Hikjes in beeld/geluid bij de Horizon

Heb je wel of geen last van hikjes in beeld van je Horizon ? (lees eerst bericht #1)


  • Totaal aantal stemmers
    336
Ik heb zo'n totale reset al meerdere keren uitgevoerd, maar bleek achteraf niet veel te helpen.
Wat me wel opgevallen is, is het volgende;

Een vrij goede opname waar weinig tot geen hikjes in voorkomen, vertoont dat gedrag WEL weer als de live uitzending weer erg van slag is.

Die storing heeft dus invloed op zowel live uitzendingen alsmede eerder opgenomen werk.

Heeft iemand daar misschien een verklaring voor?
 
Hikjes beeld en geluid

Vandaag de netwerkkabel er maar uitgetrokken en de hikjes in beeld en geluid zijn verdwenen.
Aangezien ik nu geen gebruik kan maken van alle diensten o.a replay tv, opname op afstand en Ziggo Prime word er deze maand ook niet het volledige bedrag overgemaakt iets waar de helpdesk al van op de hoogte is.
 
Vandaag de netwerkkabel er maar uitgetrokken en de hikjes in beeld en geluid zijn verdwenen.

Aangezien ik nu geen gebruik kan maken van alle diensten o.a replay tv, opname op afstand en Ziggo Prime word er deze maand ook niet het volledige bedrag overgemaakt iets waar de helpdesk al van op de hoogte is.



Replay tv en instellen van opnames op afstand gaan niet via de netwerkkabel maar via coax!!! Ik heb de netwerkkabel er al langer uit en hikjes zijn verdwenen; ik gebruik geen afspelen via een het netwerk of een media box
 
Hikjes beeld en geluid

Bedankt dat wist ik dus niet dat het opnemen op afstand en replay tv over de coax ging, weer wat geleerd.

Waar heb je je internetverbinding dan voor nodig ook on demand werkt hier zonder internet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De ethernetaansluiting is alleen nodig als je gebruik wilt maken van de DLNA functionaliteit van de Horizon Mediabox. Alle andere functies zoals opname inplannen, replay tv en Horizon Prime gaan allemaal via het interne modem van de Horizon Mediabox (coax dus).

Maak je geen gebruik van DLNA dan mis je dus eigenlijk niks door de kabel eruit te trekken.
 
Hikjes beeld en geluid

Bedankt voor deze info, ik heb een smart tv met Plex mediaserver dus dlna gebruik ik niet de internetverbinding op de Horizonbox ga ik dus niet missen.

Zonder de netwerkkabel in mijn Horizonbox werkt mijn Horizonbox zonder problemen dus zonder hikjes in beeld en geluid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijne zit ook niet aangesloten op het netwerk, maar heb wel af en toe nog een hikje hoor....
wel zeer minimaal...

opname van expeditie robinson van afgelopen donderdag was niet te kijken, zo veel haperingen... echt niet te kijken (niet overdreven)
 
Hikjes beeld en geluid

Ik heb er geen last meer van na het verwijderen van de netwerkkabel tenminste al de hele nacht niet meer. (glazenhuis gekeken)

Met de netwerkkabel erin komt het zo nu en dan voor dat een programma niet te kijken is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Afkloppen, geen hikjes meer....

Na weken ellende, vanochtend de box nog maar weer eens teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dan ook compleet. Op beide vragen, die er na de installatie kwamen 'Nee, bedankt' en 'Nee' geantwoord... Vooralsnog gaat het nu goed... De Ziggo-monteur had al geconstateerd dat de bekabeling in orde was. Her en der nog wat stekkers vervangen... Ben ondertussen wel zo ver, dat het nu goed moet blijven, anders toch maar eens bij XS4all kijken....
 
Heel af en toe komt er wel eens een (vrijwel) storingsvrije avond voorbij maar gisteren tijdens de "rijdende rechter" was het weer niet om aan te zien.
Een stuk van ruim 1 minuut stilstaand beeld en geluid, waardoor de "eis" van de tegenpartij in dit programma geheel aan mij voorbij gegaan is. Dan is zo'n programma in feite niet goed te volgen.
De rest van het programma ging dan wel weer goed, althans zonder hinderlijke onderbrekingen. Wel toevallig dat dit nou net gebeurd nadat ik op bovenstaande adviezen de netwerk kabel eruit had getrokken. Die heb ik er nu dus maar weer aan vast gekoppeld, want blijkt naar mijn idee dus niet de boosdoener te zijn.
 
Terug
Bovenaan