• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Horizon in buitenland

Wanneer heb jij voor het laatst met Cloak getest ?

Nu net. Werkt prima met NL server. Als ik switch naar US service inderdaad foutmelding. Terug naar NL server en het werkt weer.

Gek dat het dan bij jou niet werkt.
 
Gek dat het dan bij jou niet werkt.

Heb het ook wel eens gehad dat het wel werkte via NL server en later weer niet, misschien dat er meerdere servers/ip's gebruikt worden als dat zo is. Maar voor hetzelfde is het een andere oorzaak, bijvoorbeeld een storing op 1 server bij Ziggo waar je afhankelijk van je geografische positie in nederland op uitkomt. Ik neem aan dat niet alles van 1 server komt bij Ziggo (?). Ik kan het nu niet meer testen omdat mijn proefperiode bij Cloak verlopen is. Normaal gebruik ik VPN vanaf thuis en dan gaat het altijd goed.
 
Kan inderdaad diverse oorzaken hebben.

Wellicht dat Ziggo ook detecteert dat je te snel van land verwisselt.
Weet dat bij Netflix dat zeker een issue is: even afgezien dat Netflix veel VPNs blokt nu (laatste keer dat ik het probeerde werkte Cloak nog wel), zegt Netflix ook 'bekijk het maar' als je te snel tussen verschillende landen switcht. Daar had ik in ieder geval vorig jaar in de zomervakantie last van.

Anyway: officieel werkt dus inderdaad de Horizon Go app in het buitenland niet. Met VPN kan het werken, maar niets is gegarandeerd en het kan van het ene op andere moment stoppen met werken.
Helaas ook niet de schuld van Ziggo, maar van de contentproviders en de achterhaalde copyright wetgeving.

Heb overigens zelf Cloak Unlimited (de betaalde versie met onbeperkte data), weet niet of dat nog uitmaakt. Gebruik Cloak overigens met name voor veiligheid op publieke wifi spots, niet zozeer voor omzeilen regio blokkade.
Wat ik met name top aan Cloak vind is de one click security en er nooit meer over hoeven nadenken.
 
Heb overigens zelf Cloak Unlimited (de betaalde versie met onbeperkte data), weet niet of dat nog uitmaakt. Gebruik Cloak overigens met name voor veiligheid op publieke wifi spots, niet zozeer voor omzeilen regio blokkade.
Wat ik met name top aan Cloak vind is de one click security en er nooit meer over hoeven nadenken.

Beetje offtopic maar:
Ik heb Cloak ook laten staan op mijn telefoon omdat je makkelijk een eenmalige onbeperkte week of maandbundel kunt 'kopen' via een in-app aankoop. Dus als het nodig is is hij zo te activeren vanuit de app zelf (4€/week 10€/maand), dus zonder losse abonnementen. Voor normaal 'VPN' gebruik kan ik dat via mijn eigen router of mijn NAS doen, dus daarvoor heb ik niet persé een abonnement nodig.
 
Update: kan inmiddels ook vertellen dat de Horizon Go app uitstekend werkt op vakantie in Duitsland via Cloak. Netflix helaas niet.
 
Na maanden blokkades proberen te omzeilen heb ik eindelijk een VPN gevonden die goed werkt met Ziggo go. Op een of andere manier ziet Ziggo sommige vpns en blokkeert die. Voor geinteresseerden: https://vpnservice.nl/ziggo-go-buitenland/

Hopelijk blijft dit een tijdje werken want moet straks weer buiten de landsgrenzen van Ziggo land. :-P

Weet niet of dit relevant is maar de laatste keer dat ik heb getest was vanuit Frankrijk met Orange als internetprovider. Dat werkte in ieder geval met de VPN.
 
Na maanden blokkades proberen te omzeilen heb ik eindelijk een VPN gevonden die goed werkt met Ziggo go. Op een of andere manier ziet Ziggo sommige vpns en blokkeert die. Voor geinteresseerden: https://vpnservice.nl/ziggo-go-buitenland/

Hopelijk blijft dit een tijdje werken want moet straks weer buiten de landsgrenzen van Ziggo land. :-P

Weet niet of dit relevant is maar de laatste keer dat ik heb getest was vanuit Frankrijk met Orange als internetprovider. Dat werkte in ieder geval met de VPN.

Of zelf op je router/NAS of andere apparaat zelf VPN server draaien.

Als je een eigen router gebruikt dan heeft deze ook vaak mogelijkheden om een VPN server eenvoudig aan te zetten. De meeste Nassen kunnen dit ook.

Mijn Asus router heeft deze mogelijkheid bijvoorbeeld en met een paar klikken actief en werkend :mrgreen: Gratis en in eigen beheer.
 
Of zelf op je router/NAS of andere apparaat zelf VPN server draaien.

Als je een eigen router gebruikt dan heeft deze ook vaak mogelijkheden om een VPN server eenvoudig aan te zetten. De meeste Nassen kunnen dit ook.

Mijn Asus router heeft deze mogelijkheid bijvoorbeeld en met een paar klikken actief en werkend :mrgreen: Gratis en in eigen beheer.

Klopt, net gebruikt in Polen. Alhoewel de Win10 app niet wilde werken. Maar via browser IE11 wel.
 
Terug
Bovenaan