• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo wil meerdere smartcards per abonnee digitale TV toelaten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed nieuws! Liever gisteren dan vandaag.
 
Nou dat is mooi, werd wel tijd ook.

Heb het altijd al belachelijk gevonden dat je maandelijks meer moet betalen voor een extra kaart.

Of de prijs nu hoog of laag is maakt niet uit.

direct invoeren dus.
 
Ziggo zal nog dit jaar het mogelijk maken om meerdere smartcards per huishouden te gebruiken zonder een verhoging van de abonnementskosten van digitale tv. Hierdoor moeten meer mensen worden overgehaald om over te stappen.

LET OP!!!! DIT IS EEN RECLAMESTUNTJE!!!!!! Een dag voordat dit in gaat zullen de abonnementskosten omhoog gaan zoals ze ook met EredivisieLive hebben gedaan.
 
Dit doet Ziggo nu ook al want ik heb van vrienden die naar het buitenland verhuist zijn hun decoder en smartcard gekregen. Ik heb vervolgens de klantenservice gebeld en gevraagd of ik die extra kaart met mijn standaard digi abo kon activeren. Dat wist die dame niet zeker maar na mijn gegevens ingevoerd te hebben, was het geen probleem om de extra kaart te activeren en zonder extra kosten. Vandaag kreeg ik de contract wijziging en de kaart stond netjes bij de rest van mijn producten en idd ook zonder extra kosten. Ik betaal nog steeds alleen de kosten van de plus bundel.
 
LET OP!!!! DIT IS EEN RECLAMESTUNTJE!!!!!! Een dag voordat dit in gaat zullen de abonnementskosten omhoog gaan zoals ze ook met EredivisieLive hebben gedaan.
Bron? Eredivisie Live is wel voor een selecter groepje en als ze meer abonnee's willen (van analoog naar digitaal), klopt de stelling van jou toch niet meer?
 
Dit doet Ziggo nu ook al want ik heb van vrienden die naar het buitenland verhuist zijn hun decoder en smartcard gekregen. Ik heb vervolgens de klantenservice gebeld en gevraagd of ik die extra kaart met mijn standaard digi abo kon activeren. Dat wist die dame niet zeker maar na mijn gegevens ingevoerd te hebben, was het geen probleem om de extra kaart te activeren en zonder extra kosten. Vandaag kreeg ik de contract wijziging en de kaart stond netjes bij de rest van mijn producten en idd ook zonder extra kosten. Ik betaal nog steeds alleen de kosten van de plus bundel.

Dat klopt inderdaad. Bij Multikabel betaalde ik nog 0.50 per maand voor een extra kaart maar sinds ze Ziggo heten is die tweede kaart gratis. Als je extra zenders wil dan gelden die wel per kaart. Als ik dus EredivisieLive wil op beide TV's moet ik nu vanaf januari 2 keer 14.95 betalen.
Hopelijk wordt dat dus in de toekomst opgeheven, anders slaat dat artikel nergens op.
 
Hangt af van of je oud Multikabel bent (die het idd al doet) of niet, Casema en @Home doen het (kennelijk nog) niet.

Klopt, ik ben idd oud Multikabel...maar ik weet dat oud Casema dit ook al doet sinds mijn broer bij overgang van losse casema produkten naar een plus bundel van Ziggo ook een andere decoder met kaart kreeg en deze kon hij ook zonder extra kosten activeren. Dat werd tenminste door de helpdeskmedewerker verteld.
 
Hangt af van of je oud Multikabel bent (die het idd al doet) of niet, Casema en @Home doen het (kennelijk nog) niet.
Dat klopt niet helemaal ("die het idd al doet")

Bij Multkabel is het nu zo:
- Bestaande klanten voor 16 mei die meerdere smartcards hebben, betalen niets (was 50 cent per maand) voor de tweede/derde kaart en kunnen alle zenders die op kaart-1 zitten bekijken, dus ook de pluspakketten en film-1 etc.
- Klanten die na 16 mei een tweede smartcard aanschaffen betalen ook niets voor de tweede/derde kaart maar krijgen daar zonder kosten alleen het standaard digitale pakket op, wil je meer pluspakketten dan betaal je die dubbel, dus net als bij Casema.

Er wordt al maanden gefluisterd dat dit najaar de oude 'multikabel situatie' (dus voor een kleine maandelijkse/jaarlijkse vergoeding op alle smartcards hetzelfde pakket als de eerste) voor heel Ziggo zou gaan gelden. Maar of/wanneer dat werkelijk zal gebeuren is dus even afwachten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan