... bewust mensen afkeuren... Lijkt wel een Miss Verkiezing, alleen zijn die iets leuker met de blondjes...
Oh maar het gebeurt (mag het ook een wet t-shirt zijn) ?
Reacties als: "je leest niet" , "offopic" , en dergelijke staan wel degelijk bij redenen om mijn berichten af te keuren... waarbij ik bijna zeker weet dat dit gebeurt is omdat ik openlijk kritiek had op handelswijzen van mensen in het bewuste topic,want uiteraard staat de naam er niet bij.
Dus ben je wat fel,dan kost het je sneller punten helaas.

Bewust keuren doe je ook als je iemand punten geeft omdat je zijn/haar bijdrage goedkeurt,niet alleen bij afkeuren.

Het puntjes systeem mag wat mij betreft dus ook afgeschaft worden,want iemands reputatie zegt weinig meer over het nuttig zijn van een bijdrage.
Er is ook een neven effect waarvan ik me afvraag of de forumleiding hier wel over nagedacht heeft.
Stel,ik ben nieuw en ik stel een vraag over een probleem.
Een "1 blokker" geeft het goede antwoord en een "5 blokker" het verkeerde.
Als nieuweling ben je sneller geneigd het antwoord van de "5 blokker" te volgen.

Als de forum leiding er zo mee bezig is,heb ik liever dat ze het stopzetten en eens wat meer naar de frontpage kijken.
Laatste nieuws is uit mei 2009 en de rest is 2008.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reputatiepunten krijgen is leuk maar om er nou al te veel waarde aan te hangen vind ik wat te ver gaan.

Deze discussie is op bijna elk forum waar een reputatiesysteem ingevoerd is terug te vinden.

Evenals het rankingsysteem gebaseerd op het aantal berichten dat je post.
Hier heb je ook altijd mensen bij zitten die maar posten om een leuke titel te krijgen. ;)
 
misschien tijd om het leden aantal op te schonen ( aangezien er niet veel advertenties staan hier op de site is het massale aantal niet echt noodzaak :)
Opschonen is niet echt een noodzaak, "veel leden" maakt het forum niet trager of zo. De meeste van die 27000 leden hebben zich redelijk recent ingeschreven (het forum bestaat in deze vorm pas anderhalf jaar en voor die tijd hadden we ongeveer 2200 leden) en als mensen langdurig niet inloggen wordt de account inactief gezet. Een account verwijderen is ook niet handig als die persoon berichten heeft gepost in het forum, die krijgen dan als afzender 'gast' en lijken dan dus allemaal van dezelfde persoon afkomstig. Verder posten veel mensen geen berichten, maar loggen wel in om de voordelen daarvan te gebruiken (bijhouden wat nieuwe berichten zijn, PB's en andere zaken die je niet ziet als 'bezoeker'). Mensen die weinig of niet posten verwijderen, terwijl ze wel regelmatig inloggen, gaan we dus niet doen.
 
Reputatiepunten krijgen is leuk maar om er nou al te veel waarde aan te hangen vind ik wat te ver gaan.

Deze discussie is op bijna elk forum waar een reputatiesysteem ingevoerd is terug te vinden.

Evenals het rankingsysteem gebaseerd op het aantal berichten dat je post.
Hier heb je ook altijd mensen bij zitten die maar posten om een leuke titel te krijgen. ;)

Precies. Die groene blokken maken toch niks uit. Dat was al zo en nu is het wederom bewezen dat het "te manipuleren is".
Ik hoop toch dat mensen naar de inhoud van de posts kijken en niet het aantal groene blokjes mee laten wegen.
 
Precies. Die groene blokken maken toch niks uit. Dat was al zo en nu is het wederom bewezen dat het "te manipuleren is".
Ik hoop toch dat mensen naar de inhoud van de posts kijken en niet het aantal groene blokjes mee laten wegen.
Doordat het juist te manipuleren is, is er wel een goede discussie opgestart...

/me gaat Het Diner van Herman Koch lezen en vanavond lekker weg grrrrrrrrrrrr...
 
Precies. Die groene blokken maken toch niks uit. Dat was al zo en nu is het wederom bewezen dat het "te manipuleren is".
Ik hoop toch dat mensen naar de inhoud van de posts kijken en niet het aantal groene blokjes mee laten wegen.

Denk ook niet dat dat gebeurt, ik heb me hier aangemeld destijds omdat ik een probleem had en mij vraag hier stelde. Viel me gelijk op dat vele mensen hier direct behulpzaam waren. En het is een gemoedelijke forum ( rotte appels daar gelaten, die heb je overal). Heb hier vele dingen opgestoken omtrent routers en dergelijke. Mijn motto is, kan ik mensen helpen dan doe ik dat, net zo als ik problemen heb, dat ik ook geholpen wordt. En ouwehoeren in borrelpraat hoort er ook bij, anders wordt dit wel een hele serieuze bedoening...
 
Denk ook niet dat dat gebeurt, ik heb me hier aangemeld destijds omdat ik een probleem had en mij vraag hier stelde. Viel me gelijk op dat vele mensen hier direct behulpzaam waren. En het is een gemoedelijke forum ( rotte appels daar gelaten, die heb je overal). Heb hier vele dingen opgestoken omtrent routers en dergelijke. Mijn motto is, kan ik mensen helpen dan doe ik dat, net zo als ik problemen heb, dat ik ook geholpen wordt.
Ik denk dat je gelijk hebt.
Persoonlijk kijk ik of het advies me logisch lijkt en niet hoeveel sterretjesblokjes die persoon heeft. Ik geef eerlijk toe dat ik die sterretjesblokjes een leuke toevoeging vind ... maar ook niet meer dan dat. Ben wel erg gelukkig met m'n 3 sterretjesblokjes ... ze glimmen nog zo mooi

En ouwehoeren in borrelpraat hoort er ook bij, anders wordt dit wel een hele serieuze bedoening...
In dit kader vind ik het er ook bij horen dat je iemand punten kunt geven als je zijn/haar opmerking kunt waarderen ... al dan niet geouwehoer. :pompom:
Er zijn tenslotte al meer dan genoeg (semi)serieuze mensen/onderwerpen aanwezig.

Sorry Barbarian maar ik mocht je geen punten toekennen voor je bericht :schater:
 
Toch blijkt uit alle voorgaande postings dat de puntenissue leeft. Een positief puntje: de algehele reputatiekracht van het forum is toegenomen, die was voorheen te zwak. 25000 users met allemaal 1 stipje. Als er nu echt iemand iets zinnigs zegt, zal deze persoon wat sneller stijgen. Verder is het een psychologisch spelletje, we zitten met z'n allen op de kleuterschool. Weet je wat de meeste schade doet? Met name het afpakken van punten. Zo zit de menselijke psyche in elkaar. Vergaren is gratis, verliezen doet pijn. Denk er eens over na.
 
Ik heb de blokjes altijd leuk gevonden, en heb in het verleden ook wel naar punten gevist. De puntenstorm van de laatste dagen vind ik echter te veel van het goede, want er zitten weer veel 'punten om de punten' tussen, misschien omdat ze me aardig vinden :cool:, maar misschien ook wel om snel weer punten aan een ander uit te kunnen delen. Gezien het feit dat er een klein clubje is waarvan de blokjes bijna dagelijks oplopen, wordt er veel heen en weer gestrooid met punten.

Ondanks dat ik wel eens naar punten vis, ben ik zelf niet zo'n grote strooier. Ik geef meestal geen punten om de punten, een post moet daadwerkelijk handig/nuttig/grappig zijn om van mij punten te verdienen. Daarom begon ik mij ongemakkelijk te voelen bij de storm van de laatste dagen. Moet ik nu ook mee gaan doen en punten strooien om 'geliefd' te blijven? Het liefst ontvang ik punten zoals ik ze geef, dus om de inhoud van mijn berichten, of deze nu serieus zijn in een technische sectie van het forum, of een extra leuke post in borrelpraat.

In het topic worden ondertussen volop ideeën aangedragen over hoe het beter of anders kan. Ik hoop dat er uiteindelijk iets naar boven komt waardoor het systeem gaat werken zoals het orgineel bedoeld is, en geen leuk speledingetje is voor een klein groepje users, al denk ik dat ook voor dit groepje de lol er wel een keer van af is, en dat de punten om de punten langzaam maar zeker minder zullen worden.

Zo, en nu maar kijken of ik hiermee nog punten verdienen ga... :oyeah:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan