• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing in Hoofddorp e.o.

Status
Not open for further replies.

Akos

Forum Gebruiker
Messages
97
Geen idee of iemand van Ziggo dit leest, maar ik doe dit ook maar om mijn immer toenemende frustratie van me af te schrijven:

Er zijn sinds ongeveer 3 december "storingen" op het netwerk, waardoor er verschillende mensen connectie/snelheids issues hebben, die (mijns inziens) allemaal door het zelfde probleem komen:

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14971

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14955

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14948

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14922

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14884

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14885

Ik merk de snelheids issues zelf door de verbinding naar terminal servers op mijn werk. Voorheen ging dit gewoon vlot, en was er niets aan de hand. Nu is het alsof ik via een 28k8 modem aan het werken ben. Daarnaast haal ik bestanden binnen, maar dat gaat nu met 50kb/s (ftp, weliswaar via een andere poort dan 21). Met die servers is niets mis, dat weet ik zeker. Een collega, die via ADSL werkt, heeft geen enkel probleem.

Daarnaast wil ik nog Skype gebruiken met m'n ouders in Frankrijk, maar dat ziet er ook niet uit, en bovendien wordt de verbinding af en toe verbroken. Dit ging altijd goed, tot 3 december.

S'ochtends vroeg gaat het downloaden met 2.2MB/s, maar de snelheid loopt terug naarmate de dag vordert. Rond een uurtje of vijf is het 600kb/s, en dat zakt af naar 200kb/s om 18:30. Het rare is dat ik om 18:30 tegelijk van de newsserver iets af kan halen, maar DAT gaat prima. Die server loopt via een andere route als mijn werk servers. Ook zag ik in verschillende topics dat asd-lc0006-cr101-ae14-10.core.as9143.net als verdacht wordt gezien. Geen idee of dat zo is, maar het lijkt mij niet vreemd. Ik weet dat routers icmp's kunnen droppen als ze dat nodig vinden, maar ik weet ook dat ALS ze dat normaal niet droppen, en nu wel, er toch iets mis is.

In eerste instantie dacht ik dat het alleen mensen waren die in Hoofddorp en omgeving zaten er last van hadden (dit topic bracht mij er toe: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14922), maar ik zie steeds meer mensen die ook rare connectie gerelateerde issues hebben, dat het heel best zou kunnen dat dit wat meer is dan een regionale storing. Wel zie ik als overeenkomst dat de problemen zich in het voormalig Multikabel gebied bevinden (mocht dat niet zo zijn, correct me).

Ik heb Ziggo via het contactformulier op de hoogte gesteld, maar afgezien van automatische ontvangst bevestiging heb ik nog geen antwoord van ze gehad. Telefonisch contact geprobeerd te zoeken, maar die wachttijden ben ik zat, dus zonder resultaat opgehangen.

Ergens in de topics heb ik gelezen dat er problemen zijn met "hun servers in hoofddorp", maar verdere details ontbreken. Het ellendige is dat Ziggo ook niet iets van een groepsstoring hierover meldt. Je wordt zo in het duister gehouden, en contact zoeken met dit bedrijf is alsof je tegen een muur praat. Zoooo frustrerend..

Mochten er nog meer mensen in en om Hoofddorp zijn die issues hebben: wellicht is dit dan het topic om te posten. En mocht iemand nog info over dit probleem hebben: GRAAG!
 
Ik sta compleet achter je.

Ik ben zelf woonachtig in Hoofddorp, heb dit probleem ook al bij Ziggo neergelegd. De slechte connectie heeft bij mij vooral te maken met online gaming en usenet.

Heb hier zelf ook al over gebeld bij Ziggo... maar die willen dat ik dagelijks een test uitvoer op speedtest.net, terwijl ik daar HELEMAAL geen problemen mee heb.

Hoop dat er inderdaad nog meer mensen gaan klagen en dat dit forum bekeken wordt, het wordt ook nog eens met de dag erger!
 
Storing

Het zelfde probleem in Nieuw Vennep.
Sterk wisselende snelheden behoorlijk onstabiel, schommelingen van meer dan 40%!
 
Zelfde probleem in Spaarndam. Extreem hoge latency op World of Warcraft, voorheen een latency van 30 - 80, nu tussen de 800 en 1500!!! Hoop dat hier snel wat aan gedaan wordt :shock:
 
De afgelopen dagen was het in hoofddorp idd verschrikkelijk, het leek te beginnen toen de snelheden "verhoogd" werden. in de 5 jaar daarvoor heb ik NOG NOOIT snelheidsproblemen gehad met multikabel.

Vandaag haal ik voor het eerst de 8mb (van de 12 die ik normaal zou moeten hebben ) de afgelopen week is hij niet boven de 4mb uitgekomen.
 
Ik merk zelf dat s'ochtends de verbinding prima is. Dat zouden jullie ook eens kunnen testen. Het zal haast wel dat het dan voor jullie allemaal ook goed gaat.

Het rare is inderdaad dat speedtest.net goede/redelijke snelheden geven (nu om 17:30 is het 15496kbps down en 2710kbps up). Dit komt zo ongeveer wel uit op 20mbit en 3mbit.

Het uploaden naar mijn werkserver heb ik voor de verandering ook eens even getest, en dit gaat als een speer met 300Kb/s!.. Dat vind ik erg vreemd, want voor de snelheidsverhoging naar 20mbit mocht ik blij zijn als ik 150Kb/s haalde. Ik weet dat er toen wel 3Mbit beloofd was, maar dat iedereen 1.5 of 2Mbit kreeg.

Let wel, het zelfde bestand weer terug halen gaat met 30Kb/s..

Vreemd, vreemd, vreemd allemaal..
 
Ik heb ook zware problemen. Meestal krijg ik gewoon geen verbinding met de game-servers waar ik op game.

Ook zijn TeamSpeak verbindingen buggy.

Als ik verbinding heb met een gameserver (als dat al lukt), dan heb ik veel lag.

Internet werkt redelijk, regelmatig raakt ie pinged out....

Waardeloos. Ook een mail gestuurd naar Ziggo vorige week, maar geen reactie.....

Voor jullie informatie... Ziggo heeft officieel van 1 t/m 5 december "onderhoud" gepleegd.

Sindsdien zijn de problemen bij mij ontstaan....
 
Last edited by a moderator:
2134ET
hier het zelfde probleem,
niet alleen usenet probs maar ook naar een game server waar ik speel
heb een winmtr laten draaien naar advies in een andere topic.
mischien een idee dat iedereen dat doet en hier de uitslag vermeld.
kunnen ze beter bekijken waar het probleem zit.
(ik heb de code tags gebruikt voor de winmtr resultaten)
winmtr is hier te verkrijgen

hier de winmrt naar de game server waar ik speel
Code:
|------------------------------------------------------------------------------------------|
|                                      WinMTR statistics                                   |
|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
|                             192.168.2.1 -    0 |  558 |  558 |    0 |    2 |   94 |    0 |
|           84-105-31-1.cable.quicknet.nl -    0 |  558 |  558 |    0 |   12 |  157 |   16 |
|                         212.127.252.114 -    0 |  558 |  558 |    0 |   15 |  157 |   16 |
|    nl-ams2-rb-01-10G-3-2.multikabel.net -    0 |  558 |  558 |    0 |   15 |  156 |   62 |
|asd-lc0006-cr101-ae14-10.core.as9143.net -   30 |  558 |  394 |   15 |   35 |  204 |   31 |
|         10ge-4-1-0.ams11.ip.tiscali.net -   16 |  558 |  470 |   31 |   56 |  156 |   62 |
|           so-7-1-0.ams22.ip.tiscali.net -    8 |  557 |  514 |  109 |  127 |  235 |  125 |
|                          213.200.73.118 -   10 |  557 |  506 |  109 |  123 |  344 |  109 |
|         xe-4-2-0.cr1.ord1.us.nlayer.net -    6 |  557 |  524 |  125 |  147 |  391 |  141 |
|           tge6-4.ar1.ord1.us.nlayer.net -    9 |  557 |  507 |  125 |  144 |  953 |  141 |
|as32748.tge8-4-116.ar1.ord1.us.nlayer.net -   10 |  557 |  505 |  125 |  157 |  859 |  141 |
|                            azurenet.net -   11 |  557 |  496 |  125 |  138 |  235 |  140 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
   WinMTR - 0.8. Copyleft @2000-2002 Vasile Laurentiu Stanimir  ( [email protected] )

mij lijkt de volgende het probleem te wezen:
asd-lc0006-cr101-ae14-10.core.as9143.net - 30
 
bij deze


Code:
|------------------------------------------------------------------------------------------|
|                                      WinMTR statistics                                   |
|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
|                             192.168.2.1 -   48 |  172 |   90 |    0 |    2 |   16 |    0 |
|           84-105-33-1.cable.quicknet.nl -   38 |  172 |  107 |    0 |   10 |   47 |   16 |
|                         212.127.252.114 -   32 |  172 |  117 |    0 |   10 |   63 |   32 |
|    nl-ams2-rb-01-10G-3-2.multikabel.net -   33 |  172 |  116 |    0 |    9 |   32 |   16 |
|asd-lc0006-cr101-ae14-10.core.as9143.net -   53 |  172 |   82 |   16 |   31 |   46 |   31 |
|         10ge-4-1-0.ams11.ip.tiscali.net -   35 |  172 |  113 |   46 |   53 |  188 |   47 |
|           so-7-1-0.ams22.ip.tiscali.net -   29 |  172 |  122 |  109 |  125 |  141 |  125 |
|                          213.200.73.118 -   35 |  172 |  113 |  109 |  120 |  156 |  109 |
|         xe-4-2-0.cr1.ord1.us.nlayer.net -   34 |  172 |  115 |  125 |  144 |  203 |  140 |
|           tge6-4.ar1.ord1.us.nlayer.net -   35 |  172 |  113 |  125 |  141 |  172 |  157 |
|as32748.tge8-4-116.ar1.ord1.us.nlayer.net -   37 |  172 |  108 |  125 |  139 |  375 |  140 |
|                            azurenet.net -   96 |  172 |    8 |  125 |  140 |  157 |  157 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
   WinMTR - 0.8. Copyleft @2000-2002 Vasile Laurentiu Stanimir  ( [email protected] )
 
Ik heb Ziggo zojuist telefonisch weten te bereiken, en hij ging voor mij uitzoeken of hij wat meer wist, en zou mij dan terugbellen. Ik wacht geduldig af.

Hij had:
1. Mijn drie support emails die ik via de webpagina heb verstuurd niet bij mijn account staan, dus dat is ook nog niet eens verwerkt
2. Nog nooit van het Ziggo gebruikers forum gehoord (volgens mij een schone taak voor MGV om naamsbekendheid bij de support engineers van Ziggo te verhogen :wink:)
3. "Wellicht" meer mensen gesproken met problemen die uit Hoofddorp kwamen (dit als antwoord op mijn vraag of hij niet meer mensen uit hoofddorp had gesproken deze avond).

Wat wel weer "jammer" is, is dat hij zei dat als er geen oplossing gevonden werd, er een monteur langs gestuurd zou worden. Nou vind ik het best om die heren te ontvangen, maar bij mij in huis zullen ze niets vinden. Ok, ok, waarschijnlijk zat deze uitspraak in zijn standaard repertoire.

Ik moet wel zeggen dat het me goed doet om iemand van Ziggo daadwerkelijk te spreken. Via mail/webformulier zijn ze een ondoordringbare vesting, die meestal eindigt in een-regelige, dooddoenerige emails terug waar je ook niet op kan antwoorden omdat ze een "noreply" email adres hebben.

De tip voor vanavond is dan ook: Bellen. Vooral nu voor Hoofddorpenaren (en omstreken :wink:) om aan te geven dat er iets mis is, wat bij hun ligt, en niet bij ons.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top