• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Update procedure firmware 1.0.2.5

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

RoelVB

Dag Ziggo gebruikers,

Bij deze de lang verwachte update procedure, maar eerst even waarom dat het update niet werkt.
Ten eerst wil ik even kwijt dat je deze update op eigen verantwoording doet!

Hoe, wat, waar?
Het updaten vanaf firmware 1.0.2.5 werkt niet omdat het netwerk-id en de frequentie onjuist staan. Ja, deze zet je inderdaad goed als je naar zender gaat zoeken, maar dit is helaas te laat aangezien de ontvanger daarvoor al naar updates heeft gezocht.
Deze gegevens zijn te corrigeren in het service menu.


Procedure
  1. Eerst moeten we in het service menu geraken. Trek de stekker van de ontvanger eruit en stop deze terug erin.
  2. Wacht tot er op het scherm verschijnt 'Loading... please wait'. Druk dan een aantal keer op de 'Menu' knop totdat het pincode scherm verschijnt.
  3. Voer de pincode in 'XXXXXXX'
  4. Laat de ontvanger vanuit dit menu zoeken naar kannalen. Voer hiervoor de juiste settings in, bij mij is dit netwerk-id '1111' en frequentie '356000'.
  5. Als het zoeken naar zender voltooid is mag je het menu weer verlaten.
  6. Het apparaat zal nu gaan herstarten en zoeken naar beschikbare updates. Waarschijnlijk blijft je TV zwart, maar wordt er het één en ander weergegeven op het display van de ontvanger.
  7. Op dit punt hebben we tijd om koffie te zetten. Het updaten kan lang duren.
  8. Nadat de firmware update voltooid is zal de ontvanger weer herstarten en vervolgens de smartguide update binnenhalen. Wacht hier even rustig af het lijkt alsof er niks gebeurd, maar na een tijd verschijnt er de melding 'Updating... please wait..' op je TV.
  9. Als ook de smartguide update voltooid is start de ontvanger weer op.
  10. Wacht nog even, de ontvanger gaat nu het modem initialiseren.
  11. Mocht je de ontvanger hiervoor niet juist hebben aangesloten krijg je bij ca. 30% een foutcode B. Druk op 'OK' om door te gaan.
  12. En klaar! Je ontvanger is nu geupdate! :pompom:


Veel kijkplezier!

MOD-EDIT:
Deze procedure kan de ontvanger onbruikbaar maken omdat de kans heel groot is dat een verkeerde smartguide binnengehaald wordt. Ziggo en Cisco raden deze procedure dan ook ten sterkste af. De juiste procedure is dat een ontvanger die met software versie 1.0.2.5 wordt uitgeleverd, door Cisco, Ziggo of de Retailer wordt omgeruild. Zie dit bericht
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Let op: Cisco en Ziggo ondersteunen deze procedure niet. Cisco geeft aan dat het zeer waarschijnlijk is dat de STB de verkeerde Smartguide-versie binnenhaalt waardoor het apparaat volledig onbruikbaar wordt.

Wanneer er een apparaat met firmware 1.0.2.5 wordt uitgeleverd dient deze via Cisco, Ziggo of de retailer in kwestie te worden omgeruild.
 
Let op: Cisco en Ziggo ondersteunen deze procedure niet. Cisco geeft aan dat het zeer waarschijnlijk is dat de STB de verkeerde Smartguide-versie binnenhaalt waardoor het apparaat volledig onbruikbaar wordt.

Wanneer er een apparaat met firmware 1.0.2.5 wordt uitgeleverd dient deze via Cisco, Ziggo of de retailer in kwestie te worden omgeruild.


Dit is precies wat een Ziggo monteur bij mij heeft gedaan :?
Dus wat deze monteur deed kon mijn ontvanger onbruikbaar maken!?
 
Tja, ik wil nu niet twijfelen aan de goede trouw van mensen hier, maar het klinkt een beetje alsof Ziggo liever niet wil dat we dit doen om andere redenen dan het onbruikbaar maken van de Ziggo.

Wellicht dat deze pincode zaken opent die Ziggo/Cisco liever niet opent (zoals een hackopening)?

Vind ook de mod-edit op zich prima, alleen waarom nu weer de pincode deleten? Als mensen weten dat ze dit risico lopen is het toch op zich voldoende?

Wat Ziggo zou moeten doen ipv zo snel deze methode laten verwijderen van het forum is zorgen dat FW 1.0.2.5 decoders überhaupt niet meer uitgeleverd worden. Het is toch van de zotte dat er op het forum hier al meerdere meldingen zijn van mensen die net deze maand een decoder van Ziggo zelf hebben gehad met deze FW?
 
precies.
en de pincode deleten? misschien zijn er wel meer domme blondjes zoals ik. als ik xahmol's berichtje niet gelezen had ik niet geweten dat de pincode gedeleted was en mooi de x 'en ingetikt. maar ja, dat zal wel aan mij liggen.:oops:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Firmware Cisco

bovenstaande procedure is voor ziggo north sowieso foutief, maar als mensen hun box op deze manier om zeep willen helpen , zo be it.:mrgreen:

Maar houd er rekening mee dat alle garanties vervallen wanneer men deze update zelf uitvoert.(ziggo zal na constatering de box niet ruilen!)

als een monteur de juiste procedure uitvoert word dit gelogd.

Wat betreft de hack mogelijkheid , in het service menu kan er verder weinig gehackt worden :sleep: .
 
Dit is precies wat een Ziggo monteur bij mij heeft gedaan :?
Dus wat deze monteur deed kon mijn ontvanger onbruikbaar maken!?

Inderdaad, maar hij heeft reserve boxen bij zich, en als je het zelf doet en het gaat mis, moet je maar zien dat je en andere krijgt...
 
Nu kan ik natuurlijk flauw opmerken dat de Cisco ook zonder foutieve Smartguide volledig onbruikbaar is.....

maar laat het even bij de constatering dat er vast hier op het forum wel mensen zijn die het risico hadden willen nemen gezien de threads over harddisk verwisseling en hacken van de HDCP server (beiden overigens zonder veel succes).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan